Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Millä kielellä syntyjään kuuromykkä ajattelee?

Luultavasti ei millään. Kuuromykillä on varmaankin eri asioille eri käsitteet kuin ne mitä kuulevat käyttävät, eli oikeastaan kuurot voivat ajatella vaikka viittomakielellä. Eihän ajatteleminen vaadi kieltä vaan aivot.

Miksei asianajaja voi olla valtuutettu asiamies?

((1800*9,81*2,7)/70)/735,5=0.93hp. Näinkö?

Ei kai tuo 2,7m korkeudelle nosta, jos pituutta miehellä 1,74m. Vai mikä tässä mättää?

Siinä on varmaan laskettu osa työtä tehtäväksi myös painoja laskiessa. Tuskin ne sieltä vapaassa pudotuksessa tulevat.

Onko mahdollista saada kehitettyä itselle semmonen mukava 38-39 asteen kuume, aikaa tähän olis puoli vuorokautta? Esim. syömällä jotain tms? Pihalla hyppiminen vähissä vaatteissa on pois laskuista..

Joskus oon jostakin kuullu et tupakanpuruja syömällä sais kuumeen päälle mutten ota vastuuta....

Joskus oon jostakin kuullu et tupakanpuruja syömällä sais kuumeen päälle mutten ota vastuuta....
Pitää paikkansa ja toimii. On testattu (yllättäen intissä) ja tollanen 38 astetta sillä mittariin pärähti, tai sitten kyseessä oli uskomaton sattuma. VP:tä kuitenkin tuli ja se on tärkeintä.

E: Tosin en ollut minä, vaan tupakaveri. Mun ei tarvinnut, kun olin muutenkin koko inttiajan kipeänä.

Millä kielellä syntyjään kuuromykkä ajattelee?

Luultavasti ei millään. Kuuromykillä on varmaankin eri asioille eri käsitteet kuin ne mitä kuulevat käyttävät, eli oikeastaan kuurot voivat ajatella vaikka viittomakielellä. Eihän ajatteleminen vaadi kieltä vaan aivot.
Eihän tavallinenkaan ihminen yleensä ajattele millään kielellä, ellei puhu tai kirjoita jotain tai suunnittele puhumista tai kirjoittamista. Ajattelustahan tulisi paljon rajoittuneisempaa ja hitaampaa. En esimerkiksi kelloa katsoessa ajattele mielessäni, että "kello on 18 vaille 1 yöllä", vaan hahmotan kellonajan pelkällä nopealla vilkaisulla. Samalla tavoin en ajattele mielessäni, että "kävelempä nyt keittiöön" kävellessäni keittiöön.

Onko varasto/terminaalityötä helppo saada ilman koulutusta ja alan työkokemusta? Ajattelin hakea lähinnä osa-aikaista työtä lukion ohelle, ja noista hommista saa ilmeisesti jo ihan kohtuullista korvausta. Ja en asu Etelässä, jossa varastohommia on pilvin pimein, vaan Oulussa.

Eihän tavallinenkaan ihminen yleensä ajattele millään kielellä, ellei puhu tai kirjoita jotain tai suunnittele puhumista tai kirjoittamista. Ajattelustahan tulisi paljon rajoittuneisempaa ja hitaampaa. En esimerkiksi kelloa katsoessa ajattele mielessäni, että "kello on 18 vaille 1 yöllä", vaan hahmotan kellonajan pelkällä nopealla vilkaisulla. Samalla tavoin en ajattele mielessäni, että "kävelempä nyt keittiöön" kävellessäni keittiöön.

Tuntuu vaan niin vaikealta itse hahmottaa miten ajatus pelaisi jos ei tietäisi yhtään miltä puhe kuulostaa, monesti kun miettii jotain juttuja niin päässä tavallaan kertojan ääni selittää sitä juttua. Ja monesti tulee kyllä mietittyä englanniksi, en tiedä miksi mutta näin vaan on.
Voihan se olla että nää on vaan bugeja omassa päässä ja muut ihmiset toimii normaalisti :D

Onko varasto/terminaalityötä helppo saada ilman koulutusta ja alan työkokemusta? Ajattelin hakea lähinnä osa-aikaista työtä lukion ohelle, ja noista hommista saa ilmeisesti jo ihan kohtuullista korvausta. Ja en asu Etelässä, jossa varastohommia on pilvin pimein, vaan Oulussa.
Onhan tuohon hommaan helppoa päästä ilman koulutusta tai kokemusta. Hommia on niin monenlaisia tuollakin alalla, että joissain tarvitaan esim. trukinajotaitoa mutta toisissa taas ei. Ensimmäisenä lukiolaisen kannalta tuli mieleen se, että monessa työpaikassa 18 vuoden ikä saattaa olla edellytys.

Jos on 2 vaihtoehtoa niin kumpi kannattaa valita? Eli vaihtoehto A: Energiatasojen ja vireystilan kannalta ideaalinen treeniaika jota seuraa kuitenkin erittäin huono palautuminen eli välitön fyysinen työ usean tunnin ajan. Vai vaihtoehto B: Ei niin ideaalinen treeniaika mutta ei mikään huonokaan, ja tätä seuraa täydellinen palautuminen eli 12tuntia lepoa.

En tiedä miten sinä aivojas käytät, mutta minä ainakin pohdin, analysoin ja järkeilen juttuja vaikka en suunnittelisi mitään. Kieli on pelkkää symboliikkaa, joten tuo kellonaikakin on sinänsä oma kielensä, joka selittää maan pyörimistä akselinsa ympäri. Joten ajattelun voisipi vaikka luokitella aistihavaintoihin+niiden prosessointiin ja kieleen. Tai no kielikin on pelkkää aistihavaintoa ja sen prosessoimista.

Mistä saan semmosen pehmolelun mikäs hakkaa rumpupeltejä yhteen(yleensä apina)?

Back
Ylös Bottom