Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hjalp! Oon menossa ristiäisiin, en kirkkoon vaan ihan kotiin syömään kakkua tai mitälie.
Tuli täysi pääntyhjeneminen, en nyt muista kuuluuko sinne viedä jotain?
Vauvalle jotkut tossut tms? Saako vaan ilmestyä ja häipyä?

Kyllähän yleensä jengi vie ristiäislahjan lapselle :) Tai ainakin meille on tuotu.

e. käyt siis seppälästä hakeen jonkun bodyn sille. Mut en suosittele ostaa mitään 52cm, koska niitä tulee lahjana 50, eikä se kerkee käyttään edes kaikkia. Ostat vähän isompia mitä vauva on tällä hetkellä, niin luulen että ollaan tyytyväisiä :)

Joo, kai sinne on tapana jotain viedä, vaikka ei se toukka mitään asiasta tajua. Enemmän kai siinä ajatellaan vanhempia ja sitten ehkä sitä, et se toukka sit isona fiilistelee sitä ristiäiskrääsää.

Jos tyttö, mä veisin sille peilin. Jos poika, käsipainot. :p

E. Toki joku vaateki voi olla mieleinen vanhemmille.

Kiitokset! Olenpa uuno. Mä vien pojalle käsipainot. (ei vaiskaan, käyn kattomassa jonkun kivan käytännöllisen jutun :))

Kiitokset! Olenpa uuno. Mä vien pojalle käsipainot. (ei vaiskaan, käyn kattomassa jonkun kivan käytännöllisen jutun :))

hah. Vaikeahan tommoselle natiaiselle on koittaa keksiä mitään, muutakun niitä vaatteita. Tietysti jotain vauvaleluja voi viedä tms, mutta monet ristiäiset nähneenä, ne painottuu kyllä noihin vaatteisiin

hah. Vaikeahan tommoselle natiaiselle on koittaa keksiä mitään, muutakun niitä vaatteita. Tietysti jotain vauvaleluja voi viedä tms, mutta monet ristiäiset nähneenä, ne painottuu kyllä noihin vaatteisiin

Joku on viemässä digitaalisen kuvanäytön/albumin, joka on ilmeisesti aika arvokas. Me mennään siihen messiin, olkoot hyvä lahja sitten se :)
Ristiäiset on helpompi tilaisuus kuin mikään muu lahjan kannalta! Jotain vauvaan liittyvää, check.

Vaikuttaako englanninkielinen teksti synnynnäisen englanninkielisen mielestä typerältä, jos siinä ei ole käytetty pilkkuja? Suomessa englannin kielen pilkutusta ei juuri esim. lukiossa opeteta, joten onko pilkuton englanninkieli yhtä vajukin oloista kuin vastaava pilkuton esitystapa suomeksi?

Mulla on eräässä elämän vaiheessa sattunut sellainen pieni napsahdus tuolla kyynärpäässä, josta seurasi että kyynärpää lähti paikoiltaan - ja jos oikein ymmärsin/muistan - jokin jänne meni poikki tai jotain sinnepäin. Ei sinällään liity varmaan kysymykseen mitenkään. Kuten kaikki tietää käden liikkuvuutta pitää alkaa harjoittamaan ettei tule liikerajoituksia. Tietenkin minä nuorena poikana olin laiskempi tekemään noita harjoituksia, ja itseasiassa ajattelin että suoraksi saaminen on tärkeämpi ja näin ollen tuo koukkuun meneminen jäi hieman vajaaksi. Nyt kuitenkin olisi niin, että tarvisin tuota extraliikkuvuutta tuosta kyynärnivelestä, mutta kuinka ollakkaan tarpeeksi taitoksissa ollessaan nivel kipuilee toiselta "laidaltaan" eli itsestäni katsottaessa vasemman käden kyynärnivelen vasenta puolta.

Itse kysymyshän on että, voiko tätä kyynärnivelen "taittoa" enää lisätä venyttelemällä vai olenko auttamattomasti myöhässä tässä operaatiossa?

Pahoittelen hieman pitkähköä selostusta. :D Kiitoksia vastauksista, jos sellaisia on tullakseen.

Peeps.. plz. :worship:

Vaikuttaako englanninkielinen teksti synnynnäisen englanninkielisen mielestä typerältä, jos siinä ei ole käytetty pilkkuja? Suomessa englannin kielen pilkutusta ei juuri esim. lukiossa opeteta, joten onko pilkuton englanninkieli yhtä vajukin oloista kuin vastaava pilkuton esitystapa suomeksi?
Englanninkielessä pilkkusäännöt eivät ole yhtä tarkat kuin suomenkielessä, eli sitä ei ole yksikäsitteisesti säädetty mihin tulee pilkku ja mihin ei. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Mutta kyllähän lauseiden erottaminen pilkulla tekee tekstistä luettavampaa, oli kieli sitten mikä tahansa.

Voihan ne pilkkusäännöt opetella itsekin: http://www.ego4u.com/en/cram-up/writing/comma. Paras tapa opetella on lukea hyvin paljon englanninkielistä tekstiä (mieluiten tietenkin jotain oikeakieliseksi tunnettua) niin säännöt oppii ihan kuin itsestään.

Voihan ne pilkkusäännöt opetella itsekin: http://www.ego4u.com/en/cram-up/writing/comma. Paras tapa opetella on lukea hyvin paljon englanninkielistä tekstiä (mieluiten tietenkin jotain oikeakieliseksi tunnettua) niin säännöt oppii ihan kuin itsestään.
Totta kai voi, mutta ikään kuin ihmettelin vain sitä, että eikö pilkuilla muka ole englannissa niin suurta merkitystä kuin suomessa. Kiitoksia kuitenkin tuosta linkistä. Näyttäisi olevan tuossa aika hyvin kiteytettynä tärkeimmät säännöt. :)

Pilkut? Eihän englantilaiset osaa edes pisteitä, isoja alkukirjaimia, sanojen oikeinkirjoitusta tai mitään muutakaan kielioppisääntöjä. Pilkun käyttö on keskivertoengelsmannille jo hifistelyä.

Nyt tarvis apua sokeripalallisen lampun asennukseen, eli lampun sokeripalasta lähtee sininen ja ruskea johto Ongelmana on nyt sitten se, että -68 rakennetussa kerrostalossa katosta tulee vihreä ja harmaa johto, niin kummin päin noi pitäis laittaa?

Kuinka saa muokattua word 2007:ssa tyylin automaattisesti luomaa tekstiä? Eli kun painat haluamaasi tyyliä, niin sen jälkeen tyyli luo ennalta määritellyn sanan+numeron ja sen jälkeen voit kirjoittaa haluamasi tekstin siihen perään. (esim. kuvatekstityylissä sana "kuva 1.").

Miksi välillä uutta pakkotoiston sivua avaamalla tulee: "Voit katsella sivua kirjautumalla alueelle osoitteessa www.imagehosting.gr:80:" ja tuosta safarin yläpalkista aukeaa joku kirjautumisjuttu? Kysyy salasanaa ja sen ohittaminen onnistuu vain sulkemalla koko ohjelman.

Mitä hittoa?

Puhelin tilttasi, mutta löysin tallentamani numerotiedot nokia ovi suitesta, nyt pohdin vain että mites noi saadaan takaisin puhelimeen? Synkronointi ei tee mitään.

Minkälaisesta kaupasta kannattaisi etsiä sellaisia pikkuisia pehmotassuja, joita voisi laittaa esim. työpöydän kaapin/laatikon oveen vaimentamaan sulkemista?

Back
Ylös Bottom