Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No paskapuhetta. Oon leikannu ite hiukseni kahden viikon välein jo about kymmenen vuotta, muutamaa parturikäyntiä ja joitakin tuttujen leikkaamisia lukuunottamatta :) Ja ihan "oikeat hiukset" on. Kotiparturisetti on säästänyt piiiiiitkän pennin vuosien mittaan...
Minä myös kyllä ite leikkaan hiuksiani parin viikon välein. Toki mallinmuutokset sitten parturilla, mutta samassa mallissa osaan kyllä pitää hiukseni itse. Ja on ihan oikeat hiukset mullakin.

Kyllähän se kasvaa ja aika nopeastikkin. Faija, sisko, itte ja tyttöystävä on tota keesiä leikelly. Pari kertaa joku kaverikin vetässy. Jos menee vituiks ni vetää lyhyeks.

Hei muuten, onko lukiossa noloa liimata monisteet sun muut vihkoon suoraan, vai onko normien mukaista, että kaikki ronttaa niitä aina kansioissa. Ahistaa ko pitää sitten laavata sitä kansiota ja vittu sieltä enää mitään löyä kun on jakson kaikki monisteet siinä läjässä.
Välilehtiä kun käyttää kansioissa niin eiköhän se siitä...

Tai sit vielä helpompaa on tehdä niin kuin mä, heität heti kaikki lippuset ja lappuset pois tai yhteen läjään etkä ikinä enää koske niihin. Mitä vähemmän paperia, sen parempi. :D

Ei hyvää päivää, kun jyväjemmari koittaa järjestää matkaa viroon. Laiva, Tallink star, lähtee Tallinnaan klo 10.30, 23.08.2011. Miten olisi vaivattomin keino päästä paattiin mukaan? Vaihtoehtoina bussi tai juna Porista, hinta sama. Miten Helsingin päässä, kummasta pääsee helpommin oikeaan satamaan, juna-, vai bussiasemalta vai kenties ratikalla? Helsingissä juna/bussi perillä n. klo 9.00.

Ei hyvää päivää, kun jyväjemmari koittaa järjestää matkaa viroon. Laiva, Tallink star, lähtee Tallinnaan klo 10.30, 23.08.2011. Miten olisi vaivattomin keino päästä paattiin mukaan? Vaihtoehtoina bussi tai juna Porista, hinta sama. Miten Helsingin päässä, kummasta pääsee helpommin oikeaan satamaan, juna-, vai bussiasemalta vai kenties ratikalla? Helsingissä juna/bussi perillä n. klo 9.00.
Elielinaukiolta (eli rautatieaseman vierestä) menee bussi 15A suoraan länsiterminaaliin. Käytännössä ihan sama tuutko bussilla vai junalla, bussiaseman ja rautatieaseman välin kävelee parissa minuutissa. :D
http://www.tallinksilja.com/fi/destinations/terminals/helW/

No noin mä nyt löysin myös tietoja. Matka-aika bussilla n. 15min. Junalla kun puksuttaa hesaan, siellä perillä 8.40, siirtymä bussiin -> länsiterminaalissa noin kello yhdeksän ja lähtöselvitykseen kerkee hyvin.

kyl käytäntö on se että jos on tullut kauppaan ennen klo 21 niin sulle myydään jos vaikka just jonotat ja kello lyö 21. Näi ainakin itseni kohdalla
Ei pelkästään käytäntö vaan tästä on olemassa Valviran ohjeistus, jossa todetaan yksiselitteisesti:

Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen kello 21, saadaan maksaa kassaan kello 21.00 jälkeen. Jos myyntipaikka suljetaan kello 21.00, ennen tätä liikkeeseen sisään tulleille asiakkaille voidaan myydä myös alkoholijuomia.

Eli riittää että on tullut kauppaan vaikka 20.58 ja ottanut oluet ostoskoriin 20.59. Kaikki kassat eivät tätä vaan ymmärrä ja kassajärjestelmät voivat myös mutkistaa asiaa, klo 21 jälkeen joutuu ehkä vähän kikkailemaan että saa oluen myytyä, vaikka se täysin laillista onkin.

Laitoin 50 egeä erään vedonlyöntipuljun sivujen kautta ja odottelin että koska siirtö näkyy pelitililläni. Aikaa kului useita päiviä ja aloin tiedustella asiaa asiakaspalvelusta; kuulemma heidän finanssiosasto ei löydä merkintää mun maksusta vaikka omalla tililläni näkyy siirto kyseisen puljun tilille (saajakentässä kyseisen puljun nimi, mun nimi maksajana, viitenumero löytyy, maksu suoritettu heidän sivun kautta). Tiedustelin asiaa pankista ja sieltä sanottiin että maksu on tosiaankin lähtenyt kyseiselle tilille eli ei mitään ongelmaa mun osaltani. Miten jatko tällaisissa tapuksissa... Pankista ollaan suoraan yhteyksissä toiseen osapuoleen vai miten? Kellään kokemuksia?

Olen aina vetänyt penkissä siten , että perse pysyy täysin-ja koko ajan penkissä kiinni ja tanko tulee Ylärinnan kohdalle.Sarjapainot on melko pienet (4x7x55kg) tällä tekniikalla.
http://www.pakkotoisto.com/aloitteli...a-tekniikalla/ (FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla)
^Tuossa tredissä siinä kuvassa tanko osuu mahaan, eikä oikeastaan edes rintaan.Tämähän on powerliftin tyyli ja siten myös oikea?
Saako se tanko siis osua tuohon vatsaan ja sitten siitä nostaa ylös , vai pitääkö osua nänneihin tai ylärintaan? :D

Laitoin 50 egeä erään vedonlyöntipuljun sivujen kautta ja odottelin että koska siirtö näkyy pelitililläni. Aikaa kului useita päiviä ja aloin tiedustella asiaa asiakaspalvelusta; kuulemma heidän finanssiosasto ei löydä merkintää mun maksusta vaikka omalla tililläni näkyy siirto kyseisen puljun tilille (saajakentässä kyseisen puljun nimi, mun nimi maksajana, viitenumero löytyy, maksu suoritettu heidän sivun kautta). Tiedustelin asiaa pankista ja sieltä sanottiin että maksu on tosiaankin lähtenyt kyseiselle tilille eli ei mitään ongelmaa mun osaltani. Miten jatko tällaisissa tapuksissa... Pankista ollaan suoraan yhteyksissä toiseen osapuoleen vai miten? Kellään kokemuksia?
Lähettäisin ensin tuonne puljuun sen kuitin maksusta todisteeksi että se on heille tosiaan maksettu.

Ite tässä tilanteessa kertoisin mikä pulju kyseessä ja kehottaisin muita välttämään sitä.

No niin,muutaman tunnin tässä ähränyt photoshopin kanssa, ideana lisätä valmiiseen kuvaan toinen kuva. Olen yrittänyt googlettaa, vittu ladannut tutoriaaleja ja ei vitussa onnistu. osaan rajata haluamani alueen toisesta kuvasta, mutta kuinkas se sitten mahdetaan liittää toiseen kuvaan??
Onko mitään yksinkertaisempia kuvanvärkkäys ohjelmia apureille? :mad:

No niin,muutaman tunnin tässä ähränyt photoshopin kanssa, ideana lisätä valmiiseen kuvaan toinen kuva. Olen yrittänyt googlettaa, vittu ladannut tutoriaaleja ja ei vitussa onnistu. osaan rajata haluamani alueen toisesta kuvasta, mutta kuinkas se sitten mahdetaan liittää toiseen kuvaan??
Onko mitään yksinkertaisempia kuvanvärkkäys ohjelmia apureille? :mad:

Rajattuasi kuvan, perus copypaste, ctrl + c, ctrl v

Back
Ylös Bottom