Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

95% tän ketjun kysymyksistä selviäisi Googlella (lyhyellä tai pitkällä), mutta se ei taida olla ketjun pointti. Tänne voi heittää ohimennen jotain millä ei ole hätä, ja joskus jopa kehkeytyy jonkilainen keskutelukin siitä.

Keskustelupalsta, katsos nääs.

Täysin samaa mieltä. Jos jokaiseen kysymykseen jokainen vastaisi "no kato vittu googlesta"- paskaa. Niin voitaisiin samantien poistaa kysymysmerkki näppäimistöstä.
Osa kysymyksistä on kyllä tosiaan senverran typeriä ja 2 sek omatoimisella googletuksella löydettävissä ,että niitä nyt ei välttämättä tarvitsisi täällä kysyä.

Toisaalta hyvä että ihmiset kysyvät ja vastaavat asioihin, löytyvät ne vastaukset sitten täältäkin.

Mikä saa aikaan sen, että kun on kuuma niin alkaa väsyttään ja jos on liian kylmä niin väsyttää, mutta sitten kun on semilämpötila, niin on aina virkeä vaikkei ois nukkunu yhtään?

Onko kaikkien itseruskettavien voiteiden lopputulos oranssi?

No ei mulla ainakaan ole ollut. Viimeksi ostin Hawaiian Tropic -tuotemerkin valmistamaa itseruskettavaa voidetta, olen kyllä ollut äärimmäisen tyytyväinen lopputulokseen :) Kiva bruna eikä lainkaan oranssim, suosittelen kokeilemaan. En sitten tiedä voiko lopputulos riippua myös omasta ihotyypistä?

Mistä johtuu ihmisen pyörtyminen kun hän saa kovan iskun esim.nyrkkeilyssä? Aivojen heilahduksesta?

Kova isku voi herkästi aiheuttaa aivotärähdyksen, jolloin aivojen verenkierto ja sitä myötä hapensaanti saattaa hetkellisesti heiketä, jolloin ihminen pyörtyy. Näin mä sen näkisin :rolleyes:

Mikä saa aikaan sen, että kun on kuuma niin alkaa väsyttään ja jos on liian kylmä niin väsyttää, mutta sitten kun on semilämpötila, niin on aina virkeä vaikkei ois nukkunu yhtään?

Veikkaisin, että elimistö toimii parhaiten tietyssä lämpötilassa.

Olen käyttänyt kaikki opintotukikuukauteni, mutta aion anoa vielä heinäkuulta asumislisää. Kelan sivuilla sanotaan näin:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601120441IL

Kuukausi, jolta sinulle maksetaan pelkkää opintotuen asumislisää, on tukikuukausi tulovalvonnassa, opintojen edistymisen seurannassa ja 1.8.2011 lukien myös korkeakouluopiskelijan enimmäistukiajassa.

Jos mulla nyt ylittyy tulorajat tämän vuoden aikana ja joudun esim. palauttamaan yhden kuukauden tuet, niin riittääkö että palautan sitten vain tuon asumislisän? Vai pitääkö mun palauttaa sellainen tukikuukausi, jolta olen saanut sekä opintotukea että asumislisää?

Jos lääkäri kieltää menemästä avohaavojen takia järviveteen uimaan, niin voiko montulle sitten mennä? :D

Ois ostomielessä taulutv. About 40 tuumaista olisi kiikarissa ja hintahaitari 500-650(-700). Olisiko kellään tv-gurulla/ihan taviksella heittää vinkkejä mahdollisesta mallista?

Olen käyttänyt kaikki opintotukikuukauteni, mutta aion anoa vielä heinäkuulta asumislisää. Kelan sivuilla sanotaan näin:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601120441IL

Jos mulla nyt ylittyy tulorajat tämän vuoden aikana ja joudun esim. palauttamaan yhden kuukauden tuet, niin riittääkö että palautan sitten vain tuon asumislisän? Vai pitääkö mun palauttaa sellainen tukikuukausi, jolta olen saanut sekä opintotukea että asumislisää?

Käsittääkseni riittää pelkkä asumislisän palauttaminen. Sä et kuitenkaan pysty nostamaan asumislisää, jos olet jo käyttänyt kaikki tukikuukaudet, koska se asumislisä on nimenomaan opntorahan LISÄ, nosti sitten pelkästään lisää tai koko opintotukea. Tukikuukaudet vähenee sitä mukaa kun nostat opintorahaa, asumislisän nostamisessa ei ole rajaa. Eli sulla pitää olla jemmassa ainakin yksi tukikuukausi, jotta saat sen asumislisän. Itse ratkaisin asian niin, että palautin jo nostetun opintorahan (eli opintotuki miinus asumislisä), jolloin yks tukikuukausi vapautui. Tän jälkeen anoin sitten sille viimeiselle kuukaudelle opintotukea (eli opintoraha plus asumislisä).

Mihinkä järjestykseen laittasitte nämä: perusvoima, kestävyys, maksimivoima ja räjähtävä voima? 1 kk varmaan riittää yhtä, jonka jälkeen kevennetty viikko ja siirrytään seuraavaan esim. perusvoimasta -> kestävyyteen, jota taas 1 kk jne...?

Painoilla treenaan 2 viikkoon eli 1-jakoisella varmaan ois hyvä mennä? Lisäksi kerran viikkoon tulee tehtyä keskikroppaa vahvistavia liikkeitä oman kehonpainolla.

Lisäksi viikkoon tulee 2 kpl aerobisia harjoituksia.

Sitten vielä kysytään venyttelystä. Onko liikaa, jos venyttelee sekä lepo, että puntti päivinä eli tässä tapauksessa 5 kertaa viikossa, ja joka kerralla koko kropan, johon aikaa menee noin 20 min. Vai riittääkö kun venyttelee vain 3 viikossa koko kropan läpi just noina puntti päivinä? Venytän myös lihasta yleensä sarjan jälkeen noin 5 sekuntia. Eli penkin jälkeen venytän molempia rintalihaksia noin 5 sekuntia. Olen kuullut semmoista huhua, että liika venyttely olisi pahasta?

Käsittääkseni riittää pelkkä asumislisän palauttaminen. Sä et kuitenkaan pysty nostamaan asumislisää, jos olet jo käyttänyt kaikki tukikuukaudet, koska se asumislisä on nimenomaan opntorahan LISÄ, nosti sitten pelkästään lisää tai koko opintotukea. Tukikuukaudet vähenee sitä mukaa kun nostat opintorahaa, asumislisän nostamisessa ei ole rajaa. Eli sulla pitää olla jemmassa ainakin yksi tukikuukausi, jotta saat sen asumislisän. Itse ratkaisin asian niin, että palautin jo nostetun opintorahan (eli opintotuki miinus asumislisä), jolloin yks tukikuukausi vapautui. Tän jälkeen anoin sitten sille viimeiselle kuukaudelle opintotukea (eli opintoraha plus asumislisä).

Okei. Täytyy sit varmaan kokeilla tota systeemiä. Kiitti.

Kannattaa viedä ne pihalle pyykkinarulle roikkumaan aurinkoon. Vedät jollain tussilla niihin ympärille punaiset viivat niin pystyt seuraamaan tarkkaan missä ne läntit ovat, ja kuinka ne häipyvät auringossa kuin itsestään.

Back
Ylös Bottom