Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

FYSIIKAN TAITAJA!

Miten tää ratkaissaan?

Kiinan Kolmen rotkon padon vesivoimalaitos tuottaa sähköä 18200 MW:n teholla. Veden pu-
touskorkeus on 183 m. Veden tiheys on 998 kg/m3 ja putoamiskiihtyvyys 9,81 m/s2. Kuinka
monta litraa vettä virtaa voimalaitoksen kautta minuutissa, kun 81 % veden potentiaalienergian
muutoksesta muuntuu sähköenergiaksi?

Elikkäs:

P = 182 00 • 10^6(J)
h = 183(m)
p(H2O) = 998 (kg/mÂł)
g = 9,81(m/s²)
t = 60(s)

Miten toi litramäärä ratkaistaan ku tiedetään noi? :D Oon aivan pihalla.
P=W/t =(mgh)/t, Pt=mgh, m=tiheys * tilavuus, ja sit jaat vielä loppuu tuolla hyötysuhteella :)

Siis, paketin mukana tuli vaan tuo motorolan poksi, joka on mielestäni digiboksi, eikä mikään reititin. Tohon pitäs sitten liittää ethernetpiuhat ja tosta piuhaa teeveeseen.

Mutta nyt ongelmana on se, että toi ethernet piuha pitäs saaha eteisen modeemista tohon Motorolan boksiin, mutta ei oo järkeä alkaa vetään montaa metriä piuhaa pitkin kämppää...

Aa joo, ajattelin että sulla on valokuitutalous, mutta taitaakin olla ADSL. ADSL -talouksiin kun ei sitä langatonta reititintä tule mukana.

P=W/t =(mgh)/t, Pt=mgh, m=tiheys * tilavuus, ja sit jaat vielä loppuu tuolla hyötysuhteella :)

En kyllä tajunnut vieläkään, vastaukseksi pitäis tulla 750 • 10^6 (litraa)

ja sain n. 490 • 10^6 (litraa) vastaukseksi, missähän mättää? voisitko vääntää ratakiskosta välivaiheittain ton mulle? :D

EDIT

EIPÄ MITÄÄ, olin kertonu vahingossa hyötysuhteen ku piti jaka :D NYT MENI OIKEIN!

Kattokaapaskön. Meille tuli tuo Soneran Koti-tv -systeemi ja se pitäs saaha toimimaan langattomasti toimimaan. Modeemi ja langaton reititin on eteisessä, eikä sieltä viittis alkaa nettipiuhoja vetämään olohuoneen puolelle. Joten onko mahdollista tehdä niin, että ostaa toisen langattoman reitittimen ja laittaa sen olohuoneeseen, koti-tv boksin lähelle ja laittaa sen vastaanottamaan eteisen boksista tulevan langattoman verkon ja jakamaan sitä ethernet-porteista?
Voin sanoa että helppoa se ei ole. Itse tappelin tuon kanssa kauan, ja sitä varten ostin peräti kaksi langatonta tukiasemaa, mutta en saanut täsmää IP osoiteitta. Onnistuin kyllä saamaan kuvan toiseen huoneeseen asti, mutta mikää verkkopalvelu kuten Katsomo ei toiminut. Sen siis saa toimimaan, mutta asetuksien laittaminen onkin sitten oma sotkunsa...

Kannattaa tutkia esim. noita sähköverkkoja kautta menevät vaihtoehdot. Kuulemma ne ei välttämättä toimi esim. kerrostaloasunnossa, näin kaveri kertoi. Eli siis tälläinen: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/verkkolaitteet/JENHL3200/jensen-home-link-adapteri Toi tosin vain eka joka sattu silmään nyt kun hain nopeasti esimerkin, on monen merkkisiä.

Itse huomasin tämän laitteen lehdestä yksi päivä... kuulostaa helpolta kun erikseen mainitaan että voi tehdä langallisista laitteista langattoman: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...WLAE-AG300NA-Nfiniti-Dual-Band-langaton-silta
Tuon kanssa pitää tosin huomioida että kannattaa sen reitittimen langattoman verkon olla 802.11n jotta kaista riittää. Mun Koti TV (ADSL) mukana tullut Thomson TG784 tukee vain "g":tä.

Menee kyllä vähän hankalaksi? Minkälainen palatsi sulla on asuntona, mikäli se ei nykyisellä reitittimellä toimi? Tuo soneran viihdepaketin mukana tuleva reititin pitäisi kuitenkin olla melko pätevä laatikko.
En minäkään mielelläni halua vetää kolmen oven alta ja kymmeniä metrejä listoja pitkin sitä piuhaa. Kyllä näiden laitteiden pitäisi n-sarjan reitittimen kanssa pystyä toimimaan langattomana. Itse jopa annoin tuon langattomuuden palautteena kun Sonera soitteli ja kysy Koti TV kokemuksista.

Siis, paketin mukana tuli vaan tuo motorolan poksi, joka on mielestäni digiboksi, eikä mikään reititin. Tohon pitäs sitten liittää ethernetpiuhat ja tosta piuhaa teeveeseen.

Mutta nyt ongelmana on se, että toi ethernet piuha pitäs saaha eteisen modeemista tohon Motorolan boksiin, mutta ei oo järkeä alkaa vetään montaa metriä piuhaa pitkin kämppää...
Aa joo, ajattelin että sulla on valokuitutalous, mutta taitaakin olla ADSL. ADSL -talouksiin kun ei sitä langatonta reititintä tule mukana.
Mulla ADSL, ja mukana tuli langaton reititin. Se ei tosin ole se ongelma, vaan se että tuo Motorola ei ole millään tasolla langaton itsessään.

Sen lisäksi ADSL verkon langaton reititin, ainakin jonka minä sain, ei ole 802.11n vaan se edellinen hitaampi 802.11g joka kyllä voi hyvinkin tukehtua kun yrittää kuvaa lähettää. Eli jos sai tuo g-version, pitää ostaa ensin erillinen n-sarjan tukiasema joka taas tuo lisää mutkia konfiguroimiseen.

Pääseekö millään julkisella kulkuneuvolla yöaikaan Helsingistä tänne pohjoseen, esim. Ouluun? 9. ja 10. heinäkuuta välisenä yönä tultais lentokoneella Suomeen ja olis kiva ettei tarvis olla enää Helsingissä yötä mutta pahasti näyttää siltä että ei mikään kulkuneuvo liiku tuohon aikaan.. 11. päivä pitäis olla jo Kajaanissa kasarmilla nii olis kiva käydä kotonaki jossaki välissä ennen sitä :D

Pääseekö millään julkisella kulkuneuvolla yöaikaan Helsingistä tänne pohjoseen, esim. Ouluun? 9. ja 10. heinäkuuta välisenä yönä tultais lentokoneella Suomeen ja olis kiva ettei tarvis olla enää Helsingissä yötä mutta pahasti näyttää siltä että ei mikään kulkuneuvo liiku tuohon aikaan.. 11. päivä pitäis olla jo Kajaanissa kasarmilla nii olis kiva käydä kotonaki jossaki välissä ennen sitä :D

Helsingistä näyttäis lähtevän VR:n juna 10.7. klo 0730 ja perillä oulussa 1407.

Helsingistä näyttäis lähtevän VR:n juna 10.7. klo 0730 ja perillä oulussa 1407.
Jees, ja linja-auto lähtis tuntia aikasemmin.. Vähä turhan myöhään kyllä ku lentokone tais olla Helsingissä joskus ennen yhtä yöllä. No, pitää varmaan sitte olla jossaki murjussa yötä tai kysellä tutuilta josko haluaisivat majoittaa kolme reissun rähjäännyttämää nuorta miestä :D

Voiko 4kk koeajan jälkeen pyytää lisää liksaa? Kaikkeahan voi tehdä mutta onko järkevää, vai pitääkö se vuosi odotella ensin?

Miksi usein näkee homoseksuaalisissa pariskunnissa sellaista, että niillä osapuolilla kuitenkin on ihan selkeät sukupuoliroolit? Esim. lesbopariskunnissa usein on toinen joka pukeutuu ja käyttäytyy kuin mies. Onko tämä naisellisempi puoli sitten ihan "täyslesbo" kun sitä mitä ilmeisimmin viehättää maskuliinisuus. Eikös tuossa nyt ole selkeä ristiriita? Ollaan niin lesboa mutta tykätään miehisyydestä. Jos haluaa "miesmäisyyttä" niin eikös se olisi helpompi ottaa se mies.

Miten voin ottaa yhteyttä dhl:lään, kun mulle olis tulossa paketti ja seurantatiedoissa näkyi, että olivat koputelleet ovelle tänään about klo 15?

Pääsen duunista vasta viideltä, niin eihän kämpillä ketään sillon ollut, paitsi koira, joka ei valitettavasti osaa avata ovea, taikka kuitata pakettia :rolleyes:

Miten voin ottaa yhteyttä dhl:lään, kun mulle olis tulossa paketti ja seurantatiedoissa näkyi, että olivat koputelleet ovelle tänään about klo 15?

Pääsen duunista vasta viideltä, niin eihän kämpillä ketään sillon ollut, paitsi koira, joka ei valitettavasti osaa avata ovea, taikka kuitata pakettia :rolleyes:

Öööö, vaikka soittamalla puhelimella. Kato vittu googlesta.

Onko kaikkien itseruskettavien voiteiden lopputulos oranssi?

T: Tietämätön olminvärinen.

Öööö, vaikka soittamalla puhelimella. Kato vittu googlesta.

Kato vittu googlesta,, että mitä kysymyksiä voi/kuuluu esittää "Tyhmien kysymysten kerho" threadissa.

Vitun urpo :dance:

Back
Ylös Bottom