Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Heh... Sain uuden kämpän ja unohdin tehdä sähkösopimuksen. Lauantaina muutto, huomenna pitäisi vähän laittaa lattiaa ja seiniä, tänään kokeilin ja sähköä ei rasiasta tullut. Sähkökaappiakin ronklasin ja siellä päävirrat päällä. Eikös se kuitenkin pitäisi mennä niin että sähköä rasiasta tulee ja sit kun minun tekemä sähkösopimus astuu voimaan niin vanhalta yhtiöltä ( edellisen asukkaan) tulee tasauslasku minulle? Eli nyt on ongelma jossain muualla, kuin tossa sähkösopimuksessa vai mitä? Viime viikolla kävin asuntoa katsomassa ja silloin tuli vielä virtaa seinästä...

Ehkä sähköyhtiö lopetti sähköntoimituksen, kun edellinen asukas katkaisi sopimuksen? Miksi ihmeessä edellisen asukkaan tasauslasku tulisi sinulle? Sulle toimitetaan sähköä siitä päivästä lähtien, kun sinä olet sähköä tilannut ja siten sitoutunut maksamaan asunnossa käytetyn sähkön; arvio toki aluksi perustuu edellisen asukkaan käyttötottumuksiin.

Mitä lajia harrastat ATL? Onko 75 minuuttia sit liian pitkä aika salilla? Sä ilmeisesti käyt 5 päivänä viikossa sen 1 tunni? Eihä toi mun liikuntamäärä oo muutes mitään suhu verrattuna :D. Ilmeisesti korkeellakin tasolla oot lajissas ku mukana on jo tasapainoilua, sprinttejä ym.?

Yleisurheilua ja Koripalloa... Mietin vaan että mitä sä sen 75min saat kulumaan? 10min palautuksilla? No siiis kato salit menee neljälle päivälle... Eli yks kerta on vähän helpompi ja teen kummiskin noin tunnin settejä, yhtenä päivänä kaks kertaa, aamulla ja iltapäivällä. Ja en mä tavallaan oo kovin korkeella, eli siis mihinkään maajoukkueehen yms. en kuulu.

Oma viikko menee normaalisti seuraavasti:
MA: Aamulla lajikunto, myöhemmin Laji(koris)+Voimakestävyys...
TI:Perusvoima+Laji
KE:Voimakestävyys aamulla + Laji iltapäivällä...
TO: Perusvoima aamulla + Laji illtapäivällä
PE:Laji + Stability
LA: Hermosto
SU:Hermosto + 8h päästä lihaskestävyys
Noi hermostot menee yleensä niin että toinen on enemmän taidollisia juttuja ja toinen täysiä. Eli juoksussa vaikka toinen on tekniikkaa ja toinen nopeutta.

Mutta siis laitatko miten ton 75min saat kulumaan, jos kummiskin käyt salilla useamman kuin kerran viikkoon niin koko kroppaa ei tartte treenata läpi. Käytätkö jotain noita Golden sixiä tai SS:ää? Vai miten?

E: Ja joku kun kommentoi että ei ole liikaa punttia vaan liian vähän, niin meinasinkin yhden kerran kestoa. Miten porukka oikeen treenaa jos saa sen treenin kestämään 75min itsellä KOKO treenin kesto menee juuri juuri tuonnen tuntiin. Eli jos lasketaan kaikki lämmittelyt yms. 75min olen ehkä yhteensä salilla, kun siihen lasketaan vaatteiden vaihto, suihkussa käyminen ja kaikki muut jutut..

Mutta siis laitatko miten ton 75min saat kulumaan, jos kummiskin käyt salilla useamman kuin kerran viikkoon niin koko kroppaa ei tartte treenata läpi. Käytätkö jotain noita Golden sixiä tai SS:ää? Vai miten?

E: Ja joku kun kommentoi että ei ole liikaa punttia vaan liian vähän, niin meinasinkin yhden kerran kestoa. Miten porukka oikeen treenaa jos saa sen treenin kestämään 75min itsellä KOKO treenin kesto menee juuri juuri tuonnen tuntiin. Eli jos lasketaan kaikki lämmittelyt yms. 75min olen ehkä yhteensä salilla, kun siihen lasketaan vaatteiden vaihto, suihkussa käyminen ja kaikki muut jutut..

Alkulämmöt pyörällä 10min+dynaamiset venytykset ja muut vitkutukset niin mulla menee ainakin lämmittely rutiinissa se 20-25min. 4-5 liikettä jokaisessa työsarjoja 4-5. Työsarjojen välisissä palautuksissa menee helposti 3-4min. Ja pääliikkeissä tietenkin lämmittelyt ennen työsarjoja.

1135256614938.jpeg

Onko Anna Kontulalla eduskunnan kaikkien aikojen isoimmat tissit?

Yleisurheilua ja Koripalloa... Mietin vaan että mitä sä sen 75min saat kulumaan? 10min palautuksilla? No siiis kato salit menee neljälle päivälle... Eli yks kerta on vähän helpompi ja teen kummiskin noin tunnin settejä, yhtenä päivänä kaks kertaa, aamulla ja iltapäivällä. Ja en mä tavallaan oo kovin korkeella, eli siis mihinkään maajoukkueehen yms. en kuulu.

Oma viikko menee normaalisti seuraavasti:
MA: Aamulla lajikunto, myöhemmin Laji(koris)+Voimakestävyys...
TI:Perusvoima+Laji
KE:Voimakestävyys aamulla + Laji iltapäivällä...
TO: Perusvoima aamulla + Laji illtapäivällä
PE:Laji + Stability
LA: Hermosto
SU:Hermosto + 8h päästä lihaskestävyys
Noi hermostot menee yleensä niin että toinen on enemmän taidollisia juttuja ja toinen täysiä. Eli juoksussa vaikka toinen on tekniikkaa ja toinen nopeutta.

75 min: ekat 5 minuuttia poljen pyörää, toine 5 min menee sit esim. soutamiseen/juoksemiseen matolla. Kolmas 5 minuuttinen menee sit joihinki kiertäjäkalvosinliikkeisiin pienillä käsipainoilla tai joihinkin keppijumppiin. Eli alkulämmittelyihi menee se 15 minuuttia. Sit itse treeniin menee se 60 minuuttia. Treenaan tällä hetkellä Bill Starrin ja Glenn Pendlayn Dual Factorilla. Löytyy täältäkin tuolta Treeni threadista ja tarkemmin aiheesta "Treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneille".

Pistitkin tuossa mulle, että jos käyt useammin kuin yhden kerran viikkoon salilla niin koko kroppaa ei tartte vetää kerralla läpi. Eikös kummiskin semmoisen ihmisen, joka ei treenaa perus kehonrakennusta, niin kannattais tehä koko kropan treeniä, ja nimenomaan semmoisia liikkeitä joissa tulee liikuteltua yhden liikkeen aikana useampia lihaksia kuin vaikka pelkkää habaa hauiskäännössä? Tarkotan näillä liikkeillä nyt moninivelliikkeitä. Esim. toi mun puntti pukee tommosenaan paljon paremmin varmaan sählyä ja golffia, kuin joku 5-jakoinen kuntosaliohjelma.

Kysyisin vielä myös sulta semmosta, että miten kerkeet treenata noin paljon (aamupäivätreeni, iltapäivätreeni)? Itse olen koulussa aamupäivät ja iltapäivät arkisin, ja vain illat ja viikonloput jää aikaa liikkumiseen. Oletko sitten työtön vai opiskelet etänä?

Miten on mahdollista, että pystyn selaimella avaamaan (ainakin tähän mennessä) kaikkia sivuja, paitsi facebookkia, googlea tai youtubea? Pikaviestintäohjelma Pidgin ei myöskään toimi.

Ongelma tuli aivan yllättäen noin puoli tuntia sitten.

Miten on mahdollista, että pystyn selaimella avaamaan (ainakin tähän mennessä) kaikkia sivuja, paitsi facebookkia, googlea tai youtubea? Pikaviestintäohjelma Pidgin ei myöskään toimi.

Ongelma tuli aivan yllättäen noin puoli tuntia sitten.
Kotiliittymä? Avautuuko vain suomalaiset sivut, mutta ei ulkomaiset? (Koita vaikka sex.com jne et on varmasti ulkomaisia)
Lue ISP:n tiedotteet huoltokatkoista.

Kyllä. Sex.com avautuu, kuten suurin osa muistakin sivustoista, mutta juuri facebook ja google eivät toimi joita haluaisin niin kovasti käyttää.

En tunne lyhennettä ISP, enkä voi lukea heidän tiedoitteitakaan huoltokatkoista, sillä en voi googlettaa näistä kumpaakaan.

e. Nyt alkoi toimimaan taas ihan itsestään.

Veikkaan, että Sirkka-Liisa panee tiukasti kampoihin.

Haastattelun mukaan Annalla on F koko ja blogin mukaan E koko. Sirkka-Liisalta ei ole kukaan tainnut kysyä vielä.

Miten kun kaupoissa on nää korttimaksupäätteet nykyää mihi näppäillää tunnusluku(kaikki varmaa tajus mitä härveliä tarkotan :D), niin pitääks niis venaa et kassamyyjä kerkee painaa jotai nappulaa vai voiks laittaa etukäteen kortin kohillee?

Miten kun kaupoissa on nää korttimaksupäätteet nykyää mihi näppäillää tunnusluku(kaikki varmaa tajus mitä härveliä tarkotan :D), niin pitääks niis venaa et kassamyyjä kerkee painaa jotai nappulaa vai voiks laittaa etukäteen kortin kohillee?

Voi työntää etukäteen, kyselin kerran kaverilta, joka on duunissa jossain kaupassa.

Joissain kaupoissa voi, mutta oon huomannu että jopa saman ketjun sisällä on erilailla säädettyjä kassapäätteitä. Yhdessä ketjun kaupassa kun tottuu tyrkkäämän kortin valmiiksi lukijaan tunnusluvun näppäilyä varten, niin toisessa se tuottaa vain vihaisen katseen myyjän suunnalta ja uusintayrityksen.

Uskaltaako pesukonetta kuljettaa kyljellään? Pitäisi hakea päältä täytettävä pesukone 150 km päästä, ja veikkaan että mitään alkuperäisiä kuljetustukia ei enää ole tallella.

Back
Ylös Bottom