Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^ En usko. Tänään raha ei liiku mihinkään (paitsi saman pankin tililtä toiselle), joten tuo siirto lähtee vasta huomenna, eli on perillä keskiviikkona.

On mullakii ennen mut nyt ei mitää. Yleensä oon kyl osunnu aina suurinpiirtein viereisee et en tiiä voiko johtuu siint et meni arvaus liian kaus että joku tollanen turvasysteemi olis? No pitää käydä pankist hakee uudet tunnukset sit ku ne taas aukee, saatanan pääsiäinen :D

...se arvaus pitää osua tarpeeksi lähelle, eli vähintään kahden sarjan päähän että se ilmoittaa mikä on oikea numero. Muuten se ilmoittaa vaan että numero oli väärä. Ja vuorokaudessa saa paukuttaa kolme tai neljä kertaa väärin ja sit se lukittuu vuorokaudeksi. Oikean järjestysnumeron saa soittamalla nordean pankkipalveluun, mut ei taida kukaan vastailla pääsiäispyhinä.

Mistä sais ostettua laadukkaita potkulautoja? Joskus ohimennen nähny sellasen skeittilaudan tyylisen, joissa oli 1 rengas takana ja 2 edessä. Ohjaustangon kärjessä oli muistaakseni kuminen pallo josta vekotinta ohjattiin.

30kg painoliivi maksaa kaikkialla yli satasen ja yleensä yli 150€... Aloin miettimään että mikä niissä maksaa, vai onko vaan rahan nyhtämistä? Paljonko sellaisen tekeminen maksaa ylipäätään yms. Eli onko periaatteessa mitään perusteita pyytää niistä melkein kahtasataa, vai myykö kaikki vaan sillä hinnalla kun saa helposti rahat pois?

No niin arvon punttikansa,ongelma olisi seuraavanlainen.
Olen ostamassa moottoripyörää omistajalta joka ei ole rekisteröinyt kyseistä kikotinta nimiinsä.Trafissa näkyy kuitenkin tämänhetkisenä omistajana,koska sitä edellinen omistaja on kiikuttanut luovarit kaupoista vakuutusyhtiöön.

Pyörä on ollut hänellä kaksi vuotta ja trafissa lukee että"Vakuutusmaksamattomuustieto"luultavasti tuolta ajalta.
Eli seuraako nuo vakuutusrästit minua ja joudun ne maksamaan,vai jäävätkö ne tämänhetkisen omistajan murheeksi ja voin ottaa rauhassa omat vakuutukset ja kaasutella auringonlaskuun.

Miten kauan tollaset perusheratyskellot yleensa soi ellei niita laita pois paalta? Tarkoitan siis ihan sellaista normaalia piipittavaa, en mitaan kannykan tms. heratyskelloa.

Vastakkaisella puolella kaytavaa asuvan kamppiksen heratyskello piipittaa huoneessa ja kamppis on tietty poissa ja huoneen ovi lukossa... Ihan helvetin arsyttavaa kun itse pitaisi koittaa nukkua.

30kg painoliivi maksaa kaikkialla yli satasen ja yleensä yli 150€... Aloin miettimään että mikä niissä maksaa, vai onko vaan rahan nyhtämistä? Paljonko sellaisen tekeminen maksaa ylipäätään yms. Eli onko periaatteessa mitään perusteita pyytää niistä melkein kahtasataa, vai myykö kaikki vaan sillä hinnalla kun saa helposti rahat pois?

Uskoisin ainakin että ketä tahansa voi valmistaa itsellensä painoliivin mutta se että se paino jakautuu tasapainoisesti joka puolelle voi olla toinen asia. Ja tietenkin riippuu mistä materiaalista liivit ovat valmistettu.

Kun ihmiselle tehdään näöntarkastus niin jos ei esimerkiksi näe kauas niin lukuhan merkataan sen mukaan kuinka pitkälle näkee tarkasti.

Wikipediasta lainattu:

Etäisyys on laskettavissa lasin voimakkuudesta suoraan seuraavasti: Pisin etäisyys (metreissä ilmaistuna) = linssin voimakkuuden käänteisarvo. Esimerkiksi: Tarvittava lasivoimakkuus = sf -2,00: pisin etäisyys tarkkaan näkemiseen = 1/2 = 0,50m = 50 cm. Vastaavasti suuresti likitaitteinen henkilö sf -10,00: pisin etäisyys nähdä tarkasti ilman laseja: 1/10 = 0,10m = 10 cm.

Tästä päästäänkiin itse kysymykseen että kuinka pitkällä ihminen jolla on täydellinen näkö joka on merkataan 2.00 näkee tarkasti?

Nyt taas tarvittaisiin pakkiksen Latexin osaajien apua!!

Kun haluan lisätä dokumenttiin kuvan, niin miten se pitäisi tehdä, että se kuva tulisi juuri siihen kohtaan mihin sen tekstitiedostossakin olen laittanut? Kun käytän seuraavaa komentosarjaa

\begin{figure}[ht]
\centering
\includegraphics{kuva}
\caption{Kuvateksti kuvan alapuolella.}%
\label{fig: esimerkkikuva}
\end{figure}

eri argumenteilla hakasulkeissa [htbp], niin se kuva vaan menee minne huvittaa. Suurimman osan ajasta Latex siirtää kuvan johonkin seuraavalle sivulle missä se onkin jo ihan eri kappaleessa kuin mihin se oli tarkoitettu. Onko jotain muuta keinoa iskeä kuva tuohon dokumenttiin kuin tuo figure-ympäristö?

Tässä tekemässä työnhakulomaketta varastoduuniin, mutta paljonko kehtaan laittaa palkkatoivomukseksi? Jos täällä on jotain entisiä/nykyisiä varastotyöntekijöitä: paljonko teillä on ollut aloituspalkka?

E. Jaa, tuossa olikin tuo työnhakuketju ihan vieressä. Muistetaan ensi kerralla, niitä vielä tulee!

Nyt taas tarvittaisiin pakkiksen Latexin osaajien apua!!

Kun haluan lisätä dokumenttiin kuvan, niin miten se pitäisi tehdä, että se kuva tulisi juuri siihen kohtaan mihin sen tekstitiedostossakin olen laittanut? Kun käytän seuraavaa komentosarjaa

\begin{figure}[ht]
\centering
\includegraphics{kuva}
\caption{Kuvateksti kuvan alapuolella.}%
\label{fig: esimerkkikuva}
\end{figure}

eri argumenteilla hakasulkeissa [htbp], niin se kuva vaan menee minne huvittaa. Suurimman osan ajasta Latex siirtää kuvan johonkin seuraavalle sivulle missä se onkin jo ihan eri kappaleessa kuin mihin se oli tarkoitettu. Onko jotain muuta keinoa iskeä kuva tuohon dokumenttiin kuin tuo figure-ympäristö?
Tappelin tuon homman kanssa joskus monta päivää. Lähtökohtaisestihan LaTex osaa sijoittaa kuvat ihan oikeaoppisesti. Ei sekään väärin ole, että kuva löytyy jonkun toisen kappaleen yhteydestä vaikka se ei tietysti lukijan kannalta paras mahdollinen paikka olekaan. LaTex ei osaa väkisin pakottaa sitä kuvaa haluttuun paikkaan sillä silloin saattaisi teksti mennä ihan päin helvettiä.

Hommaa voi kikkailla muuttamalla hitusen kuvan kokoa ja/tai sijoittamalla sitä kuvakomentoa eri väleihin tekstissä.

Tuota mä vähän pelkäsinkin. No näillä mennään. Vituttaa vaan kun yli puolet kuvista on ihan eri kappaleessa missä niiden oli tarkoitus olla.

Olis tarkotus rakennustekniikkaa päästä opiskelemaan yliopistoon, niin minkä nimistä kirjaa/kirjoja kannattais lueskella pääsykokeisiin?

Back
Ylös Bottom