Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

NYt äkkiä pikainen neuvo mulle.

Kuinka saan macilla ja excelissä esim di niin, että toi i tulee pikkusena d:n eteen alas? Samoin potenssiin merkit eli luku kirjaimen yläpuolelle? Olisi kiire saada valmiiksi ja siten nukkumaan. :D

NYt äkkiä pikainen neuvo mulle.

Kuinka saan macilla ja excelissä esim di niin, että toi i tulee pikkusena d:n eteen alas? Samoin potenssiin merkit eli luku kirjaimen yläpuolelle? Olisi kiire saada valmiiksi ja siten nukkumaan. :D

Excelissä indeksit seuraavasti: Maalaat sen i:n siinä solussa ja klikkaat hiiren oikeaa painiketta. Sieltä sitten 'muotoile solut', josta löytyy ala- ja yläindeksi.

Itseä on pitkään askarruttanut yksi kysymys!

Eli kun naisille tulee ikää niin miksi helvetissä silloin leikataan lyhyt tukka?
Tämä alkaa osalla jo ennen kolmeakymmentä ja takarajaa tuskin on...

Yleistä syytä en tiedä, mutta ainakin äitini on välillä huomauttanut että kannattaisi leikata nämä pitkät hiukset lyhyiksi kun tuota ikää alkaa niin kovasti olla. Kuulemma pitkät hiukset korostavat piirteiden roikkumista. Tiedä sitten, onko yleinenkin käsitys.
Kysäisin vielä tutulta kampaajalta. Kuulemma pitkät hiukset ovat aika tylsät, kun niitä ei voi leikata kovin monenlaisiin muotoihin. Lisäksi pitkät hiukset näyttävät vähän lapsellisilta.

Lisäksi pitkät hiukset näyttävät vähän lapsellisilta.

Lapsellisilta?? :D Varmaan joku kampaajien juoni saada kaikki vanhemmat ja miksei nuoremmatkin naiset näyttämään tantoilta.. Lyhyet hiukset ne vasta tylsät onkin.
Luulen, että monet leikkaavat lyhyiksi joko ympäristön painostuksen takia, tai sitten vaan yksinkertaisesti omat hiukset saattavat vanhemmiten ohentua sen verran, ettei niitä pitkinä pysty enää pitämään.

Excelissä indeksit seuraavasti: Maalaat sen i:n siinä solussa ja klikkaat hiiren oikeaa painiketta. Sieltä sitten 'muotoile solut', josta löytyy ala- ja yläindeksi.

No tuon kyllä tiedän(yöllä tosin ajatus ei vain kulkenut), mutta mietin onko siihen jtn erillistä näppäinyhdistelmää macissa? Ei ilmeisesti.

en tiedä onko kysytty aikasemmin mutta kerta vielä!

olen kuulut että venyttely ei tee hyvää ennen esim. sählyä tai lenkkeilyä, saattaa vaurioittaa lihaksia?? pitääkö väite paikkansa ?

Riippuu oletko lämmitellyt, aina lämmittelyt ja sitten venyttelyt. Muuten voi tulla vammoja jne.

en tiedä onko kysytty aikasemmin mutta kerta vielä!

olen kuulut että venyttely ei tee hyvää ennen esim. sählyä tai lenkkeilyä, saattaa vaurioittaa lihaksia?? pitääkö väite paikkansa ?

Ei välttämättä vaurioita, mutta ennen suoritusta vaan dynaamisia, sekä max 3-5sec kestäviä venytyksiä. Tunti suorituksen jälkeen sitten pitkät venytykset. Ennen reeniä jos tekee pitkiä niin lihas venyy ja väsyy. Räjähtävyys kärsii.

Onko postiennakossa automaattisesti se tarkistusoikeus (saa postissa katsoa paketin sisään onko tuote oikea) että ei sitä erikseen tartte laittaa/ostaa yms...?

Ruvennu mietityttämään...

Kerroinkin tuolla aiemmin, että olin lämäri kurssilla ja luulin pääseväni puolella vuodella kun kusen lämäri kurssin teoriakokeen. Minut pakotettiin siis lääkintämieheksi. No näin ei käyny vaan tuli se 9 kk "diplomijääkäri". Aloitin palveluksen viime heinäkuussa ja se on nyt suoritettu. Palvelin kirjurina. Minulle puhkesi armeijassa allerginen rasitusastma, joka aiheutui tuvissa pyörivästä pölystä. Otin sen puheeksi lääkärille jo marraskuun alussa, koska oireeni pahenivat, mutta lääkärit vain väittivät, että se oli normaalia flunssaa ja syöttivät DUACT:tia + sanoivat, että pitäis mennä ohi. No vasta joulukuun puol välissä oli PEF seurannat ym. tehty ja niissä oli jo heitto mikä viittasi tähän astmaan. Minut laitettiin erikoislääkärille, ja sain erikoislääkärin lausunnon tästä allergisesti rasitusastmasta, joka on nimenomaan pahentunut ja puhjennut palvelusolosuhteissa. Lausunnon sain tosin vasta nyt tammikuun alussa olisiko ollut 3. päivä ja 2/10 180 vrk palvelevat kotiutui 7. päivä. Minulla on nyt monia lääkkeitä päivittäisessä käytössä ja vieläkin öisin yskittää. Yritin anoa joulukuun puoli välissä palvelusajan lyhentämistä itse omalla anomuksellani 270 vrk:sta -> 180 vrk:hon tuohon astmaan vedoten, mutta kapteeni tyrmäsi sen ja laittoi omaan lausuntoonsa, että "ei kykene erottamaan oireita normaalista kausiflunssasta ja täten EN PUOLLA". No laput kävi komentajalla, joka hylkäsi myös anomukseni. No nyt kummiskin tuli sitten tammikuun alussa se erikoislääkärin lausunto tuon anomuksen jälkeen, jossa lääkäri totesi astmani. Yritin vielä käydä sen paperin kanssa palvelusajan lyhentämistä anomassa pataljoonan esikunnassa kouluttajilta, mutta armeijassa aiheutunut astma ei ole kuulemma asevelvollisuusalan mukaan riittävä syy palvelusajan lyhentämiselle.

Nyt olen kuitenkin alkanut jälkeenpäin miettiä, että toimiko yksikön päällikkö oikein tuossa tilanteessa? Hän ei jutellut ollenkaan VKS:sän lääkäreiden tai kenenkään muun kanssa, tehdessään omaa lausuntoaan asiasta everstille. Sitten hän totesi itse minulle entisenä astmaatikkona, että "oikeella lääkityksellä kyllä pärjää". Sitten hän pisti Prikaatin komentajalle sen oman näkemyksensä asiasta kirjallisena, jossa oikein "kehui" minua ja sai Prikaatin komentajankin kirjoittamaan siihen lappuuni, että "En myönnä, vaan kannustan jatkamaan hyvää palvelusta!" Voisikohan tuosta vielä valittaa jonnekin? Jotenkin tuntuu myös koko ajan siltä, että elämäni olisi ikään kuin pilalla, ja hävettää puhua koko armeijasta kavereille, että olin 9 kk kirjuri. Se ei ole mielestäni mikään kehumisen aihe, ja tuntuukin, että olisin siitä oikein leiman ihteeni saanu :(.

onko 25€/kk noku sähkölasku yksiössä?

riippuu kuin paljon sähkölaitteita sul on. esim astianpesukone + pyykinpesukone + pakastin + jääkaappi ym. telkkarit ja digidigit niin saattaahan se mennä tohon. itellä n. 50€ kolmessa kuukaudessa

Miksi olkapää(t) tulevat kipeäksi, kun käyn juoksemassa? Varsinkin silloin, kun juoksen intervalli-tyyppistä juoksua, niin molemmat olkapäät tulevat kipeäksi. Kipu tuntuisi olevan syvissä olkapään lihaksissa. Onko hartiat liian jäykät, vai mikä mättää?

Mihihinkäs hammaslääkäriin kannattais turussa mennä? Yksityiselle puolelle lähinnä. Oon miettiny aurakadun hammaskeskusta ja tuota uutta neo hammaslääkäriasemaa. Onko kellään jommasta kummasta kokemuksia?

Voinko olla kahdessa opiskelupaikassa läsnäolevana samaan aikaan ja suorittaa molemmissa opintoja?

Opiskelijaksi hyväksytty voi ottaa vastaan vain yhden yliopistojen
tai ammattikorkeakoulujen valtakunnalliseen yhteishakuun kuuluvan
korkeakoulututkintoon johtavan opiskelupaikan samana lukukautena
alkavasta koulutuksesta (1.8.–31.12. tai 1.1.–31.7.).

Korkeakoulututkintoja ovat yliopistoissa (mukaan lukien
Maanpuolustuskorkeakoulu) suoritettavat alemmat ja ylemmät
korkeakoulututkinnot sekä ammattikorkeakouluissa suoritettavat
ammattikorkeakoulututkinnot. Yliopistojen erillisvalinnat sekä
ammattikorkeakoulujen vieraskielinen koulutus ja aikuiskoulutus jäävät
säännöksen ulkopuolelle. Säännös ei myöskään koske
Poliisiammattikorkeakoulua, Högskolan på Ålandia tai ulkomaisia
korkeakouluja.

Ohjeita ja esimerkkejä korkeakoulusektorin yhden paikan säännöksestä löytyy Koulutusnetistä www.koulutusnetti.fi (Miten opiskelijat valitaan? | Yhden korkeakoulupaikan säännös).

Lähde

Opiskelijaksi hyväksytty voi ottaa vastaan vain yhden yliopistojen
tai ammattikorkeakoulujen valtakunnalliseen yhteishakuun kuuluvan
korkeakoulututkintoon johtavan opiskelupaikan samana lukukautena
alkavasta koulutuksesta (1.8.–31.12. tai 1.1.–31.7.)....
[/URL]

En siis olisi ottamassa kahta paikkaa vastaan samanaikaisesti, vaan olen jo toisessa ollut useamman vuoden opiskelijana. Haen nyt toiseen kouluun, mutta mietin onko mahdollista olla edelleen läsnäolevana tuolla nykyisessäkin, kun puuttuisi pari kurssia kandista :)

En siis olisi ottamassa kahta paikkaa vastaan samanaikaisesti, vaan olen jo toisessa ollut useamman vuoden opiskelijana. Haen nyt toiseen kouluun, mutta mietin onko mahdollista olla edelleen läsnäolevana tuolla nykyisessäkin, kun puuttuisi pari kurssia kandista :)

No onhan se mahdollista! AIka yleistäkin tänäpäivänä jollain aloilla..

Back
Ylös Bottom