Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mikä olisi hyvä pihvi hampurilaiseen? Ajattelin tekaista tänään ensimmäistä kertaa ihan itse hampurilaiseen ja mietin, että minkälaisen lihanpalan sinne väliin kannattaa tunkea. Muitakin neuvoja ja kokemuksia otetaan vastaan.

Mikä olisi hyvä pihvi hampurilaiseen? Ajattelin tekaista tänään ensimmäistä kertaa ihan itse hampurilaiseen ja mietin, että minkälaisen lihanpalan sinne väliin kannattaa tunkea. Muitakin neuvoja ja kokemuksia otetaan vastaan.

Ihan paras hampurilaispihvi tulee, kun vaivaat jauhelihaa niin kauan, että siitä saa muotoiltua pihvejä. Ei tarvita edes mausteita. Itse tykkään laittaa pihvit pariksi tunniksi pakkaseen ennen paistamista.

Toki voi maustaakin jos haluaa, mutta IMO ei kuulu asiaan. Jos laitat pakkaseen, muista laittaa leivinpaperi esim. leikkuulaudan ja pihvin väliin, sekä kahden pihvin väliin jos niitä tulee niin paljon, että joudut pinoamaan. Itse teen 50 gramman pihvejä, jolloin yhdestä jauhelihasta tulee näppärästi 8 pihviä. Jos pihvi on sopivan ohut ja jäässä, se ei kutistu paistaessa.

Voiko autokoulun toista vaihetta lykätä? Riittääkö intti perusteeks?
En ainakaan 2009 vuoden loppupuolella saanut. Kun MINÄ itse kävin poliisilaitoksella tota kysymässä, kun intistä olin lomilla. Sanoi täti siellä, että eivät tota enää lykkää. Onneks sain sit kuitenkin viimisellä viikolla ton suoritettua, kun olis kortti menny vanhaks ku sattu osuu joku pitempi loma.

Tosi paljon liikkuu kyl ristiriitasta tietoa tosta ja suurin osa on juurikin noit, että joku kaverin kaveri on tehny sitä ja tätä. Täysin varman tiedon tietty saat, kun soitat tai meet käymään siellä poliisilaitoksella itse.

En ainakaan 2009 vuoden loppupuolella saanut. Kun MINÄ itse kävin poliisilaitoksella tota kysymässä, kun intistä olin lomilla. Sanoi täti siellä, että eivät tota enää lykkää. Onneks sain sit kuitenkin viimisellä viikolla ton suoritettua, kun olis kortti menny vanhaks ku sattu osuu joku pitempi loma.

Tosi paljon liikkuu kyl ristiriitasta tietoa tosta ja suurin osa on juurikin noit, että joku kaverin kaveri on tehny sitä ja tätä. Täysin varman tiedon tietty saat, kun soitat tai meet käymään siellä poliisilaitoksella itse.

Hommahan muuttu tossa jossain vaiheessa. Ite suoritin kortin 2005 ja sain 2 vuoden lykkäyksen 2007 (taisin olla juurikin armeijassa). Kakkosvaihetta suorittaessa liikenneopettaja sanoi, että nykyään tarvitsee olla joku tosi painava syy että lykätään.

Voinko saada tietooni lukumäärän, että kuinka monta kertaa ihmiset ovat googlettaneet jonkin asian Googlessa? Jos voi niin miten?

Voiko autokoulun toista vaihetta lykätä? Riittääkö intti perusteeks?

intti riittää perusteluiksi JOISSAIN tapauksissa. esim. itse palvelin vuoden ja kun kotiuduin perjantaina niin tiistaina meni kortti vanhaksi. kävin sitten maanantaina poliisilaitoksella ja pistivät isot pyörät pyörimään ja muutaman viikon päästä kortti oli valmis 2 vuoden lykkäyksellä, maksoi muistaakseni 60e. kaveri sitten pääsi intistä pois jo maaliskuussa ja kortti meni kesäkuun lopussa vanhaksi. yritti viimeisinä päivinä käydä hankkimassa lykkäystä intin takia mutta koska oli kotiutunut "jo" maaliskuussa ei se käynyt syyksi.

eli summa summarum:
katsovat kaikki tapaukset erikseen. jos hyvä syy löytyy niin lykkäys onnistuu mutta eivät kuitenkaa kovin helposti suostu jos on hiemankaan hatarat perusteet.

Tietääkö kukaan ihmistä, joka tarvitsee leivänpaahtimessa koko tehoasteikkoa ts. käyttää voimakkainta asetusta?

En tiedä, mutta olen kuullut, että monet sulattaa leipää paahtimessa. Ehkä siihen se sopisi?

Tietääkö kukaan ihmistä, joka tarvitsee leivänpaahtimessa koko tehoasteikkoa ts. käyttää voimakkainta asetusta?

Komeampi puoliskoni paahtaa ruisleivän voimakkaimmalla asetuksella (7), jonka jälkeen laittaa sen vielä hetkeksi paahtumaan (2-3). Vaalea paahtoleipä tuossa kyydissä varmaankin korventuisi, mutta sellaisia meillä aika harvoin syödään.

minkä takia kukkaa lapsi haluaisi lelun joka kusee ympäriinsä? näin äsken mainoksen missä oli pehmolelukoira joka ei tehny mitään muuta kuin joi vettä ja sitten kusi, ostaisitko?

minkä takia kukkaa lapsi haluaisi lelun joka kusee ympäriinsä? näin äsken mainoksen missä oli pehmolelukoira joka ei tehny mitään muuta kuin joi vettä ja sitten kusi, ostaisitko?

Lapsi ostaisi, aikuinen ei. Nämä on niitä leluja, joiden kohdalla lapsi leluosaston lattialla rääkyy, kiemurtelee potkii ja lyö. Äitiä hävettää ja joskus käy niin, että tämä ostaa lelun ihan vaan päästäkseen kiusallisesta tilanteesta. Pikkusiskoni sai aikoinaan sateenkaarenvärisen jättinallen tällä taktiikalla. Epäeettistä markkinointia parhaimmillaan.

Mulle tulee taskupuheluita eräältä henkilöltä päivittäin, välillä saattaa tulla useampi kymmenen kappalettakin. Olen kyseiselle henkilölle maininnut pari kertaa asiasta, mutta ilmeiseati näppäinlukko tuntuu olevan tyypille haastava keksintö. Noi puhelut alkavat vain pikkuhiljaa vituttamaan, kun niitä saattaa tulla heti aamusta lähtien joten asialle voisi tehdä jotain. Tietääkö kukaan mitään hyvää softaa Nokian N8-puhelimeen jolla voisi pistää nuo tuosta numerosta tulevat puhelut blockiin.

tyhmä känny kyssäri.

jos mulla on datapaketti kytkyluurissa mukana - 1 megainen liikkuva yhteys ? rapiat 6 e kk niin voinko surffata netissä niin paljon kun haluan tolla luurilla ? voin katsoa joutubesta ja areenasta ohjelmia luurilla ? mites kun tuohon tulee välillä "yhdistää dna gprs verkkoon" niin tuleeko lisämaksuja ? vai kattaako tuo yhteys kaiken ? tai kattaako myös nuo nokia ovi palvelut ?

Sänky!

Hei, itselläni on tällähetkellä sängyssä kova patja. Onko tästä haittaa? Pitäisikö se olla medium tai pehmeä? Miksi?

InBody laite

Miten kyseinen laite toimii, kun otetaan itsestä kaikki data siihen koneeseen ja tulostetaan? vai miten?

Minkänäköinen laite ja mennäänkö siihen pälle seisomaan vai? täh... auttakaaa! :s

tyhmä känny kyssäri.

jos mulla on datapaketti kytkyluurissa mukana - 1 megainen liikkuva yhteys ? rapiat 6 e kk niin voinko surffata netissä niin paljon kun haluan tolla luurilla ? voin katsoa joutubesta ja areenasta ohjelmia luurilla ? mites kun tuohon tulee välillä "yhdistää dna gprs verkkoon" niin tuleeko lisämaksuja ? vai kattaako tuo yhteys kaiken ? tai kattaako myös nuo nokia ovi palvelut ?

Kyllä sillä aika paljon dataa voi liikuttaa, mutta ei rajoittamattomasti.

Pari kemian tehtävää, jos joku osais:

Kirjoita asetyleenin (C2H2) palamisreaktio ja laske kuinka paljon tarvitaan puhdasta happea, kun poltetaan 40 kg asetyleeniä?

Laske syntyvän hiilidioksidin (CO2) massa, kun auto kuluttaa bensiiniä 7 l/ 100 km ja autolla ajetaan 30 km. Bensiini on oktaania (C8H18) ja sen tiheys on 0,7 kg/l. Kirjoita aluksi oktaanin palamisreaktio.

Back
Ylös Bottom