Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Meseä oon käyttänyt viimeksi kai 2005, mutta tuo on peukku ylöspäin.
thumbs_up.gif

E: Hiadkfsamakfa

Pitääkö kuulua Better Bodies tai Gasp leiriin. Jos siis ostaa vaikka jommankumman tuotemerkin kamoja, niin pitääkö heti olla verisesti boikotoimassa toista merkkiä? Katsotaanko molempiin merkkeihin pukeutuvaa, kuin elämän suurinta epäonnistujaa, vai onko asia oikeesti ihan sama?

Voiko satamassa tai laivalla vaihtaa rahaa? Siis euroista kruunuihin. Ja miten pitkä matka Tukholman päässä on satamasta lähimmälle metroasemalle?

Unohdin, että lähden huomenna jo Stokikseen eikä mulla ole kruunuja. Enkä oikein tiedä mihin olen menossa ja miten pääsen sinne :D

Voiko satamassa tai laivalla vaihtaa rahaa? Siis euroista kruunuihin. Ja miten pitkä matka Tukholman päässä on satamasta lähimmälle metroasemalle?

Unohdin, että lähden huomenna jo Stokikseen eikä mulla ole kruunuja. Enkä oikein tiedä mihin olen menossa ja miten pääsen sinne :D

Laivalla infopisteessä pystyy vaihtamaan. Lähintä metroa en muista.

Laivalla infopisteessä pystyy vaihtamaan. Lähintä metroa en muista.

Kiitti! :)

Googlailemalla sain selville Viikkarin terminaalia lähimpänä olevan metroasemankin, näyttäisi olevan Slussen. Kai mä sinne sit jotenkin löydän :D

Britti-amazonista tuli tilattua tavaraa. Tavara on tilattu 15.11, postiin se on laitettu 17.11 eikä ole vieläkään perillä (viimeinen tieto siitä on 17.12, jolloin se seurantakoodin mukaan on Glasgowssa ja lähetetty eteenpäin). Kysymys koskeekin sitä, että voinko nyt tehdä valituksen ja saada rahat takaisin kun tavara on jo noin kauan ollut matkalla? Tai onko jollakulla kokemusta miten tuo rahan takaisinsaanti onnistuu, ovatko kuinka kitsaita palauttamaan rahaa toisessa päässä?

Tiedän kyllä että britit on polvillaan kun vähän lunta tuiskuttaa, mutta kai nyt tuossakin joku raja on oltava kuinka kauan sitä pakettia täytyy odotella?

Ja sanotaan nyt vielä että päivä, jolloin tavaran oli viimeistään oltava saapuneena, oli 1.12. Ja marketplacelta tilasin.

Kiitti! :)

Googlailemalla sain selville Viikkarin terminaalia lähimpänä olevan metroasemankin, näyttäisi olevan Slussen. Kai mä sinne sit jotenkin löydän :D

Siintä terminaalin eestä menee busseja missä lukee "Slussen" etukyltissä :D Tai ainakin eilen meni.

Eikös se kuorma-autokortin hinta (C) kallistunut tässä joku vuosi sitten ihan vitusti, sekä ajotuntien määrä nostettiin? Missäs hinnoissa nykyään liikutaan?

Mistä on peräisin lämpimään ruokaan liittyvät uskomukset, kuten sanonta "Syö jotain lämmintä, että jaksat" ja kauhistelut siitä kun ei syö lämmintä ruokaa joka kerta?

Onko kyseessä täysin esteettinen/mauillinen juttu vai viitataanko lämpimällä ruualla täysipainoiseen suolaiseen ateriaan riippumatta siitä onko se kylmää vai lämmintä?

Onko sillä oikeasti mitään merkitystä ruumiin toiminnan kannalta onko ruoka lämmintä vai kylmää, jos ei oteta marginaalisia energiankäytön eroja?

Eikös se kuorma-autokortin hinta (C) kallistunut tässä joku vuosi sitten ihan vitusti, sekä ajotuntien määrä nostettiin? Missäs hinnoissa nykyään liikutaan?

C-ajokortti maksaa noin 1000-1500€.

C-ajokortti käytäntö muuttui 9.9.2009. Jonka jälkeen on suoritettava ammattipätevyys erikseen.

Jos haluaa ammattipätevyyden on lisäksi suoritettava perustason ammattipätevyys: alle 21 vuotiailla 280h ja yli 21 vuotiailla 140h. Hinnat taitaa pyöriä siinä 4000€ kieppeillä. Ja jatkokoulutuspäiviä viiden vuoden välein 35h, hinta kurssien mukaan.

Havainnollistavat sivut:
http://www.ake.fi/AKE/Ammattiliikenne/Ammattip%C3%A4tevyys/Kuorma-+ja+linja-auton+kuljettajat/Kuorma-+ja+linja-auton+kuljettajat.htm

http://www.ammattipatevyys.fi/

Ammattipätevyyden perus- ja jatkokoulutusta antavat koulutuskeskukset:
http://www.ake.fi/AKE/Ammattiliikenne/Ammattip%C3%A4tevyys/Kuorma-+ja+linja-auton+kuljettajat/Ammattip%C3%A4tevyyden+perus-+ja+jatkokoulutusta+antavat+koulutuskeskukset.htm

Jos texas hold'em pelissä toisella on kädessä ruutu kuningas ja hertta rouva, toisella ruutu jätkä ja pata ässä niin kumpi voittaa jos pöydässä on ruutu 5,8,10,ässä ja risti 8?

Back
Ylös Bottom