Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pääseekö kaukojunaan aina, vaikka paikkalippua ei saisi ostettuakaan? Pitäisi mennä kotopuolessa käymään jouluna ja varmaankin ensi perjantaina on 16-18 aikaan pahimmat ryysikset junissa, niin voi olla heikkoa päästä istumaan. Inttiaikoina toki pääsi aina junaan vaikka ei paikkalippua ollut, mutta niitä lippuja ei erikseen tarvinnut ostaakaan. Onko junissa siis joku maksimimäärä, joka voidaan myydä vai saako siellä periaatteessa olla niin paljon väkeä kuin sisälle sopii?
Lainaan töykeästi itse itseäni, mutta onko porukalla kokemuksia siitä, että voiko junaa oikeesti loppuunmyydä?

pezku^ sanoi:
Lainaan töykeästi itse itseäni, mutta onko porukalla kokemuksia siitä, että voiko junaa oikeesti loppuunmyydä?
Paikkaliput voi myydä loppuun, mutta aina olen junaan saanut lipun ilman paikkatietoja. Lipunmyyntiautomaatti tarjoaa lippua ilman paikkatietoja, jos ei istumapaikkoja ole enää jäljellä. Sitten pitää vaan seisoskella jossain tai mennä ravintolavaunuun spottaamaan joku paikka. Oman kokemuksen perusteella jos mahdut junaan sisälle johonkin seisomaan niin ei sieltä pois heitetä.

Sen lipun voi ostaa paikasta nimelta internetti myös etukäteen niin on se oma perseenpaikkakin varmasti. :)

Paikkaliput voi myydä loppuun, mutta aina olen junaan saanut lipun ilman paikkatietoja. Lipunmyyntiautomaatti tarjoaa lippua ilman paikkatietoja, jos ei istumapaikkoja ole enää jäljellä. Sitten pitää vaan seisoskella jossain tai mennä ravintolavaunuun spottaamaan joku paikka. Oman kokemuksen perusteella jos mahdut junaan sisälle johonkin seisomaan niin ei sieltä pois heitetä.

Sen lipun voi ostaa paikasta nimelta internetti myös etukäteen niin on se oma perseenpaikkakin varmasti. :)

Mä yritin kuukausi sitten ostaa automaatista pendolinoon opiskelijalippua, mutta juna oli täynnä niin se ei antanut ostaa. Sitten kävin tiskiltä kysymässä niin muija sanoi, että juna on täynnä, ei saa lippua. Ihmettelin kyllä vähän että mitä vittua. Saako sen seisomapaikan sitten ostettua ainoastaan junasta? Vai saako sen muka tiskiltä tai automaatista jos jotenkin erikseen kysyy?

Mä yritin kuukausi sitten ostaa automaatista pendolinoon opiskelijalippua, mutta juna oli täynnä niin se ei antanut ostaa. Sitten kävin tiskiltä kysymässä niin muija sanoi, että juna on täynnä, ei saa lippua. Ihmettelin kyllä vähän että mitä vittua. Saako sen seisomapaikan sitten ostettua ainoastaan junasta? Vai saako sen muka tiskiltä tai automaatista jos jotenkin erikseen kysyy?

Tämän päivän Kalevassa kyseltiin, miksi konnari perii Pendolinoissa 6 euron lisämaksun, jos ostaa lipun junasta, eikä etukäteen. (Ja tämä siis vain silloin, kun asemalla, josta matkustaja nousi kyytiin, on avonainen lipunmyynti, tai siellä on toimiva lippuautomaatti.)

Mutta siis tuo nyt johtaa tähän: siinä samassa jutussa mainittiin, että varsinkin Pendolinoissa pyritään siihen, että mahdollisimman monella matkustaailla olisi istumapaikka sekä matkustajien viihtyvyyden että turvallisuuden vuoksi, Pendolinon maksiminopeus kun on 200 km/h.

^^Voisiko tuolla olla jotain tekemistä asian kanssa? Eivät myyneet lippua, kun ei ollut enää istumapaikkoja jäljellä.

Yleensähän kyllä, varsinkin IC-junissa, on varsinkin (koululaisten) lomien loppumisten aikaan todella ruuhkaiset käytävät, kun siellä on kymmenittäin ihmisiä ilman paikkalippuja. Mä kyllä ostan paikkalipun aina, kun muuten on aina jonkun muun paikalla, ja v*tuttaa vaihdella paikkaa koko ajan.

Saattaa kuulostaa helvetin typerältä mut tosiasia ja en oo ainut kuka on tän huomannu: Minkä takia kahvin ja tupakan yhdistelmästä tulee aina niin jäätävä paskahätä? Siis jos hörpit ensin kahvit ja siitä lähdet suoraan tupakalle ni oon useesti joutunut jättämää puolikkaan tupakan ku tuntuu ettei pysty pidättämään. :D

Näkeekö täältä jostain milloin on itteä lainattu? Esim. joku kohta lainaa tätä mun tekstiä kun tulee vastaus, niin näänkö sen ilmoituksena tjs jostain? :D vai mistä porukka aina tietää että niille on jotain vastattu.

Voit myös "tilata" jonkun threadin tosta ylhäältä "thread tools" -valikosta. Silloin sulle tulee viesti kun ketjuun joku kirjoittaa jotain. Se ei kylläkään kerro jos just sun viestiin on vastattu, mutta ainakin huomaat että siihen ketjuun on tullut jotain keskustelua.

Ite tulee aina naurettua ja vittuiltua kaikille tyypeille, jotka jättävät asiat viimetippaan, mutta tällä kertaa se olen minä :D. Eli kysymys tästä 2-vaiheesta.
Mulla on tossa tämän hetkisessä ajokortissa viimeinen voimassaolopäivä 12.01.2011. Pitääkö 2-vaihe olla suoritettuna tätä ennen kokonaan? Oon kuullut vähän erilaista tietoa kavereilta. Jotkut sanoavat että arvioiva-ajo pitää olla tohon mennessä suoritettuna eikä sitä koko hommaa, johon ilmeisesti kuuluu oppitunteja ja rata-ajohommia? Mitenkä se siis menee :D?

Ite tulee aina naurettua ja vittuiltua kaikille tyypeille, jotka jättävät asiat viimetippaan, mutta tällä kertaa se olen minä :D. Eli kysymys tästä 2-vaiheesta.
Mulla on tossa tämän hetkisessä ajokortissa viimeinen voimassaolopäivä 12.01.2011. Pitääkö 2-vaihe olla suoritettuna tätä ennen kokonaan? Oon kuullut vähän erilaista tietoa kavereilta. Jotkut sanoavat että arvioiva-ajo pitää olla tohon mennessä suoritettuna eikä sitä koko hommaa, johon ilmeisesti kuuluu oppitunteja ja rata-ajohommia? Mitenkä se siis menee :D?

Kirjallinen ja inssi menee uusiksi jos ei tuohon viimeiseen merkittyyn päivään ole KAIKKI suoritettuna.

Sun pitää suorittaa arvioiva-ajo tuohon 12.01.2011 mennessä. Rata-ajon voi suorittaa vaikka sun ajokortti ei ole voimassa Näin ainakin täällä etelä-Suomessa, mutta suosittelen soittamaan autokoululle ja varmistamaan asia sieltä koska Counterfeith esitti eriävän vastauksen.

e. asian varmistettua voisit sitten tulla meille kertomaan miten se meni :)

Sun pitää suorittaa arvioiva-ajo tuohon 12.01.2011 mennessä. Rata-ajon voi suorittaa vaikka sun ajokortti ei ole voimassa Näin ainakin täällä etelä-Suomessa, mutta suosittelen soittamaan autokoululle ja varmistamaan asia sieltä koska Counterfeith esitti eriävän vastauksen.

e. asian varmistettua voisit sitten tulla meille kertomaan miten se meni :)
Joo varasin tosiaan ajan tohon 2-vaiheeseen. Vastaus tohon kysymykseen olin, että jos on ajokoulun kirjoilla tohon 12.01.2011 mennessä 'suorittamassa 2-vaihetta', voi 2-vaiheen suorittaa vaikka viimeinen voimassaolopäivä olisikin mennyt umpeen. Ajaa ei tietenkään saa normaalisti liikenteessä tuona aikana ennen kuin 2-vaiheen on suorittanut kokonaan loppuun.

Eli se taitaankin mennä nuin, miten sinä sanoitkin :).

henki sanoi:
Saako sen seisomapaikan sitten ostettua ainoastaan junasta? ......Vai saako sen muka tiskiltä tai automaatista jos jotenkin erikseen kysyy?
En ole vähään aikaan osunut täyteen pendolinoon. IC:hen olen aina saanut lippuja vaikka olisi paikkaliput myyty. Täydellä pendolinolla en ole yli vuoteen matkustanut että voipi olla ettei niihin nykyään saakaan lippuja jos ne ovat täynnä.

Haluaisin puhelimeeni tekstiviestin ääneksi yhden kohdan yhdestä elokuvasta. Mitenkähän se niinku käytännössä onnistuu?

Haluaisin puhelimeeni tekstiviestin ääneksi yhden kohdan yhdestä elokuvasta. Mitenkähän se niinku käytännössä onnistuu?

Voit käyttää jotain editointiohjelmaa, jolla erotat äänen ja kuvan toisistaan vaikka AoA Audio Extractedilla (http://www.aoamedia.com/audioextractor.htm) ja sitten leikkaat äänestä tietyn kohdan ja tallennat MP3/ACC:sena tms. ja siirrät puhelimen muistiin puhelimesta riippuen jollain ohjemalla tai jos puhelimen muistin saa näkymään levyasemana koneella, kun on kaapelilla kiinni. Puhelimesta taas riippuen pitäisi voida valita tiedosto tekstiviestiääneksi jostain asetuksista.

Voi vittu. Kauhee homma.

En usko, että 10 minuuttia kauempaa menee tehdä, jos tiedät millä aikavälillä ääni on. Mikä leffa ja mikä aikaväli on kyseessä, jos löytyisi vaikka kokoelmasta?

Back
Ylös Bottom