Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako käräjäoikeuteen yleisesti ottaen tulla kuka vaan? Eli vain poikkeustapauksessa käsitellään suljetuin ovin?
Käsittääkseni 3 km/h ylityksestä alkaa räpsimään kuvia.
Mulle on jäänyt päähän sellainen ajatus, että peltipoliisi "katsoisi läpi sormien" n. 10% ylinopeuden. Mistähän tälläinen ajatus sitten... Hmm. Ehkä olen sekoittanut normaalin poliisin ja peltipoliisin.
Sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko ajat sen kakkosvaiheen tai sitten annat kortin mennä vanhaksi. Eivät myy enää jatkoaikaa poliisilaitoksella. Eli ihan oikein tämä akka toimi.Mun ajokortti meni syyskuussa vanhaksi, koska en ehtinyt tehdä kakkosvaihetta ennen ulkomaille muuttoa. Kävin poliisilaitoksella kyselemässä jatkosta, mutta läski lumppu tiskin takana ei jostain syystä halunnut myydä mulle jatkoaikaa korttiin, sanoi vaan että "anna mennä vanhaksi". Mitäköhän mun pitää nyt tehdä, kun tulen joululomalla Suomeen? Jos soitan poliisilaitokselle tai käyn siellä, osaavatko auttaa vai pitääkö mun soittaa suoraan esim. autokoulun opettajalle tai vastaavalle?
Ei hirveästi nappaisi tehdä koko inssiä uudestaan ihan vaan sen takia, että akka ei suostunut myymään jatkoaikaa, vaikka mulla oli jo rahat kädessä siinä tiskillä :jahas:
Sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko ajat sen kakkosvaiheen tai sitten annat kortin mennä vanhaksi. Eivät myy enää jatkoaikaa poliisilaitoksella. Eli ihan oikein tämä akka toimi.
Tämä oli siis joskus huhtikuun alussa.Miksi se sit sanoi ensin et voin ostaa jatkoaikaa ?

Itkin ihan avuttomasti ton lopussa. :(Meripelastaja (The Guardian)
Jatkoaikaa? Never heard, mikä tosin ei mikään ihme ole.
Jos ajokorttis on menny vanhaksi, niin ajo-oikeutesi on myös rauennut. Suosittelen poikkeamaan paikallisen poliisiasemasi lupapalvelupisteessä selvittämässä asiaa, siellä faktat lyödään pöytään. Autolla en suosittele ajamaan, ettei tulisi mahdollisia lisäongelmia sen uuden ajo-oikeuden saamisen kanssa.

Mulle on jäänyt päähän sellainen ajatus, että peltipoliisi "katsoisi läpi sormien" n. 10% ylinopeuden. Mistähän tälläinen ajatus sitten... Hmm. Ehkä olen sekoittanut normaalin poliisin ja peltipoliisin.
Kai niissä pöntöissä joku "säätövara" sille, mistä nopeudesta kuva räpsästään. 3 km/h taitaa olla varmuusvähennys, mikä vähennetään todetusta nopeudesta ja tämän "vähennetyn" nopeuden mukaan määräytyy mahdolliset sanktiot.
Virallinen nimi oli muistaakseni "väliaikainen ajolupa" tms.
Joo, täytynee poiketa poliisilaitoksella heti kun löydän tieni Suomeen asti![]()
Miten sheikkeristä saa kuolemanhajun pois?