ja tässä tapauksessa yhtälöllä on vain yksi ratkaisu, ts vain yksi kulma joka toteuttaa alkuperäisen yhtälön, eli mitään väliä ei voida antaa vaan vastaus on yksiselitteinen.
Miten niin ei voida? Juurihan parilla kaavalla saatiin annettua väli, jolla ratkaisun voidaan varmasti tietää olevan ja niin se onkin, kuten voit itse todeta. Oikeassa elämässä tällainen tieto riittää usein.
Mutta turha kinata, koska tehtävänanto oli virheellinen ja epäselvä. Eiköhän mahdolliset ratkaisut ja lähestymistavat tullut jo koluttua joka kantilta:piis:.
ainakaan itse en tehtävänannosta huomannut, että pitääkö määritellä analyyttisesti, joten tulkitsin että halutaan tarkat arvot.
...(edit) ja tuo oikea tehtävä on itse asiassa ratkaistavissa analyyttisesti, mutta itse ratkoisin sillekin tarkan arvon, näin meille on opetettu
Pilkunnussintaa: vain analyyttinen ratkaisu on tarkka arvo, laskimella tai likimääräiskaavoilla lasketut ratkaisut ovat aina epätarkkoja jollei vastaus satu olemaan puhdas murtoluku. Anna mikä vain tuollainen desimaaliarvo, niin minä lasken yhtälön todenpitävyyden parilla desimaalilla enemmän ja vituillaanhan se on.
Koulua en kerro, ettei identiteetti mene. ;)
Mä en vaan voi käsittää miten joku voi tajuta mitään tommosia :D Eihän siinä ollu nollan lisäks edes mitään numeroita..