Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuulostaa aika vähältä. Eli jos alan nyt kasvattamaan tukkaa kaljusta, niin kesäkuuhun mennessä mun tukka olis joku 2-3 senttiä pitkä? :O

Onko näyttelijä Ville Virtanen ja Subin kanavajuontaja Manne Maalismaa keskenään jotain sukua?

villevirtanen1703hr_ju.jpg

0e21d636cc7a7c9b82363e6ab9f3226e_750.jpg

Kuulostaa aika vähältä. Eli jos alan nyt kasvattamaan tukkaa kaljusta, niin kesäkuuhun mennessä mun tukka olis joku 2-3 senttiä pitkä? :O

Lohdutuksen sananen: mulla kasvaa vähintään sen 2cm kuussa. Ei kellään olisi metristä lettiä jos kasvaisi noin hitaasti.

Lohdutuksen sananen: mulla kasvaa vähintään sen 2cm kuussa. Ei kellään olisi metristä lettiä jos kasvaisi noin hitaasti.
Jees. Ja jotenkin voisi kuvitella, et toi tukka kasvaa varsinkin alkuun pikkasen nopeemmin esim. jos vertaa johonkin hevilettiin.

Ei se välttämättä kasva nopeammin, mutta kun kaljuun päähän kasvatetaan 2cm, on silloin hyvinkin erinäköinen kuin se, että hevilettiin kasvatetaan 2cm.

N.1cm/kk. Siihen sitten latvojen tasotus, joka riippuu hiuslaadusta ja hiustenhoidosta. Ehkä perus voisi olla joku -1cm/3kk.

Ilmeisesti aikamoisia yksilöllisiä eroja tossa kun ite tulee leikattua aina samanmittaisilla terillä ja n. 10 päivän välein on n.sentin mittaista hiuksen pätkää lavuaarissa..

Mä olen menossa kattomaan sitä Gagaa torstaina Kaakkois-Suomesta käsin. Pitääkö vaihtaa nastat alle, jotta selviää reissusta hengissä? Jotain lumipyryjä lupailevat just torstaille/torstaiyölle.

Mä olen menossa kattomaan sitä Gagaa torstaina Kaakkois-Suomesta käsin. Pitääkö vaihtaa nastat alle, jotta selviää reissusta hengissä? Jotain lumipyryjä lupailevat just torstaille/torstaiyölle.
Laita vaan ihan suosiolla ne talvirenkaat alle, ettei tartte sitten uutisista lukea, että "lumi yllätti autoilijat"

Kuinka lasketaan cos(4x)=cos(x) (0,pii) -välillä?

Entä miten määritetään (auttakaa edes alkuun) cos(pii/16) tarkka arvo? Liittyy jotenkin tuon kulman puolittamiseen useampaan kertaan.

Kuinka lasketaan cos(4x)=cos(x) (0,pii) -välillä?

Entä miten määritetään (auttakaa edes alkuun) cos(pii/16) tarkka arvo? Liittyy jotenkin tuon kulman puolittamiseen useampaan kertaan.

cos (4x)=cos(x) Tässä ilmeisesti tarkoitetaan, että x on välillä [0,Pi]. Kannattaa ajatella yksikköympyrää x,y koordinaatistossa. Silloinhan cos x ilmoittaa x-koordinaatin. Yhtälö toki toteutuu kun 4x=x eli x=0+n2Pi=n2Pi (n on kokonaisluku), x=0 (ainoa vaihtoehto tuolla välillä). Toinen vaihtoehto: cosinille pätee: Cos(x)=Cos(-x) eli 4x=-x+n2Pi -> x=n*2/3*Pi, joista välille osuu vain 2/3*Pi

Sitten tuo kulman puolitus, tiedetään Cos(Pi/2)=0, sitten esim. tuolta http://www.taulukot.com/index.php?search_id=trigonometria&lng=fi eli Cos (x/2)= +/- Neliöjuuri((1+Cos[x])/2). + tai - sen mukaan mihin neljännekseen tuo saatu arvo kuuluu yksikköympyrällä, tässä tapauksessa kaikki on positiivista (1. neljännes). Tuota vaan käytät 3 kertaa niin homma hoituu.

cos (4x)=cos(x) Tässä ilmeisesti tarkoitetaan, että x on välillä [0,Pi]. Kannattaa ajatella yksikköympyrää x,y koordinaatistossa. Silloinhan cos x ilmoittaa x-koordinaatin. Yhtälö toki toteutuu kun 4x=x eli x=0+n2Pi=n2Pi (n on kokonaisluku), x=0 (ainoa vaihtoehto tuolla välillä). Toinen vaihtoehto: cosinille pätee: Cos(x)=Cos(-x) eli 4x=-x+n2Pi -> x=n*2/3*Pi, joista välille osuu vain 2/3*Pi

Eikös noista yhtälöistä tule: 4x=x+n2Pi eli x=n(2/3)Pi, joista välille osuu x=0 ja x=(2/3)Pi; 4x=-x+n2Pi eli x=n(2/5)Pi, joista välille osuu x=0, x=(2/5)Pi ja x=(4/5)Pi.

Back
Ylös Bottom