Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi USA:ssa on joitakin niin outoja lakeja? Todennäköisesti suurin osa noista laeista on laitettu käytäntöön +100 vuotta sitten, mutta silti mietityttää, että mitä järkeä noissa on?

Varmaan siitä johtuen että lakeja säädetään ihan paikallistasolla tai ainakin on säädetty.Suomessahan eduskunta säätää lait ja ne käy läpi monenlaiset tarkistukset ettei rikota perustuslakia ja olisivat muutenkin käytännöllisiä.Tarkistuksista huolimatta lakitekstit on välillä vaikeastitulkittavia.

Meilläkin olis vielä koomisempia lakeja jos vaikka Hölmölän kylä sais määrätä omat lait.

Jos tökkäät jotakuta facebookissa ja kys henkilö vastaa tökkäykseen miten se näkyy?

Siinä vasemmalla palkissa lukee "****** tökkäsi sinua"

Voisiko joku selittää, miten piimän (ei kirnupiimän), viilin ja jogurtin valmistusprosessit eroavat toisistaan? Voiko erona vain olla eri bakteerikanta?

Voisiko joku selittää, miten piimän (ei kirnupiimän), viilin ja jogurtin valmistusprosessit eroavat toisistaan? Voiko erona vain olla eri bakteerikanta?

Tää sivu (lontooksi) auttanee: http://en.wikipedia.org/wiki/Filmjölk
Lyhyt vastaus: joo. "Jugurtti" on käsittääkseni aika yleismaailmallinen termi, ja on vaikea nimetä yhtä jylläävää bakteeria. Itse teen sitä käyttäen kaupan bulgarian jugurttia juurena (~lactobacillus bulgaricus).

Liittyen eiliseen nelosen leffaan, Pirates of the Caribbean: Miksi merirosvot niin kovasti halusivat sitä Will Turnerin verta? Eikö siihen olisi mikä tahansa veri riittänyt, esimerkiksi heidän omansa (ainakin kapteenista tuli verta kun Elisabeth veitsellä iski) tai vaikka kanan? Jotenkin mennyt ohi syy vaikka olen leffan useaan kertaan katsonut.

Mistä (ja mitä) halpaa kalaöljyä pullossa?
Luontaistuote liikkeistä Vitamarin kalaöljyä. 0,5L pullo. Hinta jossain 15€ alapuolella.

Liittyen eiliseen nelosen leffaan, Pirates of the Caribbean: Miksi merirosvot niin kovasti halusivat sitä Will Turnerin verta? Eikö siihen olisi mikä tahansa veri riittänyt, esimerkiksi heidän omansa (ainakin kapteenista tuli verta kun Elisabeth veitsellä iski) tai vaikka kanan? Jotenkin mennyt ohi syy vaikka olen leffan useaan kertaan katsonut.
Willin veri murtaa kirouksen.

Willin veri murtaa kirouksen.

Mutta siis millä perusteella? Mun mielestä siinä leffassa ei missään tarkenneta miksi se tarvitsee olla just Turnerin tai sen jälkeläisen...tai sitten oon just silloin käynyt jääkaapilla kun tää selitetään..

Mutta siis millä perusteella? Mun mielestä siinä leffassa ei missään tarkenneta miksi se tarvitsee olla just Turnerin tai sen jälkeläisen...tai sitten oon just silloin käynyt jääkaapilla kun tää selitetään..

Koska Juniorin isä, William Turner oli yksi Mustan Helmen alkuperäistä miehistöä, joka sittemmin sidottiin kiinni (en muista mihin) ja heitettiin yli laidan. Joten alunperin oltaisiin tarvittu Senior Turnerin verta murtamaan kirous, mutta koska seniori oli kuollut, niin jälkeläisen veri kelpaisi myös.

edit. Lisäksi isä-Turner oli lähettänyt yhden kultakolikoista pojalleen, jotka piti kerätä yhteen jotta veri toimisi kirouksen murtamiseen...

Koska Juniorin isä, William Turner oli yksi Mustan Helmen alkuperäistä miehistöä, joka sittemmin sidottiin kiinni (en muista mihin) ja heitettiin yli laidan. Joten alunperin oltaisiin tarvittu Senior Turnerin verta murtamaan kirous, mutta koska seniori oli kuollut, niin jälkeläisen veri kelpaisi myös.

Miksi tää asia ees vaivaa mua näin, oon varmaan väsynyt :lol2: Mutta siis, millä perusteella se oli oltava juuri Turnerin verta? Eikö siihen olisi kenen tahansa (miehistöstä) veri käynyt?

Miksi tää asia ees vaivaa mua näin, oon varmaan väsynyt :lol2: Mutta siis, millä perusteella se oli oltava juuri Turnerin verta? Eikö siihen olisi kenen tahansa (miehistöstä) veri käynyt?
Tarvitaan jokaisen miehistön jäsenen verta, ja koska se Willin isä heitettiin laidan yli jäljellä on Will itse.

Tarvitaan jokaisen miehistön jäsenen verta, ja koska se Willin isä heitettiin laidan yli jäljellä on Will itse.

Okei, jotenkin nimenomaan tän vaatimuksen (että verta on saatava kaikilta) missasin siitä leffasta. Kiitos, kyllä se on hienoa kun täältä löytyy vastaus kaikkeen!

No voi kyrsä, saan ton hitsattua kyllä kasaan. Tota tietääkö kukaan, mistä löytyy abloyn lukon "sinikopiot". Rikoin vahingossa kämppiksen oven, ja se meni tota lukkopesää sörkkimään ja nyt on jouset pitkin koko asuntoa. :lol2:

Katso siitä lukkorungon etulevystä sen numero (esim. "Abloy 4190") niin palataan sitten asiaan...;)
Niin se on tosiaan lukkorunko tuo osa ja oven pintaan tulevat on avainpesiä.. Nyt kun kerran nusaisemaan pääsee :D

Miten toroidi voi toimia kondensaattorina teslakäämissä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Teslak%C3%A4%C3%A4mi

"Tällöin toisiopiirin napojen välille syntyy suuri jännite, joka varaa toisiopiirin kondensaattorina toimivan toroidin. Kun toroidin jännite on noussut kyllin korkeaksi, ei se enää pysty pitämään varausta pinnallaan vaan purkaa energiansa suurena kipinänä."

Miten käämi voi ylläpitää sähkökenttää? Onko mulla mennyt lukiofysiikassa jotain ohi? :D

Höh, no ihan helposti. Eihän se ole mikään periytyvä "ominaisuus" vaan ihmissudeksi muututaan toisen ihmissuden pureman kautta. Ja kun vähän lunttaan wikipediasta niin myös kirouksen kautta muuttuminen voi olla mahdollista.
edit. Ja kun vielä lisää selvitin niin myös tekemällä sopimuksen paholaisen kanssa voi muuttua ihmissudeksi. Sitä en tiedä mitä TESsiä siinä sopimuksessa sitten noudatetaan.

Back
Ylös Bottom