Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Oma tyhmä kysymys: Kaveri väitti kivenkovaan, että Suomesta löytyy henkilö nimeltä David Hasselhoff. Enirosta kuulemma löytyy puhelinnumero ja kaveri on joskus soittanut sille pilapuhelun. Väestörekisterikeskus ei kuitenkaan tunne yhtäkään Hasselhoffia. Mistä tämä ristiriita? Kaverin en usko kusettaneen mua, kun oli aidosti yllättynyt, kun yritin ownata hänet näyttämällä väestörekisterikeskuksen hakutuloksen.

Joo ja se on ainakin joskus asunut Turussa. Lahes kaikki mun kaverit ovat soitelleet pilapuheluita Davidille aikoinaan :D

Kertokaa nyt vielä miksei väestörekisterikeskus tunne kyseistä hemmoa. Kertooko se vain kyseisellä nimellä Suomessa joskus syntyneet?
Ei sitä varmaan oikeasti ole olemassa. Löytyyhän sieltä Seppo Taalasmaankin numero, kenellä sattuu olemaan myös sama osoite kuin Salatuissa Elämissä.

onks toi yleinen käytäntö että kun elokuva päättyy niin tulee vielä kerran mainoskatko ja vasta sitten lopputekstit, niinkuin äsken kävi muumion paluun kanssa? en omista digiboxia/katso tv:tä..

Iltaa arvon punttiveljet ja miksi ei siskotkin ;)

Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle todennäköisyydet seuraaviin dilemmoihin.

Heitetään kolikkoa 9 kertaa niin millä todennäköisyydellä kolikko näyttää 9 kertaa peräkkäin kruunaa? 1 suhde johonkin muodossa vastaus kiitos! :)

Entä jos heitetään 10 kertaa ja muuten sama...

11 kertaa ....?

12 ....?

Kiitokset!

Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle todennäköisyydet seuraaviin dilemmoihin.

Heitetään kolikkoa 9 kertaa niin millä todennäköisyydellä kolikko näyttää 9 kertaa peräkkäin kruunaa? 1 suhde johonkin muodossa vastaus kiitos! :)

11 kertaa ....?

12 ....?

Kiitokset!
0,5 potensiin heittojen määrä.

eli siis (1/2) potessiin heitot.

11 kertaa ....?

12 ....?

Kiitokset!

Hmm, siis pitääkö joka tapauksessa olla nimenomaan juuri tasan 9 kertaa peräkkäin kruuna?

2.90€/kk 384kbps, ei sopimuskautta, maksimissaan 24kk putkeen voi tuota käyttää. Lisätietoa dna-myymälöistä.

Nyt ei kanssa voi todeta muuta, kun että vittu mitä paskaa. Toi on uusille avauksille, mä maksan tosta 10e kuussa. Pitää varmaan pistää sinne viestiä, että vaihdan liittymä, jossei heru tohon hintaan. :curs:

onks toi yleinen käytäntö että kun elokuva päättyy niin tulee vielä kerran mainoskatko ja vasta sitten lopputekstit, niinkuin äsken kävi muumion paluun kanssa? en omista digiboxia/katso tv:tä..

Naureskelin kun tuli samanlainen tapaus yhden CSI jakson loppuun. Mainostauko ennen lopputeksejä.

Nyt ei kanssa voi todeta muuta, kun että vittu mitä paskaa. Toi on uusille avauksille, mä maksan tosta 10e kuussa. Pitää varmaan pistää sinne viestiä, että vaihdan liittymä, jossei heru tohon hintaan. :curs:

Ihan normaali hinta operaattoreilla se 10-15e/kk rajattomasta datan käytöstä. Välillä uuden liittymän avaajalle annetaan joku data tarjous, mutta se edellyttää kahden vuoden määräaikaista sopimusta(kytkyliittymät).

Itsehän maksan 9.90e/kk rajattomasta käytöstä 3.6 megan nopeudella :rolleyes:

Hmm, siis pitääkö joka tapauksessa olla nimenomaan juuri tasan 9 kertaa peräkkäin kruuna?

Kyllä.

Siis heitän 10 kertaa kolikkoa ja jokaisella kerralla kolikko jää kruuna asentoon. Laskin että tämmöinen tapahtuisi 1 kerran 1024:Stä yrityksestä. 11 kertaa kruuna on sitten vissiin 1:2048?

Voiko pitää paikkansa, kuullostaa yllättävän yleiseltä tapahtumalta, joku asiansa osavaa voisi nyt kertoa että olenko oikeassa vai väärässä...

Kyllä.

Siis heitän 10 kertaa kolikkoa ja jokaisella kerralla kolikko jää kruuna asentoon. Laskin että tämmöinen tapahtuisi 1 kerran 1024:Stä yrityksestä. 11 kertaa kruuna on sitten vissiin 1:2048?

Voiko pitää paikkansa, kuullostaa yllättävän yleiseltä tapahtumalta, joku asiansa osavaa voisi nyt kertoa että olenko oikeassa vai väärässä...

Siis jos jokaisessa tapauksessa pitää olla tasan 9 kertaa peräkkäin kruuna, niin se laskukaava on eri joka tapauksessa. Ainoastaan 9 heiton tapauksessa voi laskea tuolla (1/2)^9. Muissa tapauksissa se on vaikeampi.

Ihan normaali hinta operaattoreilla se 10-15e/kk rajattomasta datan käytöstä. Välillä uuden liittymän avaajalle annetaan joku data tarjous, mutta se edellyttää kahden vuoden määräaikaista sopimusta(kytkyliittymät).

Itsehän maksan 9.90e/kk rajattomasta käytöstä 3.6 megan nopeudella :rolleyes:
Mä maksan 384 nopeuksisesta ja tossa dna:n tarjouksessa ei edellytetä sopimusta.

Back
Ylös Bottom