Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mitä tarkoittaa englannin kielen sana "parchly"? olettaisin että on joku hassu muoto sanasta "partially", mutta merriam-webster ja ilmainen sanakirja eivät sitä tunne, netistä tulee joitain randomeja tuloksia jotka vahvistavat epäilyä mutta kiinnostaisi silti tietää olenko oikeassa :)

Minkälaisessa lausessa tota on käytetty? Helpottaa vähän hahmottamisessa.
Ihan sanan perusteella ton vois olettaa johdetun sanasta "parch", mutta se ei taivu tohon muotoon.

Tuli vaan mieleen ettet sekottaisi sanaan "parsley", joka siis tarkoittaa persiljaa..?

Paljon maksaa pitää autoa parkissa Helsinki-Vantaan lentokentällä? Vrk tai esimerkiksi 2vk.

edit. selviskin helposti nettisivuilta. turha kysymys, pyydän syvästi anteeksi.

Tuli painettua jotaki nappia näppäimistössä ja nyt on kaikki teksti niin pienellä, että juuri ja juuri saa selvää. Mitenkäs sais kuvaa lihotettua?

En kehdannut kokkausketjuun pistää, kun on niin tyhmä kysymys: jos teen lihamureketta ja haluan täytettä sinne (esim. juusto, sienet) niin missä vaiheessa ja miten tuo täyte sinne tungetaan?

En kehdannut kokkausketjuun pistää, kun on niin tyhmä kysymys: jos teen lihamureketta ja haluan täytettä sinne (esim. juusto, sienet) niin missä vaiheessa ja miten tuo täyte sinne tungetaan?

edit. sori luin väärin.
Elikkä kun olet lihamassaan lisännyt kaikki mausteet, munat, korppujauhot (mitä ikinä käytätkin) niin siihen raakaan massaan tunget ne ainekset.
jos sipulia lisäät niin voit vaikka aluksi paahtaa niitä pannulla.

Jauhelihan saa rullattua vaikkapa leivinpaperilla. Levität lihat levyksi paperille. Keskelle jotain vihanneksia tai vaikka PEKONIA. Sitten leivinpapaerin avulla teet rullan. Tietty ei kuitenkaan niin että paperi jää lihan sisälle.

Plan B on levittää liha vuokaan, mutta jättää osa pois. Sitten täytteet ja lopuksi loput lihat päälle.

:urjo: Mee kauppaa ostaa ranskalaisii äkkii ettei nekin lopu kesken

Mitä vitsii oikee tarkotat ? miks pitäs mennä kauppaa ettei sielläki lopu kesken hähh? mulle on iha sama löytyyks kaupast ranskiksii ku en oo kuitenka ostamas sielt niit. etkö muka tykkää mäkkärin ranskalaisist, ne on sairaa hyvii.

Mitä vitsii oikee tarkotat ? miks pitäs mennä kauppaa ettei sielläki lopu kesken hähh? mulle on iha sama löytyyks kaupast ranskiksii ku en oo kuitenka ostamas sielt niit. etkö muka tykkää mäkkärin ranskalaisist, ne on sairaa hyvii.

Sun alkuperäsestä viestistä sai sen käsityksen, että ne ranskikset olis loppumassa kesken mäkkäristä. Joten weismyller kehotti sua menee äkkii äkkii kauppaan hakee niit rannui ettei ne lopu sieltäki kesken...

Minkälaisessa lausessa tota on käytetty? Helpottaa vähän hahmottamisessa.
Ihan sanan perusteella ton vois olettaa johdetun sanasta "parch", mutta se ei taivu tohon muotoon.

"So mingling dust, as if life itself, had been mostly illusion
But parchly real
And parchly pain"

eli Current 93:n kappaleesta A song for my douglas after he´s dead. Tuo lausutaan hieman saman lailla kuin "partially", ja sopisi merkityssisällöltäänkin tuohon. Ja olen itse asiassa aina luullut että siinä on "partially", kunnes erehdyin lukemaan sanat :)

Solid Necro sanoi:
Tuli vaan mieleen ettet sekottaisi sanaan "parsley", joka siis tarkoittaa persiljaa..?

en usko näin on päässyt käymään :)

:rolleyes:Asiasta poiketen mutta kysyisin tälläistä. Mitä kannattaisi laittaa suuhun ennen aamuaerobiselle lähtöä dietillä vai kannattaako laittaa mitään?? Olisi dietti puolessa välissä ja aika ottaa aamulenkki ohjelmaa.

Älä syö mitään. Hörppää ihan vaan vettä. (Itse vedän teetä). Sellanen 40-50min reipas lenkki vaikka intervallina. Ja mielellään kärvistelet n.tunnin verran sen lenkin jälkeen ennen kuin syöt aamupalan. Kärjistetysti sanottuna rasvanpoltto, jonka olet saanut käyntiin, loppuu aikalailla samantien kun alat syömään. Näin minua on ohjeistettu :)

Back
Ylös Bottom