Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi poliisit voivat sakottaa perustein "katolla oleva lumi lentää takana tulevan auton lasiin ja peittää näkyvyyden" ? Saisko jotain faktaa onko tuo laillista? En siis putsannu lumia konepelliltä enkä katolta.

Miksi poliisit voivat sakottaa perustein "katolla oleva lumi lentää takana tulevan auton lasiin ja peittää näkyvyyden" ? Saisko jotain faktaa onko tuo laillista? En siis putsannu lumia konepelliltä enkä katolta.

varmaan lievä liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai jotain sinne päin.

Kuvittelisin että ajoneuvosta (auto/yhdistelmä) ei saa irrota mitään, joka haittaa muuta liikennettä. Oli se sitten halkoja, betoniterästä tai lunta.
Niin monet kerrat nähnyt autoja (en tarkoita tällä sinua), joihin on hädintuskin lapasen peukalolla tehty kuskin kohille kaksi silmänreikää joista näkee eteen, ja lähdetty ajamaan. Tällaisen auton perässä ajaminen voi olla aika tuskaa, eritoten kaupunkialueella, jossa turvavälit pääsevät lyhentymään liikaa. Ei tilanne motarillakaan ole sen parempi, mikäs sen mukavempaa kun saada vastapalloon X litraa lunta ikkunaan. Tottakai se lähtee pyyhkimällä pois, mutta enemmän siitä on haittaa kun hyötyä.

Itselläni on auto katon alla, joten ainaista lumen harjaamista en joudu kokemaan päivittäin. Mutta kun sitä joudun tekemään, menee noin 20 sekuntia koko_auton_lumesta putsaukseen. Mikäli tuulilasin haluaa hifistellä, menee koko autoon noin 30 sekuntia.

Kyllä mulla menee sellaset 3 minuuttii ku kaikkialta otan. Naurettavaa touhua, jos näkyvyys ei haittaa muo ollenkaan. Miten poliisit reagoi kun tulee lunta taivaalta? Sakkoa Jumalalle :D

Kyllä poliisisetää tais vähän vituttaa oma paskatyö, kyseli vielä vihasesti mitä nauroin siinä sen edessä. Ei mulla poliiseja vastaan mitään oo, toinen herroista oli mukava ja asialline mutta tämä vanhempi ei saatana :D

Ei ne voikaan. Ei se lumi taaksepäin lennä missään vaiheessa. Itse asiassa se lentää auton menosuuntaan, tosin huomattavasti autoa hitaammin. Eli takaatuleva ajaa itse lumipilveen. Tämä ei voi olla ongelma sillä autohan pitää aina olla pysäytettävissä näkyvällä osuudella, vaikka meteoriitti tulisi taivaalta päälle.

Koita mennä tältä pohjalta hoviin asti valituksen kanssa :D

p.s. saa olla muuten vähän helvetillinen määrä lunta katolla jos sen tipahtaminen vaarantaa liikennettä. Luulisi suurimman osan tippuvan jo parkkikselta lähdettäessä.

Tietääkö kukaan missä Tampereella vois täyttää mustekasetteja?

Mitä vähempi älykkäät ajattelevat? Tai oikeastaan, että kuinka paljon? Ei tämä kyllä vähä-älyisyyteen luultavasti liity, mutta niin olen itse asian ymmärtänyt.

Itse en ole vähä-älyinen vaikken aivan täyspäinenkään, mutta ajattelen koko ajan kaikkea mahollista, siis aina, ja koko ajan.

Jos ekaan kysymykseen yleispätevä vastaus on: "Ei mitään", niin haluaisin olla tosi tyhmä.

Jos sun tavotteena siis on olla ajattelematta mitään, niin suosittelen, että hankit lapsia. Yösyötöt, korvatulehdukset ja muut sellaset kun valvottaa kunnolla, niin loppuu se ajattelukin. Välillä sitä vaan tuijottaa eteenpäin ja käy tyhjäkäynnillä.

Ainakin minun silmiini näyttää paremmalta tämmöinen: [ ]

Samaa asiaahan se kuitenkin sisällöllisesti on, vaikka tekijät eivät nyt ole jokaista yksityiskohtaa erikseen maininnut.

Plääh, liian hankalaa! Pitäisi muka olla sujuvaa tekstiä, mutta kuitenkin vaaditaan tosi tönkköä.

Tarkkuus ennen kaikkea. Ajattele asiaa niin, että näet tekstissä jonkin todella mielenkiintoiselta vaikuttavan asian, mutta epätarkan viittauksen takia et pysty paikantamaan alkuperäistä lähdettä. Ja kuten Aatu totesikin, tieteellisen tekstin lukutapa on pomppiva, eli lähteisiin kiinnitetään huomiota vain tarvittaessa tai sivusilmällä.

Tallentavassa digiboxissa on toiminnoissa kovalevyn formatointi? Mitä hyötyä siitä on? Jos sen tekee niin lähteekö boxista päivitykset,asetukset ja muut boxin toiminnot pois? Vai puhdistaako se vaan tallennetut ohjelmat kovolta pois.

Tallentavassa digiboxissa on toiminnoissa kovalevyn formatointi? Mitä hyötyä siitä on? Jos sen tekee niin lähteekö boxista päivitykset,asetukset ja muut boxin toiminnot pois? Vai puhdistaako se vaan tallennetut ohjelmat kovolta pois.

Voi kun olis mullakin. Nykyään tulee niin paljon häiriöitä tallennuksessa että pitäis ehdottomasti saada formatoitua levy..

Miksi jos laittaa esim. tanssivat banaanin hymiön (:dance:), niin ne aina tanssii samassa tahdissa?

Koska niillä soi sama biisi päässä.

Mikä aiheuttaa tv:ssä kuvan pätkimisen kun istuu koneella ja selaa esim youtubea? On kaapeli-tv ja ei auta vaikka kävin ostamassa paremmin suojatun antennipiuhan pistokkeen ja dikipoksin väliin, piuha ei oo kerällä jnejne ja silti ottaa häikkää aina jos kone lataa jotaa netistä, alkaa kuva ja ääni pätkimää telkussa. Onko ite pistoke jotai paskaa vai mitä?
Ei muuten haittais mut pitää aina lopettaa netissä pyöriminen jos alkaa jotaa ohjelmaa tallentaa koska se pätkiminen näkyy siinä tallennuksessaki.

Viimeksi muokattu:
Onko muilla ongelmia uTorrentin kanssa? Kun yritän avata sitä, se valittaa että on jo käynnissä ja pitäis sulkea kaikki sen prosessit ja yrittää uudestaan. Tehtävienhallinnan kautta ei kuitenkaan onnistu uTorrentin sulkeminen, vaan se paska jää siihen prosessiluetteloon niin kuin mitään ei olisi tehty. Mikä eteen?

p.s. saa olla muuten vähän helvetillinen määrä lunta katolla jos sen tipahtaminen vaarantaa liikennettä. Luulisi suurimman osan tippuvan jo parkkikselta lähdettäessä.
Tiukemmassa jarrutuksessa tuo lumi saattaa katolta siirtyä koristamaan tuulilasia, jolloin voitaneen jo puhua liikenneturvallisuutta vaarantavasta määrästä. Mä yritän aina putsasta auton mahdollisimman hyvin, mutta onpa joskus käynyt niinkin että lumi pääsi jäätymään katolle ja sitten mutkassa tämä jäälaatta irtosi. Onneksi ei ollut siinä vieressä mitään mihin se olisi osunut, olisin muuten päässyt varmaankin maksamaan jonkun autoon uusia ikkunoita ja maalipintaa. Eli ei ne poliisit ihan pelkästään vittuillakseen huomauta tuosta iglulla ajosta.

Ja kuten kiwi^ jo totesikin, ei autosta saa lentää mitään tielle. Siinä voisi itse kutakin alkaa harmittamaan melko reilulla kädellä kun kuorkkikuskit ei jaksais kuormiaan sitoa tai verkottaa, saattaisi kadut olla melko lailla täynnä jos jonkinnäköistä romua. Mitäs se nyt haittaa jos roskalavoilta jotain villanpalasia lentelee.

Kannattaako ostaa halvalla 146cm lumilauta 181cm:n miehen, jos käy sen viis kertaa laskemassa talvessa? Pystyykö sillä laskemaan? Hyvät ja huonot puolet noin lyhyestä laudasta. Kiitti.

Kannattaako ostaa halvalla 146cm lumilauta 181cm:n miehen, jos käy sen viis kertaa laskemassa talvessa? Pystyykö sillä laskemaan? Hyvät ja huonot puolet noin lyhyestä laudasta. Kiitti.

Plussat
+ lauta on ketterämpi

Miinukset
- lauta on ketterämpi

Eli laskiessa lauta menee helpommin "yli" ja muutenkin pois alta. Mutta jos osaa/tottuu niin ei suurtakaan merkitystä. Oleellisempaa on onko tuo lyhyt lauta hyvä ja jäykkärunkoinen vai joku hullu banaani jonka todennäköisesti katkaiset ensimmäisenä talvena...

Plussat
+ lauta on ketterämpi

Miinukset
- lauta on ketterämpi

Eli laskiessa lauta menee helpommin "yli" ja muutenkin pois alta. Mutta jos osaa/tottuu niin ei suurtakaan merkitystä. Oleellisempaa on onko tuo lyhyt lauta hyvä ja jäykkärunkoinen vai joku hullu banaani jonka todennäköisesti katkaiset ensimmäisenä talvena...

No se on sellanen ihan ok-lauta. Ei mitään halvinta paskaa kumminkaan. Voihan sitä tietty ens talvena panostaa lisää, jos innostuu ja on rahaa. Mutta pysynköhän mä sillä pystyssä? :D

No se on sellanen ihan ok-lauta. Ei mitään halvinta paskaa kumminkaan. Voihan sitä tietty ens talvena panostaa lisää, jos innostuu ja on rahaa. Mutta pysynköhän mä sillä pystyssä? :D

Pysyt tai et pysy mutta ei se laudasta riipu :D

Osta pois vaan jos halvalla lähtee, hyvä sillä varmasti on opetella.

Edit: ei tuo muuten edes ole kauheen lyhyt lauta, omanikaan ei taida olla kuin 150 cm ja pituutta mulla on 3 cm vähemmän kuin sulla..

Back
Ylös Bottom