Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitäs tapahtuu jos pesee kylmäpesussa pestävän vaatteen 30 asteessa?

Mistä se johtuu tuo tähtien/kipinöitten näkeminen? Turpaani en oo saanu, mutta esim äsken burpeen jälkeen vähän vilisi silmissä vaaleita pisteitä taas. Jotain tärähtelyyn liittyvää vai mitä?

Mistä se johtuu tuo tähtien/kipinöitten näkeminen? Turpaani en oo saanu, mutta esim äsken burpeen jälkeen vähän vilisi silmissä vaaleita pisteitä taas. Jotain tärähtelyyn liittyvää vai mitä?

Unohtuiko hengittäminen? Eikös tuo tähtien näkeminen ole melko normaalia kovien ponnistelujen yhteydessä. Vahvaa mutua.

Mikä on etiketti ruokakaupan jonossa? Kuuluuko edellä olevan nostaa "kapulan" ostoksensa perään liukuhihnalle vai onko se perässä tulevan tehtävä?

Mikä on etiketti ruokakaupan jonossa? Kuuluuko edellä olevan nostaa "kapulan" ostoksensa perään liukuhihnalle vai onko se perässä tulevan tehtävä?

Voisi olettaa, että kuuluu arkielämän hyviin tapoihin. Itse laitan. Vituttaa jos edessä oleva persenaama ei laita kapulaa ostostensa jälkeen.

Voisi olettaa, että kuuluu arkielämän hyviin tapoihin. Itse laitan. Vituttaa jos edessä oleva persenaama ei laita kapulaa ostostensa jälkeen.

Jep, samoilla linjoilla. Vittumaista sitten kurkotella sieltä jostain kassan vierestä sitä kapulaa.

Pamautan aina, tälläisessä tapauksessa sen kalikan ja muutaman ostoksen siihen hihnalle aikasen kovaa ja yleensä edessäoleva "persenaama" kääntyy katsomaan. Tällöin hymyilen nätisti ja jostain syystä, edessäoleva säikähtää ja kääntää katseensa pois...Johtuu varmaan hymystä...:D

Normaalisti silmän aistinsolut reagoi valosta tuleviin ärsykkeisiin, jotka muuttuu lopulta aivokuoren näköalueella näköaistimuksiksi. Mutta joskus ne myös reagoi joihinkin muihin vähän isompiin ärsykkeisiin, kuten painevaihteluun ku tulee nyrkkiä pläsiin. Se saa sitte aikaseks näköaistimuksen ja nähdään vähän tähtiä. Jotain tommosta..

ravintosisälto 100g:

Siika P=17,2g H=0g R=3,4g
Siika(paistettu) P=17,6g H=8,5g R=8,9g

Kertokaa miks paistetussa kalassa on enemmän rasvaa ja hiilareita? Onko tossa oletettu, että kalat paistetaan öljyssä :jahas:?

Kysytään nyt täällä ku toisessa threadissa ei tullu vastausta.

Elikkä olin snorklaamassa ja mun vedenpitävä kamera päätti imasta merivedet sisään. Muistikortti ei enää toimi millään mun lukijoista. Mitä eteen? Minkä hintaista kuvien esille kaivaminen on? Yritän tosin laittaa kaikki kulut Olympuksen piikkiin..

Samoilla linjoilla olen itsekin. Jos ei halua maksaa perästä tulevan ostokset niin silloin laitetaan se kapula liukuhihnalla. Joillakin tämä tuntuu vaan olevan kovasti hakusessa.

ravintosisälto 100g:

Siika P=17,2g H=0g R=3,4g
Siika(paistettu) P=17,6g H=8,5g R=8,9g

Kertokaa miks paistetussa kalassa on enemmän rasvaa ja hiilareita? Onko tossa oletettu, että kalat paistetaan öljyssä :jahas:?
Mitä ilmeisimmin näin on oletettu, ja hiilareista päätellen myös paneroitu..

Miksi ihmeessä Ehramm (vai mikä se nyt oli) on välillä samettimaisen pehmeää ja välillä kokkareista, kun siihen sekoittaa fun lightia.

Miks mulla näkyy selaimessa google ja kaikki hakutulokset tummennettuina? Tähän tyyliin siis. Jollain keinoa, miten sais pois? Yhtäkkiä muuttu tämmöseks, ja tää on TODELLA häiritsevää :curs:
E. Käytän siis firefoxia.

Näköhermosolut saavat valoaistimuksen sijaan jotain mekaanista ärsykettä (esim. juuri isku tai voimakas tärinä) joka laukaisee nököhermossa aktiopotentiaalin, aivot sitten tulkitsevat hermojen viestin ja muodostavat jonkin näköaistimuksen :)

Kysytään nyt täällä ku toisessa threadissa ei tullu vastausta.

Elikkä olin snorklaamassa ja mun vedenpitävä kamera päätti imasta merivedet sisään. Muistikortti ei enää toimi millään mun lukijoista. Mitä eteen? Minkä hintaista kuvien esille kaivaminen on? Yritän tosin laittaa kaikki kulut Olympuksen piikkiin..

Ootko kattonu ohjekirjasta et mikä on olyn kanta vesivahinkoihin? Voi olla et vaikka se on mainostettu olevan vedenpitävä niin siltikin vetäytyvät vastuusta jos se vuotaaki. Jos oly ei korvaa niin tuuppaisin sen sit matkavakuutukseen/kotivakuutukseen(omavastuuhan noissa on, mut saa ees jotain rahaa takas.... kuvia ne tuskin pelastaa).

ootko koittanu miten kuivattaa sitä korttia? onko sisällä vielä suolavettä?

Ootko kattonu ohjekirjasta et mikä on olyn kanta vesivahinkoihin? Voi olla et vaikka se on mainostettu olevan vedenpitävä niin siltikin vetäytyvät vastuusta jos se vuotaaki. Jos oly ei korvaa niin tuuppaisin sen sit matkavakuutukseen/kotivakuutukseen(omavastuuhan noissa on, mut saa ees jotain rahaa takas.... kuvia ne tuskin pelastaa).

ootko koittanu miten kuivattaa sitä korttia? onko sisällä vielä suolavettä?

Kuivatin heti ku huomasin et vahinko kävi ja kortti ei sen jälkeen kamerassa enää käyny. Ohjekirjaa en oo kattonu enkä kato. Yritin soittaa niiden takuulinjalle, mut 20min jonotuksen jälkeen hermostuin, uudestaan en oo vileä ehtiny soittaa. Eikä mua oikeestaan kiinnosta pätkääkään se kamera, pelkästään ne kuvat. Kaveri sano, että sillä oli menny takuseen vastaava homma, se on vissiin aika yleistä, että ne kastuu. Sitä patteriluukkua ei vissiin sais oikeen ollenkaan avata. En ees ajattele ettei sitä korvattais tai sitte siitä täytyy tehdä kuluttajanvirastoon joku valitus.

Edelleenkin suurin kysymys on se, että missä micro sd-kortin kuvat saadaan palautettua. Luulisin et ongelmana on vaan kontaktipintojen huono happi, niistä metalliliuskoista huomaa, että pari kulmaa on lohjennu pois.

Näyttää google tarjoavan joitakin alan firmoja. Jotkut lupaavat tiedostojen palauttamista vakavastikkin vaurioituneilta muistikorteilta. Aika kovissa hinnoissa...

jos kortti on imassu sitä suolavettä niin siellä on sit todennäkösesti pieni suolakerros kortin komponenttien päällä

Back
Ylös Bottom