Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei vaan, ammatikseen henkilö autoa ajavien mielipiteeseen, ja oon kyllä itekkin n. 200 kilsaa kitkoilla ajanu enkä tykkää.
Kannattaa kyllä hankkia se omakin mielipide. Vanhoilta äijiltä kun alkaa kyselemään, niin kitkoilla ei tee hevon vittua. Ja kyllä, uudet hyvät kitkat on kyllä sellaiset, ettei niillä pelätä tarvitse liikenteessä. Paljaalla jäällä ja kovaksi tamppaantuneella lumella nasta hakkaa, mutta muuten ei. Itse olen kitkamies ja olen ne siinä määrin hyväksi todennut, että nastaa ei tule enää ikinä mun autoon.

Kannattaa kyllä hankkia se omakin mielipide. Vanhoilta äijiltä kun alkaa kyselemään, niin kitkoilla ei tee hevon vittua. Ja kyllä, uudet hyvät kitkat on kyllä sellaiset, ettei niillä pelätä tarvitse liikenteessä. Paljaalla jäällä ja kovaksi tamppaantuneella lumella nasta hakkaa, mutta muuten ei. Itse olen kitkamies ja olen ne siinä määrin hyväksi todennut, että nastaa ei tule enää ikinä mun autoon.

vaikuttaa mielipiteeseen muuten pirun paljon missä päin suomea ajelee...

Tässä varmaan todella tyhmä kysymys. Mutta kävin työhaastattelussa viime viikolla ja tähän työpaikkaan täytyy tehdä turvaselvitys poliisille. He sanoivat että vastaus tulee muutaman viikon sisällä. He sanoivat että saan paikan kunhan selvityksessä ei ilmene mitään, tiedän että siinä ei pitäisi olla mitään. Olen nytten saanut paremman tajouksen muualta ja mietin tässä että voinko silti perua tämän toisen paikan, koska ilmeisesti tuon selvityksen tekeminen silti maksaa jonkin verran, työsopimustahan ei ole vielä tehty...Eli tavallaan olen käynyt haastattelussa ja siellä tehtiin paperit turvaselvitystä varten...

Miks helvetissä Panda on vaihtanut Juhlapöydän konvehteja-rasian uuteen? Siis ei shäätttänä.

Kaikki hyvät mässyt lähteny pois. Lehtikarkki. Eih! Miksi?! Appelsiiniä, mansikkaa, vadelmaa..

Kuka tuo etusivun Dennis on? Iso ja lihaksikas mies, mutta tylsin 18min vähään aikaan.

vuositulo rajaa tulee ylittymään seuraavassa tilissä, meneekö rajan ylittävästä osalta 40.5%?

Riippuu siitä että miten palkan maksu on hoidettu. Esim. meillä järjestelmä laskee sen vuositulorajan kuukautta kohden ja jos jossakin kuussa pienempi niin sitten prossakin pienempi ja sitten taas kun isompi palkka niin prossa isompi.
Rautalanka: vuositulo raja vaikka 35 000 joten kuuta kohden 2916 ja prossa vaikka 25%. Jossakin kuussa sitten tulee palkkaa vaikka 2000 niin prossakin jossakin 18% tietämillä ja sitten jossakin kuussa vaikka 3500 niin prossa sitten 30%.
Toinen mahdollisuus on että vain siitä rajan ylittävästä osasta menee se 40,5%.

Nykyään jokainen ruksaa verokortista, että onko kuukausittainen tuloraja vai vuosittainen tuloraja. Verokortissa lukee myös se paljonko ylimenevästä menee veroa.

Mulla on paketti tulossa USAsta ja postin seurannassa lukee tälleen:

21.12.2009, klo 17:08 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Voiko paketti keretä jopa tänään mulle, tai huomenna (jos posti edes kulkee silloin)?

Ja palveluna lukee: Priority-paketti

:joulu6:

Miks helvetissä Panda on vaihtanut Juhlapöydän konvehteja-rasian uuteen? Siis ei shäätttänä.

Kaikki hyvät mässyt lähteny pois. Lehtikarkki. Eih! Miksi?! Appelsiiniä, mansikkaa, vadelmaa..

No niinpä! Missä on lehtikarkki! :curs: Joku paska ananas taas ei lähe rasiasta kulumallakaan, syökö sitä oikeasti joku? En ole tainnut tavata ketään joka siitä tykkäisi.

Mulla on paketti tulossa USAsta ja postin seurannassa lukee tälleen:

21.12.2009, klo 17:08 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Voiko paketti keretä jopa tänään mulle, tai huomenna (jos posti edes kulkee silloin)?

Ja palveluna lukee: Priority-paketti

:joulu6:

Itsellä se on tuolta jatkanut yleensä tulliin. Sinäänsä nuo tullihommat ei kauaa vie, mutta saattaa tiukkaa tehdä ennen joulua, on varmaan ruuhkaa siinäkin laitoksessa.. Jos ei ole tullattavaa tavaraa, niin en tiedä kuinka paljon nopeammin tullin läpi menee.

No niinpä! Missä on lehtikarkki! :curs: Joku paska ananas taas ei lähe rasiasta kulumallakaan, syökö sitä oikeasti joku? En ole tainnut tavata ketään joka siitä tykkäisi.

Pakko laittaa palautetta sinne. Laita sinäkin, jospa valittajia olis enemmän, niin saatais vanha kunnon rasia takasin!

Ananaksesta tuli hyvä ku niitä oli pakko syödä. Joulunaikaan tyhjeni repullinen rasioita -> kaikissa ananakset JA kukka (pehmee toffee). Molemmat uppoo nykyään. Tota Pandan sisältömuutosta en oo huomannu, parempi olla omissa konvehdeissa vielä vanha kokoonpano jäljellä!

Meikä tykkää. Samoin minttusuklaa. Muijan porukoista kukaan ei pidä niistä, meikä saa ne kaikki.

Back
Ylös Bottom