Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voisiko kaupunkirusakkoja syödä? Sellainenhan kuitenkin syö kasvikuntaan kuuluvia asioita kuten moni muukin riistaeläin ja on lienee jonkinsortin jäniksen sukulainen. Ovat niin lihavia ja makoisan näköisiä...

Misät mä löydän käyttöohjeen ikivanhalle Cylinda RKF 350 BU jääkaappipakastimelle? Niiden kotisivut ei oo enää käytössä, koska Suomessa ei ole jälleenmyyntiä ja sivuilta löytynestä sähköpostiosoitteesta ei ollut apua. Myöskään ruotsinkielisiltä (ei silti en osaa ruotsia) sivuilta,jotka löytyi googletukselta ei löytynyt samaa mallia.
Mun pitäis saada tietää mitä ne yläreunassa olevat napit tekee, joku namikka ja merkkivalo on vissiin tehopakastukselle ja jostain niistä varmaan saa pelkästään pakastimen pois päältä. Tarttis sulattaa pakastin, mutta olisi helpompi homma kun tietäisi mitä namikat tekevät.

Voisiko kaupunkirusakkoja syödä? Sellainenhan kuitenkin syö kasvikuntaan kuuluvia asioita kuten moni muukin riistaeläin ja on lienee jonkinsortin jäniksen sukulainen. Ovat niin lihavia ja makoisan näköisiä...

Citykaneista on ainakin tehty ruokaa Radio-Suomen ohjelmassa.Sitä tarkastettiinko lihat ensin jossain en kyllä muista lainkaan.

Customina mitoilleni värkätty Flat Eric-puku jossain ompelimossa tai muussa liikkeessä, joka noita tekis. Hinta ja paikka? Kiitän.

Oliko tällä foorumilla musiikki puolella joku threadi missä juteltii 70-80 luvun musiikista tjnt sinne päin jäi vaivaamaan enkä löydä sitä?

Meillä on valkoinen tiilistä tehty varaava takka. Millä konstilla takkaluukun yläpuolelle tarttunut noki olisi mahdollista pestä pois? Kokeilin varovasti vettä ja saippuaa, mutta tiili huokoisena materiaalina imaisee nokiveden sisäänsä ja takka ei moisesta pesusta ainakaan kaunistu.

Ei kai toi steissin tulva vaikuta mitenkään City Centerin Ufs:ään?
Huomaa, miten usein mä käyn keskustassa.. ;D

Kuinka paljon esim. TTY:llä tai TKK:lla konetekniikassa opetusmateriaali on englanniksi ihan suomenkielisessä koulutusohjelmassa? Tuttu puhui, että kuulemma monisteet ja mahdollisesti kirjatkin olis englanniksi, mutta itse en löytänyt mitään todisteita siitä. Lähinnä englanti olisi suuri etu ainakin itselleni, koska saisi petrattua sitä melkoisesti viiden vuoden aikanakin, jos aineisto olisi sillä kielellä.

Kuinka paljon esim. TTY:llä tai TKK:lla konetekniikassa opetusmateriaali on englanniksi ihan suomenkielisessä koulutusohjelmassa? Tuttu puhui, että kuulemma monisteet ja mahdollisesti kirjatkin olis englanniksi, mutta itse en löytänyt mitään todisteita siitä. Lähinnä englanti olisi suuri etu ainakin itselleni, koska saisi petrattua sitä melkoisesti viiden vuoden aikanakin, jos aineisto olisi sillä kielellä.

En osaa sanoa erityisesti konetekniikasta mutta selvästi suurin osa kursseista käyttää kurssikirjana englanninkielistä teosta. Toisaalta harvoin sitä kirjaa tarvitsee ja kurssit ovat useimmiten suomeksi. Myöhemmässä vaiheessa tulee enemmän kokonaan vain englanniksi tarjottavia kursseja kun pääsee perusopinnoista ohi. Toisaalta koska konetekniikan lukijoita on tavallista enemmän verratuna muihin aloihin niin suomenkielistä materiaaliakin on todennäköisesti hieman enemmän kuin muissa aineissa.

Englanti tulee väistämättä vastaan, varsinkin silloin kun pitää itse etsiä tietoa ja huomaa että englanniksi on paljon enemmän materiaalia.

Kaikki on englanniksi tai ruotsiksi. Meet opiskeleen äidinkieltä niin se on suomeks. Hyvä vaan, ettei mikään oo suomeks. Muuten ei tajuis mitään kun sanaston joutuu opetteleen kahdella kielellä. Koita googlettaa renkaanvaihtoohjeet englanniks. Ymmärrätkö edes niistä hevon helvettiä? :)

:edit: En tiedä, mutta toivon että näin on.

Mistä johtuu et tasapainoaisti on päin vittua kun herään? Toinen kerta 2 viikon sisällä kun tää tapahtuu, menee ohi vaan nukkumalla.

Mulla on ollut sama juttu jo vuosia. Koiran kanssa kun lähtee arkisin aamuyöstä lenkille, niin satunnaiset vastaantulijat luulevat varmasti jurriseksi.

Back
Ylös Bottom