Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko väliä että pureeko vai nieleekö nestekapselin? Minä en vaan yksinkertaisesti saa sitä nielaistua kokonaisena ku on niin iso, pureskelemalla menee vaikka on se neste niin helvetin pahaa että ikinä en ole mitään vastaavaa maistanut.. En ole varma että onko tuo nestekapseli oikea termi mutta vähän niin kuin kalaöljykapseli paitsi vähä isompi ja sisällä on aivan karmean makuista nestettä.
En tiedä, mutta eikäs ois ihan helvetin outoo jos ei sais missään nimessä purra rikki? Sekasin se mahassa menee ja imeytyy samaten.(?)

Lähe toisesta päästä liikkeelle. Elikkä valitset sen kansion ja hiiren oikeen napin takaa valitset "Toista Media Playerilla" Tämä siis jos haluat ihan välttämättä käyttää Windows Media Playeria musiikin kuunteluun... Etkä esim Winamppia..josta ainaki ite tykkään enemmän.

Lähe toisesta päästä liikkeelle. Elikkä valitset sen kansion ja hiiren oikeen napin takaa valitset "Toista Media Playerilla" Tämä siis jos haluat ihan välttämättä käyttää Windows Media Playeria musiikin kuunteluun... Etkä esim Winamppia..josta ainaki ite tykkään enemmän.

Joo... täytyy vaihtaa mediaa... laiskuuttani sietänyt tuota Media Plaeyria mutta nyt kun laitoin verkkokovon ja siirsin kaiken musiikin sinne niin samalla vaivalla varmaan vaihtuu jo soitinkin...

VLC on myös IMO kokeilemisen arvoinen soitin. Minä olen ainakin tykännyt enemmän siitä ku Media Playerista, B(ull)S(hit)playerista ja SMplayerista yhteensä..

Mistä tiedän onko lentoni samalla vai eri lipulla? Kun matkustan kahden eri lentoyhteiön koneella, mutta ostin tuon matkan kuitenkin samalla kertaa netistä.

Foobar on kanssa ihan hyvä soitin, huomattavasti kevyempi verrattuna esmes. winamppiin...
Winamphan on hiton kevyt, ainakin mulla on läppärissäkin 00-01% suoritinkäyttö ja 10megaa muistia tässä kuunnellessa. Ainoa mikä hiukan häiritsee on se että 4000+ biisin playlistin avaaminen kestää n. 5 sek. :D
Oliko nyt kolmosversio joka oli hidas, seuraavissa päästiin taas alkupään versioiden nopeuteen. Itse en mitään muuta suosittelis, classic themet tietty käyttöön, on niin brutaalin simppeli ja toimiva ohjelma. :)

Mistä tiedän onko lentoni samalla vai eri lipulla? Kun matkustan kahden eri lentoyhteiön koneella, mutta ostin tuon matkan kuitenkin samalla kertaa netistä.

Oletko saanut postitse lippua siitä puljusta mistä lennot ostit, tai ootko saanut e-lipun sähköpostiisi? Sullehan on siis varattu lennot (jotka olet siis maksanut kans ;) ) tiettyjen lentoyhtiöiden lennoille ja kun olet lentokentällä, niin painelet e-lipun (jonka olet siis tulostanut esim.) kanssa check-in tiskille, josta sitten saat tämän boarding pass:n millä pääset kyseiselle lennolle. Saman teet seuraavalla lentokentällä kun sinne saavut.

Eli tavallaan lennot (varaukset) ovat samalla "lipulla", mutta joudut silti hakemaan ennen jokaista lentoa uuden boarding pass:n. Tiskiltä saat aina lisätietoja, miten menetellä. :)

Oletko saanut postitse lippua siitä puljusta mistä lennot ostit, tai ootko saanut e-lipun sähköpostiisi? Sullehan on siis varattu lennot (jotka olet siis maksanut kans ;) ) tiettyjen lentoyhtiöiden lennoille ja kun olet lentokentällä, niin painelet e-lipun (jonka olet siis tulostanut esim.) kanssa check-in tiskille, josta sitten saat tämän boarding pass:n millä pääset kyseiselle lennolle. Saman teet seuraavalla lentokentällä kun sinne saavut.

Eli tavallaan lennot (varaukset) ovat samalla "lipulla", mutta joudut silti hakemaan ennen jokaista lentoa uuden boarding pass:n. Tiskiltä saat aina lisätietoja, miten menetellä. :)
Jumalauta on vaikeeta. Onneks en pidä ikinä lomaa. Varmaan koittaisin vaan suoraan kävellä koneeseen ja maksaa siellä käteisellä.

Jumalauta on vaikeeta. Onneks en pidä ikinä lomaa. Varmaan koittaisin vaan suoraan kävellä koneeseen ja maksaa siellä käteisellä.

Toi on nyt siinä äärimmäisessä tapauksessa, jolloin lentoyhtiöt ihan vaan huvikseen vittuilee sulle. :D Kyllä sitä välillä pääsee helpomminkin vaihtamaan, siirtymällä suoraan seuraavan lennon portille, mutta se kandee aina varmistaa. Säästyy turhalta vaivalta. :lol2:

Miks mun masiina ei suostu asentamaan Windows Live Messengeriä? Eilen se pelas hyvin, mutta nyt ilmeisesti täytyy ladata jokin uusi päivitys, eikä sen asennus onnistu. Asennusohjelma aukeaa ja asennus alkaa. Live Syncin jälkeen tulee Messengerin palautus ja alempi palkki "purkaantuu" eli menee nollaan. Lopussa tulee ikkuna, että Mesen ja Valokuvavalikoiman asennus epäonnistui. Tuota jälkimmäistä ei saa edes pois tuolta asennuslistalta, tosin tuo on jokin päivitys siihenkin.
Tuossa lukee, että Messengerin asennus ei onnistu, koska asennus peruutettiin. Valokuvavalikoiman kohdalla valitetaan, että Live Syncin aiempaa versiota ei voida poistaa. Mitähän ihmettä, aivan kökkö toi asennus muutenkin.

Miks mun masiina ei suostu asentamaan Windows Live Messengeriä? Eilen se pelas hyvin, mutta nyt ilmeisesti täytyy ladata jokin uusi päivitys, eikä sen asennus onnistu. Asennusohjelma aukeaa ja asennus alkaa. Live Syncin jälkeen tulee Messengerin palautus ja alempi palkki "purkaantuu" eli menee nollaan. Lopussa tulee ikkuna, että Mesen ja Valokuvavalikoiman asennus epäonnistui. Tuota jälkimmäistä ei saa edes pois tuolta asennuslistalta, tosin tuo on jokin päivitys siihenkin.
Tuossa lukee, että Messengerin asennus ei onnistu, koska asennus peruutettiin. Valokuvavalikoiman kohdalla valitetaan, että Live Syncin aiempaa versiota ei voida poistaa. Mitähän ihmettä, aivan kökkö toi asennus muutenkin.

poista koko mese ja asenna uudestaan...

Eipä taida olla koko meseä enää koneella muutenkaan, ainakaan pikakuvakkeet eivät toimi. Kokeillaan nyt vielä vikasietotilassa ja sitten saa riittää.

Poista sieltä ohjauspaneelin kautta koko paska (ja kaikki siihen liittyvä) ja lataa sitten uudestaan :)

En osaisi neuvoa, ellei mua olisi just neuvottu samassa asiassa :D

Ei muuten ole, päinvastoin. Mulla oli viimeksi varausnumero kirjoitettuna käsin jollekin ryppyiselle paperille (muistaakseni vanha kuitti tms., olin ottanut sen kiireessä) ja se oli sit mun lippu, millä sain boarding passin :)

Mitenkä se oli jos esim myy mopon, niin mitkä paperit tulee ostajalle?
Ainoa välttämätön on rekisteriotteen ilmoitusosa. Voi tehdä myös kauppakirjat jos joku sellainen tilanne tulee, minä en ole ikinä tosin kauppakirjaa tarvinnut vaikka pari kertaa olen tehnytkin, useampi mopo sun muu tullut ostettua... Rekisteriotteen ilmoitusosaan siis rastitetaan ruutu "omistajan vaihdos" ja täytetään myyjän ja ostajan tiedot. Huomioi se että myyvän osapuolen täytyy laittaa allekirjoitukset sekä papereihin merkityn haltijan että omistajan osalta, eli jos sinä olet omistaja ja isäsi haltija niin kummankin täytyy laittaa nimet paperiin.

Jos on kyse EU:n sisäisistä lennoista, pitäisi se lento olla sitten samalla lipulla, koska sinun ei enää tarvitse yhden turvatarkastuksen jälkeen palata enää landside-puolelle välilaskumaassa.

Jos on kyse EU:n sisäisistä lennoista, pitäisi se lento olla sitten samalla lipulla, koska sinun ei enää tarvitse yhden turvatarkastuksen jälkeen palata enää landside-puolelle välilaskumaassa.
Ei ne kyllä aina anna boarding passeja sille seuraavallekin lennolle, kokemusta on. Mutta sekään ei välttämättä tarkoita että pitää mennä turvatarkastuksen kautta, esim. jos transfer-terminaalissa on lippuluukku.

Back
Ylös Bottom