Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten nimimerkki "veijarin" saa ignore-listalle? Tolta jätkältä lähtee niin tyhmää juttua, että en kestä.

Minunkin vanhassa nokiassa oli tuo ominaisuus, mutta se ei koskaan vaihtanut jostain syystä.

sammutiksä sitä puhelinta? mulla ainaki kaikissa omistamissani nokialaisissa on tarvinnut käyttää se pois päältä,sitten puhelin on päivittäny ajan ittestään..mm.tänä aamuna sammutin virran molemmista,omasta sekä työluurista ja sit pelas.vaikka onkin ollut asetukset kunnossa.

Hei kertokaa mulle miten voin täällä pakkotoiston sivuilla vastata viesteihin siten, että lainaan useamman kirjoittajan viesteistä jotain??

Hei kertokaa mulle miten voin täällä pakkotoiston sivuilla vastata viesteihin siten, että lainaan useamman kirjoittajan viesteistä jotain??

Painat lainattavissa viesteissä quote-napin oikealla puolella olevaa pienempää multi-quote -nappia, jolloin se muuttuu punaiseksi. Kun olet valinnut kaikki lainattavat viestit, paina jonkun niistä quote-nappia. Lainaukset tulevat siinä järjestyksessä, jossa olet ne valinnut.

Mulla on telkkari, jossa on yksi scart liitin. Siinä on kiinni digiboxi, jossa on 2*scart. Toiseen scarttiin laitoin psonen kiinni, kun on tanssimatto sille. Digiboxi kyllä näkyy, mutta psone ei. Ei kummallakaan av:lla, tai millään muullakaan. Emännän veli arveli ettei pleikka vaan osaa näkyä sitä kautta, joten mitäs viisasta kehittäisi ettei tartte aina vaihtaa scarttia telkkariin? Menisikö scartin jakajalla?

Pitäis muuttoporukalle järjestää jotain safkaa, mutta pizzalinja ei oikein houkuttele. Oisko ehdotuksia? Jotain catering-systeemiä? Ihan perusruokaa jos sais noin 10 hlö:lle.

Pitäis muuttoporukalle järjestää jotain safkaa, mutta pizzalinja ei oikein houkuttele. Oisko ehdotuksia? Jotain catering-systeemiä? Ihan perusruokaa jos sais noin 10 hlö:lle.
Liha-makaronilaatikkoa tai lasagnea. Kohtalaisen yksinkertaisia laatikkoruokia, ja todennäköisesti uppoaa jokaiselle. Ainakin omia lemppareita noi on.:)

Paljonko tavara sai maksaa ettei tule tullimaksuja yms, kun tilaan EU:n ulkopuolelta? Muistelisin et noin 50€, mutten oo ihan varma..

"Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin,
hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa."

Tullin sivuilta

Paljonko tavara sai maksaa ettei tule tullimaksuja yms, kun tilaan EU:n ulkopuolelta? Muistelisin et noin 50€, mutten oo ihan varma..
"Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa."

Tuolta Juzon linkistähän se löytyy, mutta tarkennetaan vielä tässä. Alle kympin alvia ei peritä, joten niillä tuotteilla, joiden alv-kanta on normaali 22 %, tuo on noin 45 €. Kannattaa muistaa, että tuohon tullausarvoon sisältyy kauppahinnan lisäksi toimituskulut.

Edit.

Eli jos mun paketin kokonaishinta posteineen on noin 43€, niin tulee alvit päälle?

Arvonlisävero jää alle 10 euron, joten sitä ei peritä.

Ei se raja ole niin kiveen kirjoitettu. EU:n ulkopuolelta tilatessa (usein dollareilla) pitää ottaa huomioon että tullilla on vähän omat näkemykset kursseista. Ne ei ole mitään reaaliaikaisia meinaan :) Sitten ilmeisesti joillakin tullimiehillä on vähän leväperäisempi ote ettei se ole niin euron päälle.

Laitat tikun päähän pikaliimaa ja tökkäät sinne liitäntään ja vetäset pihalle :D?

Penisiliinillä katos kurkkukipu, mutta nyt vittu korvat kutiaa ja on edelleen snadia lämpöilyä 0,1-04 astetta. Pystyyköhän sairaanhoitaja kattomaan että mikä vittu niissä kutiaa, että onko se korvatulehdus?

Back
Ylös Bottom