Osaakohan joku kertoa, että mites takuuhommelit toimii lakipykälien mukaan? Olen saanut nyt erinäisiä vastauksia asiaan ja haluisin että joku olis 100 varma asian tiimoilta. Elikkäs vaikka esimerkkinä : Jos tuotteella on kahden vuoden takuu (joku ostaa vaikka parin tonnin hienon telkkarin) niin okei, takuu korvaa sen 2 vuotta. Jos takuun aikana se televisio menee siltä Ristolta vaikka nyt räjähdysmäisesti paskaksi ja sitä ei voi korjaa, saa se Risto uuden saman telkkarin. Riston vanha telkka kesti puoltoista vuotta, joten saako se Risto uuteen telkkariin pelkästään puolen vuoden takuun vaiko uuden kaksvuotta koska kyse on uudesta laitteesta?
Eli mun pointti ja näkökulma on, että takuu on tuotekohtainen eli jos saa uuden tuotteen niin sillä on oma takuu.. mutta kaupathan antaa sulle uuen laitteen ja täten ollen vaikka sille Ristolle puoli vuotta takuuta uuteen telkkaan. Jos Riston uusi telkkari hajoaa vaikka seitsemän kuukauden päästä niin se on voivoi sille Ristolle ja uskon että se olis kaupan setille ja täteille hyvin vihainen. vaikkakin kyseisessä vehkeessä pitäs olla se 2 vuotta takuuta. Ymmärrän asian pointin, jos tuote on korjattavissa niin takuu jatkuu vanhalla takuulla... Tää homma ei mee mun jakeluun. Eli kusettaako ne kaupat ihmisiä vai mikä tässä on niinku ideana? Täh?
Eli mun pointti ja näkökulma on, että takuu on tuotekohtainen eli jos saa uuden tuotteen niin sillä on oma takuu.. mutta kaupathan antaa sulle uuen laitteen ja täten ollen vaikka sille Ristolle puoli vuotta takuuta uuteen telkkaan. Jos Riston uusi telkkari hajoaa vaikka seitsemän kuukauden päästä niin se on voivoi sille Ristolle ja uskon että se olis kaupan setille ja täteille hyvin vihainen. vaikkakin kyseisessä vehkeessä pitäs olla se 2 vuotta takuuta. Ymmärrän asian pointin, jos tuote on korjattavissa niin takuu jatkuu vanhalla takuulla... Tää homma ei mee mun jakeluun. Eli kusettaako ne kaupat ihmisiä vai mikä tässä on niinku ideana? Täh?