Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaakohan joku kertoa, että mites takuuhommelit toimii lakipykälien mukaan? Olen saanut nyt erinäisiä vastauksia asiaan ja haluisin että joku olis 100 varma asian tiimoilta. Elikkäs vaikka esimerkkinä : Jos tuotteella on kahden vuoden takuu (joku ostaa vaikka parin tonnin hienon telkkarin) niin okei, takuu korvaa sen 2 vuotta. Jos takuun aikana se televisio menee siltä Ristolta vaikka nyt räjähdysmäisesti paskaksi ja sitä ei voi korjaa, saa se Risto uuden saman telkkarin. Riston vanha telkka kesti puoltoista vuotta, joten saako se Risto uuteen telkkariin pelkästään puolen vuoden takuun vaiko uuden kaksvuotta koska kyse on uudesta laitteesta?

Eli mun pointti ja näkökulma on, että takuu on tuotekohtainen eli jos saa uuden tuotteen niin sillä on oma takuu.. mutta kaupathan antaa sulle uuen laitteen ja täten ollen vaikka sille Ristolle puoli vuotta takuuta uuteen telkkaan. Jos Riston uusi telkkari hajoaa vaikka seitsemän kuukauden päästä niin se on voivoi sille Ristolle ja uskon että se olis kaupan setille ja täteille hyvin vihainen. vaikkakin kyseisessä vehkeessä pitäs olla se 2 vuotta takuuta. Ymmärrän asian pointin, jos tuote on korjattavissa niin takuu jatkuu vanhalla takuulla... Tää homma ei mee mun jakeluun. Eli kusettaako ne kaupat ihmisiä vai mikä tässä on niinku ideana? Täh?:puntti:

Jatko-opinto & armeijakyssäri. Lukiosta pääsen nyt keväällä ja armeijaan menen vasta talvella 2011, yritän tienata vähän tuossa välissä. Suunnitelmissa olisi AUK, armeijaan siis kuluu vuosi. Lukion ja yliopiston väliin jää 2 vuotta. Epäilen ettei tulisi mitään jos pitäisi 2v lukion jälkeen yrittää jotain pääsykokeita. Jos nyt keväällä menen jonkin yliopiston pääsykokeisiin ja pääsen sisään, onko mahdollista lykätä opiskelun aloittamista kahdella vuodella?

Jatko-opinto & armeijakyssäri. Lukiosta pääsen nyt keväällä ja armeijaan menen vasta talvella 2011, yritän tienata vähän tuossa välissä. Suunnitelmissa olisi AUK, armeijaan siis kuluu vuosi. Lukion ja yliopiston väliin jää 2 vuotta. Epäilen ettei tulisi mitään jos pitäisi 2v lukion jälkeen yrittää jotain pääsykokeita. Jos nyt keväällä menen jonkin yliopiston pääsykokeisiin ja pääsen sisään, onko mahdollista lykätä opiskelun aloittamista kahdella vuodella?

Eli hakisit 2010 keväällä yliopistoon ja 2012 tammikuussa/syyskuussa menisit vasta opiskelemaan? Kyllä on mahdollista lykätä tuon verran armeijan takia. Ite olisin tehnyt samallalailla niin tuli otettua selvää asian tiimoilta, mutta jäi 1p päähän sisäänpääsy. Joten nyt sitten ens keväänä 2v lukemattomuuden jälkeen uudelleen pääsykokeisiin :dance:

Vaihtaako kännykkä itsestään kellonaikaa kesäajasta talviaikaan ensi yönä vai pitääkö se tehdä itse?

Vaihtaako kännykkä itsestään kellonaikaa kesäajasta talviaikaan ensi yönä vai pitääkö se tehdä itse?

Mulla on ainakin puhelimessa sellainen asetus eli voip laittaa vaihtamaan automaattisesti tai sitten ei. Tarkistin juuri kun tarvii aamulla herätyksen. Nokialainen on hän siis

Minunkin vanhassa nokiassa oli tuo ominaisuus, mutta se ei koskaan vaihtanut jostain syystä.

Koska asetuksissa oli ettei se vaihda automaattisesti

Miks solkusta jää ihoon vähän sellanen metallinen haju?

Mun kännykästä voi kuunnella musiikkia, mutta en varmaan pysty lentokoneessa kuuntelemaan musiikkia kännykälläni? Pitääks täs lähtee ostamaan erillinen mp3-soitin?

Mun kännykästä voi kuunnella musiikkia, mutta en varmaan pysty lentokoneessa kuuntelemaan musiikkia kännykälläni? Pitääks täs lähtee ostamaan erillinen mp3-soitin?

Jos siinä on lentokonetilaa olemassa niin toki voi.

Ainakin Finnairilla käsketään sulkemaan kännykät, huomautetaan ettei pelkässä lentokonetilassa, eli siis offline tilassa, pitäminen riitä. Tämä varmaankin vain valvonnan hankaluuden takia.

Sinuna kyllä kuuntelisin musiikkia kännykällä offline tilassa ja pitäisin vain kännykän taskussa enkä räpeltelis sitä juuri silloin kun lentoemot on lähellä. Ja jos sattuu jäämään kiinni niin esittelee tietämätöntä ja sitä että puhelin on offline tilassa eikä siis puhelin vaan mp3 soitin.

Ainakin Finnairilla käsketään sulkemaan kännykät, huomautetaan ettei pelkässä lentokonetilassa, eli siis offline tilassa, pitäminen riitä. Tämä varmaankin vain valvonnan hankaluuden takia.

Sinuna kyllä kuuntelisin musiikkia kännykällä offline tilassa ja pitäisin vain kännykän taskussa enkä räpeltelis sitä juuri silloin kun lentoemot on lähellä. Ja jos sattuu jäämään kiinni niin esittelee tietämätöntä ja sitä että puhelin on offline tilassa eikä siis puhelin vaan mp3 soitin.

Okei no mulla on siis tuollainen Nokian 5800 Musicexpress... eli jos laitan sen "offline"-tilaan, niin se ei häiritse mitään lentokoneen toimintoja?: D Vai oliskohan järkevintä kysyä vaikka lentoemännältä, että onko sallittua? En halua saada paheksuvia katseita kanssamatkustajiltakaan.

Okei no mulla on siis tuollainen Nokian 5800 Musicexpress... eli jos laitan sen "offline"-tilaan, niin se ei häiritse mitään lentokoneen toimintoja?: D Vai oliskohan järkevintä kysyä vaikka lentoemännältä, että onko sallittua? En halua saada paheksuvia katseita kanssamatkustajiltakaan.

Nyt on kyllä pakko ottaa sanoja takaisin etten ihan hirveesti levitä väärää informaatiota. Tilanne oli tuo jokunen aika sitten (oisko vuosi tai jotain kun sääntöä ihmeteltiin) mutta tuolla sanotaan selvästi että saa käyttää offline tilassa: http://www.finnair.fi/finnaircom/wp...se64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X1VfM1VV#

Sori :piis:

Miksi GASP-takkeja käyttävillä ns. bodareilla on hassu kävelyasento jossa kädet ovat sivuilla? Hieman kuin appelsiinit kainaloissa. Lisäksi, miksi pitävät rottweilereistä ja pittbull -koirista? Viimeisenä ihmettelen pipoja joissa lukee omituisia tekstejä kuten "MAXXXIMUM MUSCLE".

^taitaa päteen aika moneen muuhunkin "bodariin" tuo melonit kainalossa -kävelytyyli..

Miksi GASP-takkeja käyttävillä ns. bodareilla on hassu kävelyasento jossa kädet ovat sivuilla? Hieman kuin appelsiinit kainaloissa. Lisäksi, miksi pitävät rottweilereistä ja pittbull -koirista? Viimeisenä ihmettelen pipoja joissa lukee omituisia tekstejä kuten "MAXXXIMUM MUSCLE".

Yksinkertaisesti siksi että tuo on cool a.k.a. siistii.

Back
Ylös Bottom