Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tulipa mieleeni että missä on legendaarinen tarina urheiluhullujkl:n unelmanaisen metsästyksestä sinisissä shortseissaan? Nauroin joskus itseni aivan tärviölle seuratessani kyseistä ketjua, mutten löydä sitä enää mistään. :(

Tulipa mieleeni että missä on legendaarinen tarina urheiluhullujkl:n unelmanaisen metsästyksestä sinisissä shortseissaan? Nauroin joskus itseni aivan tärviölle seuratessani kyseistä ketjua, mutten löydä sitä enää mistään. :(

Salaisten kansioiden toiselta sivulta löytyy se ketju :) maksat vaan vipit ja odottelet, että ne tulee voimaan ;)

E. järkyttävän hidas

Jos mulle vuokrataan 82 neliöinen kolmio, niin saako siihen asumistukia yhtään, kun olen opiskelija? Ja olen muuttamassa yksin siihen kämppään.

Jos mulle vuokrataan 82 neliöinen kolmio, niin saako siihen asumistukia yhtään, kun olen opiskelija? Ja olen muuttamassa yksin siihen kämppään.

Mitä tarkoittaa "sulle vuokrataan"? Virallisesti sun pitää olla vuokralainen ja maksaa se vuokra, jos meinaat tukia saada. Jos olet oikeutettu opintotukeen, voit saada opintotuen asumislisää. Yleisen asumistuen piiriin et kuulu.

Kävin mittauttamassa hb-arvon: tulos 140. Syön monipuolisesti ja lihaa menee päivässä n. 400-500g. Tänään esim. kalaa 100g ja nautaa 400g. Juon päälle litran maitoa päivässä (maitoa aina safkan kanssa), joten voiko se vaikuttaa raudan imeytymiseen ja sitä kautta kohtis huonoon hb-arvoon? Lisäks oon treenannut aika paljon viime aikoina (lenkkii n. 3 kertaa viikossa ja punttia 2-3 kertaa), joten missä määrin tuo voi vaikuttaa hb-arvoon plasman lisääntymisen ja laimentumisen kautta? Onko lisäraudan käytöstä haittaa jos vetää esim. Obsidian nappeja kuurin, napeissa on 100mg rautaa?

Kävin mittauttamassa hb-arvon: tulos 140. Syön monipuolisesti ja lihaa menee päivässä n. 400-500g. Tänään esim. kalaa 100g ja nautaa 400g. Juon päälle litran maitoa päivässä (maitoa aina safkan kanssa), joten voiko se vaikuttaa raudan imeytymiseen ja sitä kautta kohtis huonoon hb-arvoon? Lisäks oon treenannut aika paljon viime aikoina (lenkkii n. 3 kertaa viikossa ja punttia 2-3 kertaa), joten missä määrin tuo voi vaikuttaa hb-arvoon plasman lisääntymisen ja laimentumisen kautta? Onko lisäraudan käytöstä haittaa jos vetää esim. Obsidian nappeja kuurin, napeissa on 100mg rautaa?

Ööö.. Tyhmä kysymykseni: Missä maailmankaikkeudessa tuo on huono tulos?

Niin ja vastaus kysymykseesi. Kyllä, tuo maito estää huomattavassa määrin raudan imeytymisestä.

Niin ja vastaus kysymykseesi. Kyllä, tuo maito estää huomattavassa määrin raudan imeytymisestä.

Meinasin kysyä samaa... Itella joskus menny lähempänä satastakin.

Ok, kiitos vastauksesta. Niin vähän arvelinkin, että maito vaikuttaa, mutta en mä kyllä maidosta luovu. :D

Eihän tuo 140 nyt varsinaisesti huono, mutta kyllähän tuo on melko lähellä sen "normaalin" vaihteluvälin alarajaa (135), vai? Ja EhrNamille: tuo 100 kuulostaa aika alhaiselta, mutta naisillahan se alaraja menee muutenkin alempana (117?) kuin miehillä? 140 olis siis naiselle toki hyvä arvo, mutta ei miehelle...

Siksi nyt ylipäätään kyselen tuosta hb-arvosta (oikeasta verikokeesta saatu luku siis tuo 140) ja raudasta, koska oon ollut viimeisen pari viikkoa poikkeuksellisen väsynyt enkä oikein keksi sille mitään syytä. Nukun riittävästi, syön monipuolisesti, liikun käsittääkseni ihan riittävästi jne. Tajusin nyt vasta myöhemmin, että tuon veren rautapitoisuudenkin olisi voinut selvittää verikokeessa (tai selvitetäänkö se aina verikokeen yhteydessä kun hb-arvosta on kyse, mutta en vaan tajunnut kysyä?).

Eli voiko tuo hb-arvo selittää tuon väsymyksen, vaikka se nyt nippa nappa tuon alarajan ylittääkin? Ei kai tuo nyt ihan niin mene, että jos hb-arvo on 134 niin on sänkypotilas ja jos se on 135 tai 140 niin kaikki on hyvin eikä hb-arvo voi olla liian alhainen?

Edelleen haluaisin tietää, että kuinka paljon haittaa olisi siitä, jos kokeilen vetää noita rautanappeja, joissa tuota rautaa on tuo 100mg? Katselin tuolta (kohdat 14 ja 15) ettei siitä pitäisi olla haittaa, mutta kyseessähän on tuota valmistetta mainostava taho, joten muitakin mielipiteitä otetaan vastaan...

Eli voiko tuo hb-arvo selittää tuon väsymyksen, vaikka se nyt nippa nappa tuon alarajan ylittääkin? Ei kai tuo nyt ihan niin mene, että jos hb-arvo on 134 niin on sänkypotilas ja jos se on 135 tai 140 niin kaikki on hyvin eikä hb-arvo voi olla liian alhainen?

Edelleen haluaisin tietää, että kuinka paljon haittaa olisi siitä, jos kokeilen vetää noita rautanappeja, joissa tuota rautaa on tuo 100mg?

Ei selitä tuo hb arvo yhtään mitään. Täysin normaali. Rautanapeista hyödyt vain, että :kakka: muuttuu mustaksi/harmaaksi ja ummetus on mahtava.

edit: Rautalanka: miehellä hb 140 on joka suhteessa normaali eikä aiheuta minkään valtakunnan oireita, ellei normaali hb:si ole 200 ja se on tippunut viikossa tuon hypoteettiset 60 pykälää.

Tähän hätään en saa tollasta käsiini. Tietty voisin mennä naapureilta kyselemään, josko lainaisivat omaansa. Ajattelin lähinnä, josko jollain ois hyvä idea, miten esim. ruuvimeisselistä, neulasta ja pesukarhusta rakennetaan vastaava härveli. Eli, miten mäggaiver ratkaisisi tämän?

Porakone?

Puukon kärjellä pyörittelemällä olen joskus jonku reiän hädissäni myös vääntänyt.

Back
Ylös Bottom