Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Entäs jos ei halua tehdä asioita niinku muut :D

Gemstone, mustelma, eli hematooma, eli verenpurkauma, joka tulee yleensä jostain ulkoisesta
voimasta. Toisin sanoen verta on hyytynyt vamma-alueelle ja se näkyy mustelmana.
Yleisin taitaa olla kompressiohematooma, eli tylpän esineen aiheuttama sisäinen verenvuoto. Luulen että kylmällä vois saada parhaiten jotain aikaan koska kudosten aineenvaihdunta paranee paikallisesti ja näin ollen nopeuttaa hyytyneen verimassan ja kuona-aineiden yms. poistumista.

Tänään tekee mieli kirjottaa paljon :D

Gemstone: Trombosol Forte ainakin nopeuttaa, kun laittaa useita kertoja päivässä.

Vankkaa kokemusta löytyy mm. pyörällä hankituista oikein hehkeistä ruhjevammoista. Kuuluu lajiin? Myös mavella saa tehokkaasti polvet mustaksi. Jos mustelmia tulee helposti, ennaltaehkäisyssä toimii muutamien viikkojen sinkin yliannostelu. Alkukesästä on aina hyvä ottaa Zn-kuuri, niin heinäkuussa saattaa pystyä esiintyyn vähissä vaatteissa parin viikon ajan, ilman et näyttää pahoinpidellyltä.

Mustelmissa Trombosolia käytän itsekin, koska mustelmia tulee herkästi. Nopeuttaa kyllä mustelmien häipymistä. Hyvä laittaa heti kolahduksen jälkeen. Alue, jolle voidetta levittää, alkaa punoittaa ja on lämmin (vilkastuttaa verenkiertoa), joten kannattaa miettiä kuinka laajalti voidetta levittelee.

Toipuuko flunssasta nopeammin jos ei käytä kuumetta alentavia särkylääkkeitä? Asiasta on niin monenlaista "tietoa", että en tiedä mikä pitää paikkansa.

Toipuuko flunssasta nopeammin jos ei käytä kuumetta alentavia särkylääkkeitä? Asiasta on niin monenlaista "tietoa", että en tiedä mikä pitää paikkansa.
Mulla ku on kuumetta niin mä teen kaikki poppakonstit. Vedä pirusti jätskiä, sauno niin kovaa että meinaa taju lähteä, mee hankeen makaamaan jos on talvi, juo paljon kuumaa mutta ei kahvia ja jos vielä jatkuu nii tee kaikkesi että kuume nousee todella korkeaksi. Ei ehkä mikään auta mutta lääkkeitä en syö :)

Eipä siihen ikinä paria päivää pidempään ole mennyt muutenkaan.

Tiedäpä häntä, kun tosiaan kaikki on eri mieltä. Omalla kohdallani voin kuitenkin sanoa täysin varmaksi 100 % omaan kokemukseen perustuen, että paranen nopeammin ilman lääkkeitä. Myös C-vitamiini tuntuu lisäävän päivän tai pari sairasteluaikaan.

E: Niin se piti sanoa, että yleensä sairastelen pari - kolme päivää ja kunnolla lääkittynä pari päivää enemmän. En tiedä miksi, mutta näin on kokemus osoittanut. Ja on niitä flunssia sen verran ollut, että sattuman piikkiin on enää paha laittaa. Tosin kaikki on mahdollista.

Tiedäpä häntä, kun tosiaan kaikki on eri mieltä. Omalla kohdallani voin kuitenkin sanoa täysin varmaksi 100 % omaan kokemukseen perustuen, että paranen nopeammin ilman lääkkeitä. Myös C-vitamiini tuntuu lisäävän päivän tai pari sairasteluaikaan.

"Käsitykset siitä, onko kuumelääkkeiden käytöstä haittaa sairaudesta paranemisessa, käyvät ristiin. On esitetty, että viruksia erittyy normaalia pitempään kuumelääkkeitä käytettäessä, mutta toisenlaisiakin tuloksia on saatu. Rinovirusinfektiossa asetyylisalisyylihapon ja parasetamolin on osoitettu mahdollisesti lisäävän nenän tukkoisuutta ja vähentävän humoraalista immuunivastetta aiheuttajavirusta kohtaan (Graham ym. 1990). Viimeksi mainitun seikan kliininen merkitys on avoin."
Duodecim 1992;108(20):1735

"Kokoomatutkimuksessa, jossa oli mukana 13 hoitotutkimusta, C-vitamiini ei auttanut estämään flunssaa, mutta osassa tutkimuksista sen todettiin vähentävän hieman (keskimäärin 8–9 %) flunssaoireiden kestoa."
http://www.terveysportti.fi/dtk/pot/avaa?p_artikkeli=pot00032&p_haku=flunssa

Ai että se tabletti imeytyy sielä rectumissa?:hyvä:
Jep jep, ajan hengen mukaisesti sekä tehokkuuden että esimerkin vuoksi vastasin kahteen kysymykseen samaan aikaan...
:jahas:

En keksinyt mihin muualle laittaa joten kysyn täällä. Mikä ihme mulla on kun on koko ajan niin helvetin kuuma? Varsinkin käsiä kuumottaa ja välillä joutuu käymään huuhtelemassa käsiä jääkylmällä vedellä.

En keksinyt mihin muualle laittaa joten kysyn täällä. Mikä ihme mulla on kun on koko ajan niin helvetin kuuma? Varsinkin käsiä kuumottaa ja välillä joutuu käymään huuhtelemassa käsiä jääkylmällä vedellä.

Ootko käyny tänään salilla? Mulla on ainakin salipäivinä sellainen, ettei edes tarvi peittoa kun menee nukkumaan...

Mistä saan ylioppilastutkintotodistuksen kun oon menny hukkaan? :nolo:

Työhaastatteluun mennessä, niin pitääkö pikkutakki ottaa pois kun menee sisälle vai takki päällä koko haastiksen ajan?

Back
Ylös Bottom