Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

nettipankin tunnuslukuja ei saa yliviivata, näin lukee ainakin op:n avainlukulistoissa

OP on OP ja Nordea on Nordea. :) Minä yliviivaan.

Google ei toimi. :)
Luuri löytää seuraavat verkot Espoossa
Sonera
FI RADIOLINJA
244,12
244,08
244,07
MItähän lienevät nuo loput...

Yleensähän jos laittaa väärän luvun ni se sanoo et "seuraavan luvun järjestysnumero on 3" tms. mut mulla se ei nyt ole sanonut sitä.

Se sanoo tuon vain jos yrität syöttää tunnusluvun, joka on seuraava tai edellinen kuin oikea järjestysnumero. Eli jos seuraava tunnus olisi numero 26 ja yrität laittaa numeroa 25 tai 27 niin sanoo oikean järjestysluvun, jos taas yrität laittaa numeroa 58 niin ei sano mitään. Tällä varmaan yritetään karsia sitä, että kuka tahansa koodit löytänyt saa tietää mikä tunnus on seuraava, vaikka useimmat tosiaan vetävät sen edellisen käytetyn yli.

Aika typerä systeemihän tuo on, mielestäni se randomnumerointi on parempi. Sampossa (ainakin joku aika sitten) on niin, että ensin asiakasnumero + itse valittu koodi ja sitten vielä tuo satunnainen tunnusluku siitä kortista.

Se sanoo tuon vain jos yrität syöttää tunnusluvun, joka on seuraava tai edellinen kuin oikea järjestysnumero. Eli jos seuraava tunnus olisi numero 26 ja yrität laittaa numeroa 25 tai 27 niin sanoo oikean järjestysluvun, jos taas yrität laittaa numeroa 58 niin ei sano mitään. Tällä varmaan yritetään karsia sitä, että kuka tahansa koodit löytänyt saa tietää mikä tunnus on seuraava, vaikka useimmat tosiaan vetävät sen edellisen käytetyn yli.

Aika typerä systeemihän tuo on, mielestäni se randomnumerointi on parempi. Sampossa (ainakin joku aika sitten) on niin, että ensin asiakasnumero + itse valittu koodi ja sitten vielä tuo satunnainen tunnusluku siitä kortista.
Tai kolmen numeron päässä taitaa olla maksimi, milloin vielä kertoo oikean numeron.

Kumpi on todennäköisempää, että mun päälle tippuu meteoriitti, vai että mun ollessa sängyssä makuulla, joku poraa kattoon reiän ja kaataa kaljaa mun suuhun?

Tällästä meillä mietittiin eilen illalla :D

Soitan joo asiakaspalveluun huomenna, tänään ei tosiaan ole auki.

Yleensähän jos laittaa väärän luvun ni se sanoo et "seuraavan luvun järjestysnumero on 3" tms. mut mulla se ei nyt ole sanonut sitä. Vänkää vaan että tunnusluku ja salasana ei täsmää. Ja muistaakseni olen tosta kortista muistanut aina yliviivatakin luvut koska edellisessä se välillä unohtui ja sit vitutti säätää niiden kanssa :rolleyes:

Eikö se nettipankki ilmoita sen järjestysnumeron siihen että mikä seuraavaksi pitäisi siihen näppäillä? :confused: Mitä järkeä noita on yliviivailla?

Juuri tästä oli kyse :) Olin viivannut johonkin kymppiin asti ja koitin numeroit 11, 12 ja 13. Pankkiin soittamalla selvisi että seuraava luku onkin 15 :confused: En tajua miten olen voinut unohtaa yliviivata niin monta lukua välistä...

Eikö se nettipankki ilmoita sen järjestysnumeron siihen että mikä seuraavaksi pitäisi siihen näppäillä? :confused: Mitä järkeä noita on yliviivailla?

Niin kuin Ultimecia sanoi, se ilmoittaa vain jos oikea luku on edellinen/seuraava siitä mitä olet koittanut. Eli munkin tapauksessa välissä oli parikin lukua, joten ei ilmoittanut mitään. Kyllä ne kannattaa yliviivata, helpottaa kummasti elämää.

Mitäs kaikkia konsteja on vauhdittaa ripulin aka paskataudin paranemista?

Kumpi on todennäköisempää, että mun päälle tippuu meteoriitti, vai että mun ollessa sängyssä makuulla, joku poraa kattoon reiän ja kaataa kaljaa mun suuhun?

Tällästä meillä mietittiin eilen illalla :D
Mä muistan lukeneeni ainakin yhdestä tapauksesta, jossa ihmiseen on osunut meteoriitti. Sen sijaan epäilen, onko koskaan sattunut sellaista, että sängyssä makaavan ihmisen yläpuolelle kattoon on porattu reikä ja kaadettu siitä kaljaa alla olevan suuhun (ainakaan ilman, että sängyssä makaava olisi juonessa mukana). Eli näillä oletuksilla sanoisin, että meteoriitin alle jääminen on todennäköisempää.

Juuri tästä oli kyse :)
Niin kuin Ultimecia sanoi, se ilmoittaa vain jos oikea luku on edellinen/seuraava siitä mitä olet koittanut. Eli munkin tapauksessa välissä oli parikin lukua, joten ei ilmoittanut mitään. Kyllä ne kannattaa yliviivata, helpottaa kummasti elämää.

Höh. Typerä systeemi sun pankilla. Ainakin Sampon ja OP:n netti pankki ilmoittaa joka kerta erikseen sen mikä siihen pitää näppäillä, ei tartte viivailla.

Höh. Typerä systeemi sun pankilla. Ainakin Sampon ja OP:n netti pankki ilmoittaa joka kerta erikseen sen mikä siihen pitää näppäillä, ei tartte viivailla.

Samaa mieltä. Säästöpankillakin on kivempi, siin on tunnusluku ja omavalintainen salasana, minkä jälkeen tulee et "tunnusluku 35" tms. Ei tarvi yliviivailla ja korttikin on sellanen oikea, ei mikään paperinen paska mikä Nordealla.

Onko näitä uusia Otto-lonkeroita musta ja valkoinen jo jossain kaupoissa? Jos on niin minkä ryhmän kaupoissa?

Back
Ylös Bottom