Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Art2 sanoi:
(x+4)^2=(2x-1)(x+4) :jaetaan x+4
x+4=2x-1
Kyllä tämäkin muuten on oikein, mutta pitää vaan katsoa ettei jaeta nollalla. Eli ylläoleva pätee, kun x != -4. Tapaus, jossa x = -4 voidaan sitten käsitellä erikseen ja nopeasti huomataan, että se on myös ratkaisu.

Khyyl. Ja lisäksi pitää huomata, että tuosta
Koodi:
(x+4)^2=(2x-1)(x+4) :jaetaan x+4
x+4=2x-1

Ei sitten todellakaan tule x=-3 vaan se sama x=5, joka saatiin myös toisen asteen yhtälönä ratkaisemalla:
Koodi:
x+4=2x-1
4+1=2x-x  (tai x-2x=-1-4 jos haluaa pitää x:t vasemmalla)
5=x       (-x=-5 => x=5)
-k

osaisko kukaan neuvoa tämmösessä asiassa kun ei kuulu esim. youtubesta ääni ollenkaan, eikä mistään muustakaan nettisivusta joista ääni pitäis kuulua? windows mediaplayerista kuuluu kyllä äänet aivan normaalisti. tuntuu että ois tämä firefox mennyt jotenki 'mutelle'?

osaisko kukaan neuvoa tämmösessä asiassa kun ei kuulu esim. youtubesta ääni ollenkaan, eikä mistään muustakaan nettisivusta joista ääni pitäis kuulua? windows mediaplayerista kuuluu kyllä äänet aivan normaalisti. tuntuu että ois tämä firefox mennyt jotenki 'mutelle'?
Oikee alareuna toi äänipalkki avaat sen sit siit mikseri etit firefoxi ja katot onks nollil.

Olen tilannut 2004 vuodesta lähtien oikeastaan kerran tai pari vuodessa. Texasista ja milloin mistäkin. Ja en plutoniumia vaan aseen osia ja nekin sellaisia joihin ei lupia tarvia(tähtäimiä,lippaita,jousia jne) ja sama tilanne on kaikilla kavereillakin ollut että tullissa panttaavat noita pitimpään. Tänä vuonna en kertaakaan koska tuli ne uudet tullaus hommat joissa lisäkuluja tulee lisää.

Niin onko tuon tullauksen hoitanut se tavaran toimittaja vai oletko itse käynyt tullissa tekemässä tarvittavat selvitykset?
Mulle isommat lähetykset on toimittanut FedEx, joka on hoitanut myös tullauksen ja pienemmät paketit on tuonut USPS, silloin olen käynyt itse tullissa kuulusteltavana.

Niin onko tuon tullauksen hoitanut se tavaran toimittaja vai oletko itse käynyt tullissa tekemässä tarvittavat selvitykset?
Mulle isommat lähetykset on toimittanut FedEx, joka on hoitanut myös tullauksen ja pienemmät paketit on tuonut USPS, silloin olen käynyt itse tullissa kuulusteltavana.
Sä olet ilmeisesti sitten sitä plutoniumia tilannut, mikäli oikein kuulusteltavana on pitänyt käydä :hyper: Mutta jenkkilästä tulevat paketit viipyy matkalla pisimpään aina tullissa, yleensä matka jenkeistä Helsinki-Vantaalle kestää saman verran kuin mitä maahansaapumisesta menee siihen että romut saa näppiin.

Kuinka PALJONkannattaisi maksaa maksimissaan Canon EOS 50D + objektiivi, järjestelmäkamerasta, jossa automaattinen tarkennus toimii vain sillontällön?

edit: iloinen? :D

Se ei oo päässyt kuivamaan kunnolla "ilmavasti" tai sitten viikattu vähän kosteana... Ei muuta kuin reklamoimaan jossei sitten pesusta tullut tarkoita äidin pesemää :)

Toinen syy voi olla, että koneeseen on kertynyt pesuainejäämiä, nukkaa jne. Tähän tepsii, kun pyörittää konetta 90-asteisella ohjelmalla tyhjänä kerran tai kaksi. (näin olisi hyvä tehdä silloin tällöin muutoinkin...)

Miksi pesusta tullut huppari haisee tunkkaiselle?:(

Tai sitten se on jäänyt lojumaan pesukoneeseen liian pitkäksi aikaa.

Ja se pesukonekin on hyvä pestä välillä ja nukkasihti putsata. Itse käytän pesuun vanhaa astianpesuharjaa suhkuttaen samaan aikaan suihkulla vettä koneen sisään (poistuu nukkasihdin aukosta, kun kansi on poistettu). Tämän jälkeen laitan pesuainelokerroon 100mg sitruunahappoa (saa apteekista, edullista) ja laitan pesukoneen tyhjänä päällä kuumimpaan ohjelmaan. tämän jälkeen vielä yksi huuhtelupesu tyhjänä ilman mitään aineita.

Samalla aineella voi pestä astianpesukoneen ja kahvinkeittimen. Apteekissa neuvovat lisää annostuksista.

Mikä on suurin puruvoima mitä on ihmisellä mitattu?
Tämän tarkempaa ei äkkiseltään löytynyt:

A strong bite force in humans is expected
due to the shorter jaw, and the point force of the bite is localized on the molars
and premolars. The bite forces range from 55 lbs to 280 lbs., averaging 162 lbs
and in some cases reaching a maximum of over 970 lbs (=440kg). http://www.glapbta.com/BFBP.pdf

edit: The bite force measured on about 20
pet dogs representing 12 different breeds and mixed breeds ranged from 3 lbs
for a West Highland terrier to 313 lbs for one Rottweiler.

edit. 2: "When Brady Barr measured the bite force of various animals for a National Geographic program, a hyena again was measured at 1000 psi pounds of force. A lion's bite force measured 691, a shark 669, and a Rottweiler 328 psi pounds of force. A German shepherd came in at 238, and a pit bull's bite was measured at 235 psi pounds of force. As far as I can tell, there are no studies of any kind, peer-reviewed or not, showing canine bite force to measure more than the 328 psi pounds of force recorded by Brady Barr. If you know of any, please share." http://dogbitesinformationandstatistics.blogspot.com/

Mitä olkapäässä tapahtuu, kun rutisee ihan kunnolla, muttei kipua esiinny kuin minimaalisesti? Tämä siis kerran käden ollessa ojennettuna ylöspäin. Viime kerralla kylläkin esiintyi, mutta se on jo toinen tarina. Selvisin säikähdyksellä. Ehkä. Eli mistä eläimelliset äänet johtuvat.

tähän tarviin itekkin vastauksen

Kuinka saan kätevimmin kuulumaan kannettavan radion sellaisessa paikassa jossa kuuluvuus on huono? Antennin pidentäminen katon rajaan auttaisi ilmeisesti tähän (radio kuuluu hyvin jos sitä pitää pään yläpuolella melkein katossa) mutta miten helpointa toteuttaa? Joku rautalanka viritelmä? Tila on sellainen että ulkonäöllä ei ole niin väliä.

Tähän kaipaisin edelleen vastausta.

Back
Ylös Bottom