mikä se pikkunisäkäs oli joka söi kobria ja vissii muita käärmeitä safkakseen? joku rotan näkönen tms.
Mungo?
Tai joku muu mangusti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä se pikkunisäkäs oli joka söi kobria ja vissii muita käärmeitä safkakseen? joku rotan näkönen tms.
Ei se nyt ilman patteria huuda. Sinulla huutaa joku toinen hälytin.
kappas vaa siel makuuhuonees huus toinen :D. kiitos vaan!
Tarkoitus olisi lähtä risteilylle Tukholmaan. Miten nuo ikärajat menevät?
Itse olen 18- vuotias, mutta pääsevätkö alaikäiset serkkuni minun matkassa? vai miten?
Luin kyllä tuolta nuo säännöt , muttaa..
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä siihen risteilyfirmaan ja kysyä. Ainakin silloin muinoin kun minä olin alaikäinen, niin alaikäisille piti olla valvoja, ja sen valvojan piti olla vähintään jotain olisko ollut 24-vuotias tai jotain sinne päin. Eli 18-v ei kelvannut valvojaksi alaikäisille.Tarkoitus olisi lähtä risteilylle Tukholmaan. Miten nuo ikärajat menevät?
Itse olen 18- vuotias, mutta pääsevätkö alaikäiset serkkuni minun matkassa? vai miten?
Luin kyllä tuolta nuo säännöt , muttaa..
Siis laskuhan on jo perinnässä. Tuo intrum justitia on juurikin perintätoimisto joka karhuaa noita saatavia operaattorin puolesta. Ulosotolla voidaan toki "uhkailla", eli siis kertoa, että mikäli ei vapaaehtoisesti maksa niin saatavalle haetaan tuomio käräjäoikeudesta ja tämän jälkeen se on ulosottokelpoinen. Eli nyt maksat sen laskun + mahdolliset perintäkulut ennen kuin saatava on käräjäoikeudessa. Jos saatava menee käräjäoikeuteen tulee laskun päälle vielä oikeudenkäyntikulut jotka tällaisessa summaarisessa riita-asiassa ovat jotain 220 € luokkaa. Mikäli saatava on jo viety käräjäoikeuteen sun pitää maksaa se alkuperäinen lasku + mahdolliset vapaaehtoisen perinnän aiheuttamat kulut (ovat yleensä jotain 5-20 €/krt) + oikeudenkäyntikulut. Jos maksat ennen kuin käräjäoikeus antaa tuomion, tuomiota ei tule, koska saatava on maksettu (yleensä tässä vaiheessa kantaja vetää haasteen pois, koska kanteelle ei enää ole perusteita).
Ts. Rahalla tuosta selviää. Suosittelen ottamaan yhteyttä intrum justitiaan ja sopimaan heidän kanssa laskun maksusta.
kannnattaa btw ottaa yhteyttä myös laskuttajaan (ovatko edes lähettäneet muistutusta) ja jos ovat, postiin. itellä kävi kerran että tuli muuton jälkeen postissa muistutuslaskut eikä normi laskuja ollut näkynyt. kaikki muuttoilmoitukset oli tehty kuin pitääkin ja viikko lappujen muuttopäivän jälkeen kävin vielä tarkistamassa vanhan postilaatikon eikä silti ollut laskua näkynyt. postissa sit sanottiin että jakaja oli perseillyt ja he korvaavat kaikki aiheutuneet kustannukset eli ne muistutuslisät jne..Mikäli muistutuslasku ei todella ole tullut perille (ja parhaassa tapauksessa jos pystyt asian jotenkin todistamaan), kannattaa lähettää mailia muistutuskirjeessä olevaan sähköpostiosoitteeseen/ottaa yhteyttä muuten ja selittää tilanne ytimekkäästi. Itselläni kävi vastaavassa tilanteessa (laskun maksu unohtunut) niin, että muuttojen seurauksena osoitteeni ei ollut päivittynyt Elisalle täysin oikein ja johtuen muistutuslaskun kolmen viikon seikkailusta ympäri ämpäri Suomea ja Eurooppaa sain jo perinnästä kirjeen. Laskun olin maksanut heti kun sen olin saanut, paria päivää perintäkirjettä aiemmin. Perintäkuluilta kuitenkin vältyin.
Siis laskuhan on jo perinnässä. Tuo intrum justitia on juurikin perintätoimisto joka karhuaa noita saatavia operaattorin puolesta. Ulosotolla voidaan toki "uhkailla", eli siis kertoa, että mikäli ei vapaaehtoisesti maksa niin saatavalle haetaan tuomio käräjäoikeudesta ja tämän jälkeen se on ulosottokelpoinen. Eli nyt maksat sen laskun + mahdolliset perintäkulut ennen kuin saatava on käräjäoikeudessa. Jos saatava menee käräjäoikeuteen tulee laskun päälle vielä oikeudenkäyntikulut jotka tällaisessa summaarisessa riita-asiassa ovat jotain 220 € luokkaa. Mikäli saatava on jo viety käräjäoikeuteen sun pitää maksaa se alkuperäinen lasku + mahdolliset vapaaehtoisen perinnän aiheuttamat kulut (ovat yleensä jotain 5-20 €/krt) + oikeudenkäyntikulut. Jos maksat ennen kuin käräjäoikeus antaa tuomion, tuomiota ei tule, koska saatava on maksettu (yleensä tässä vaiheessa kantaja vetää haasteen pois, koska kanteelle ei enää ole perusteita).
Ts. Rahalla tuosta selviää. Suosittelen ottamaan yhteyttä intrum justitiaan ja sopimaan heidän kanssa laskun maksusta.
Oletteko koskaan niin laiskoja kirjoittamaan näppäimistöllä istuessanne koneella, että ei millään jaksaisi siirtää vasempaa kättä pois tuolin kädensijalta tai munista, vaan mielummin etsitte pakkikselta oikeita kirjaimia ja copy pasteatte ne? :D
Ok, se oli vaativaa jo, mutta tämä on-screen Keyboard helpottaa mukavasti asiaa ;)
![]()
Ps, toki siis hiiri käsi on käytössä, mutta siellä se on niin loogisessa paikassa.
Oletteko koskaan niin laiskoja kirjoittamaan näppäimistöllä istuessanne koneella, että ei millään jaksaisi siirtää vasempaa kättä pois tuolin kädensijalta tai munista, vaan mielummin etsitte pakkikselta oikeita kirjaimia ja copy pasteatte ne? :D
Ok, se oli vaativaa jo, mutta tämä on-screen Keyboard helpottaa mukavasti asiaa ;)
![]()
Ps, toki siis hiiri käsi on käytössä, mutta siellä se on niin loogisessa paikassa.
Kulkeeko postissa tavarat viikonloppuisinkin? Eli jos tänään tai eilen on lähtenyt paketti lähettäjältä niin kulkeeko se viikonloppuna vai seisahtuuko sen matkaaminen pe iltana Ja jatkaa matkaa maanantaiaamuna.
Mitä kautta Saksasta tulevat postit kulkevat? Lentäen,laivalla vai maanteitse?