Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No siinä onkin se, että mä en jaksa uskoa että jossain Vuosaaressa on auki, mutta Kampissa ei. Poljen duunin jälkeen kattelemaan, saapahan liikuntaa :whip:

Mä en aja pyörää ja silti mulla on aina haarat ihan puhkikulunu :D
Ne housut kuuluu ottaa pois ennenkuin ryhtyy hommiin..;)

Mä en aja pyörää ja silti mulla on aina haarat ihan puhkikulunu :D

Mulla on sama homma. Itellä johtuu siitä että reidet hankaa toisiaa vasten kävellessä ja ratkee tosta haaroista sitte yleensä n. vuoden jälkee ku tekee jotai vähä akrobaattisempaa. Todennäköisyys on suurempi mikäli hameväkeä sattuu olemaan läsnä :D

nää viimiset farkut kyl kulu ihan normikäytössä, en ees juuri fillarilla poljeskellu noitten kaa... mut on se kyl oikeestiki aika merkillistä et oikeestaan minkään merkkiset farkut ei tunnu kestävän toista kauempaa, kait se on sit hyväksyttävä et ainakaan omassa hintaluokassa ei voi puhua mistään laatuvaatteesta?

No siinä onkin se, että mä en jaksa uskoa että jossain Vuosaaressa on auki, mutta Kampissa ei. Poljen duunin jälkeen kattelemaan, saapahan liikuntaa :whip:

Ja olihan se.

Pistin viestiä salon pakkislaiset nimiseen trediin, mutta ko tredi ei sitten noussut?? Onko se suljettu vai mistä johtuu moinen? Auttakaa avutonta...

Pistin viestiä salon pakkislaiset nimiseen trediin, mutta ko tredi ei sitten noussut?? Onko se suljettu vai mistä johtuu moinen? Auttakaa avutonta...

Onhan se viesti noussut siellä Turku-ketjun sisällä. Noi kaupungit ovat laitettu aakkosjärjestykseen eikä niiden siksi ole edes tarkoitus nousta toistensa "yli", vaikka joku niihin kirjoittaisikin, vaan pysyä omilla paikoillaan.

Jollakin tietoa onko jossain päin Oulua oikein pitkiä portaita/ jyrkkää ylämäkeä? Tarkoituksena olisi harrastaa hiukan ylämäkijuoksua..

Mikäs on tuon työvälineen nimi mikä näkyy tässä vaakunassa?
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Suodenniemi.vaakuna.svg

Mutuna heittäisin, että se on keksi. Jos tuo on sellainen kepukan nokkaan laitettava juttu, jollaisia olen sisävesilaivoilla nähnyt. Tukkiuitossa aikanaan kait enempi käytetty.

EDIT: ja kun rullaa tuota linkin sivua alaspäin, niin siellähän on vahvistus, että tuo on uittohaka. Kai sitä uittohakaa on keksiksi kutsuttu... ;)

"Sahakoroisesti sini-hopeahalkoisessa kilvessä paaluittaista uittohaan terää selätysten vuorovärisinä."

Miksi ydinvoimalan lauhdevettä ei lyödä suoraan kaukolämpöverkkoon vaan jäähdytetään vesi esim. meressä?
Ilmeisesti se ei nyt käytössä olevalla tekniikalla ole riittävän lämmintä käytettäväksi kaukolämpönä. Tämä olisi käsittääkseni kuitenkin helpohkosti muutettavissa. Toinen ongelma on se, että ydinvoimalat eivät ole kovin lähellä suuria asutuskeskuksia. Lisäksi monet ihmiset eivät tahdo ydinvoimalan lauhdevettä käytettävän heidän talonsa lämmityksessä, koska ydinvoiman käyttöön liittyy epärationaalisia pelkoja. (Nämä samat pelot ovat pitkälti syynä siihen, että voimalat joudutaan sijoittamaan kauas asutuskeskuksista).

En tiedä käytetäänkö lauhdevettä lämmitykseen missään, mutta ainakin sitä on suunniteltu ja teknisesti se olisi täysin mahdollista. Suurimpana esteenä on ihmisten omituinen suhtautuminen ydinvoimaan. Kun tällaisia pilottihankkeita on jossain pyritty aloittamaan, niin se on monesti kaatunut asukkaiden vastustukseen, vaikka mitään järkeviä perusteluja tälle ei ole ollut.

Just!

Eli aika vitunmoinen voitto sais olla että kannattais ruveta ruksailemaan.
Jep. Ja silloinkin on olemassa riski, että joku muukin saa osuman samalla rivillä, jolloin voittopotti pienenee. Muistaakseni Englannissa oli joskus lottopotti, joka oli suurempi kuin kaikkien rivien hinta. Jotkut rahamiehet sitten yhdistivät voimansa ja ostivat kaikki rivit, mutta jäivät miljoonia tappiolle, koska täysosumia oli monella muullakin. (En oo kyl varma onko tositarina, muistelen jostain iltapaskasta tms lukeneeni joskus).

Jollakin tietoa onko jossain päin Oulua oikein pitkiä portaita/ jyrkkää ylämäkeä? Tarkoituksena olisi harrastaa hiukan ylämäkijuoksua..

Portaista en tiedä ja mäetkin on vähissä :( Mutta Kempeleen puolella on köykkyri. Olisko joku 25metriä korkeuseroa.

Back
Ylös Bottom