Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuolta lainattua

"Liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla on rikos, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi. Moottoriton ajoneuvo lienee yleensä polkupyörä ja rikosnimike arkikielessä tankojuoppous. Rikoksen tunnusmerkistön täyttyminen edellyttää tienkäyttäjältä alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena moottorittoman ajoneuvon kuljettamista ja samalla vaaran aiheuttamista toisen turvallisuudelle. Konkreettista vaaraa siis edellytetään. Vaarantamismomentti täyttyy esimerkiksi törmäilystä jalankulkijaan"

Entäs jos ei törmäile, vaan pyöräilee nätisti? :D

No hittoakos siinä sitten? :D

Eipä sua tuskin kukaan rupea mistään epäilemäänkään jos ajelet ihan kiltisti.

Joo yritettän pyöräillä ihan hienosti. Ajateltiin nimittäin mennä kaverin kanssa baariin fillarilla 6km päähän, ja ei kiinnostaisi kauheasti saada hirveitä sakkoja :D

Joo yritettän pyöräillä ihan hienosti. Ajateltiin nimittäin mennä kaverin kanssa baariin fillarilla 6km päähän, ja ei kiinnostaisi kauheasti saada hirveitä sakkoja :D

Milt sä luulet et se näyttää jos joku kännis oleva oikee yrittää pyöräillä hienosti :D Onse aika vaikeet saada sakkoja pyöräl mut kyl siihenki o mahdollisuus..

Moneen terassit saa olla auki?
Mun käsittääkseni tuohon ei ole mitään erillistä sääntöä, vaan se terassi saa olla auki niin kauan kuin kyseisellä ravintolalla on anniskeluoikeus. Muistaakseni täällä jyväskylässä ainakin Gigglin marlinin terassi on auki neljään asti. Joku voinee vahvistaa, ite kun en tuolla juurikaan käy.

Mulla on Nokia 5800 xm puhelin. Siinä on navigointi. Ostin sen tossa maaliskuussa ja kun kokeilin navigaattoria ekan kerran siinä luki että 90 päivää voi navigoida ilmatteeks kokeiluna. Nyt siitä on tainnu mennä se 90 päivää rikki ja oon muutaman kerran käyttänyt navigaattoria mutta ei siinä oo lukenu mitää että se on menny umpeen, niin velotetaako sen käytöstä jotain nyt sit?

nimimerkillä viime puhelinlaskussa muutama kymppi liikaa jostain "palvelunumeroista" ja "numeropalveluista".

Ettei olis käyny niin että olet antanut puhelimelle luvan(tai vahingossa painanut) avata nettiyhteys? Jokainen kerta maksaa 0,9 euroa vaikka et olisi netissä kuin sekunnin murto-osan ajan.

Ettei olis käyny niin että olet antanut puhelimelle luvan(tai vahingossa painanut) avata nettiyhteys? Jokainen kerta maksaa 0,9 euroa vaikka et olisi netissä kuin sekunnin murto-osan ajan.
Njoo unohtu mainita että mulla on kiintee 3g-yhteys maksettu. Tai en tiiä käyttääkö toi sitte jotai muuta yhteyttä. Mutta voi olla mahdollista että oon nopsaa klikkaillu pop-upit helvettii ku on ollu kiire :D

Mulla on Nokia 5800 xm puhelin. Siinä on navigointi. Ostin sen tossa maaliskuussa ja kun kokeilin navigaattoria ekan kerran siinä luki että 90 päivää voi navigoida ilmatteeks kokeiluna. Nyt siitä on tainnu mennä se 90 päivää rikki ja oon muutaman kerran käyttänyt navigaattoria mutta ei siinä oo lukenu mitää että se on menny umpeen, niin velotetaako sen käytöstä jotain nyt sit?

nimimerkillä viime puhelinlaskussa muutama kymppi liikaa jostain "palvelunumeroista" ja "numeropalveluista".
eikö noi navigointi softat käytä datasiirtoa mikä näkyy omana erittelynä laskussa.

Onko tuossakin eri asia GPS:n käyttö ja navigointisoftan (maksullinen) käyttöönotto? Mulla on N810, jossa GPS kyllä kartalta paikan näyttää, mutta aina välillä ehdotelee, että otatko navigoinnin käyttöön (navigointisofta neuvoo minne mennä).

Mites nuo jänikset esim. pitkän matkan juoksussa? Ketä ne on, kuka palkkaa jne? Jos jänis juoksis koko matkan vaikkapa ME-aikaan, tulisko mitään merkintää? Pieni perustietopaketti, kiitos.

Mites nuo jänikset esim. pitkän matkan juoksussa? Ketä ne on, kuka palkkaa jne? Jos jänis juoksis koko matkan vaikkapa ME-aikaan, tulisko mitään merkintää? Pieni perustietopaketti, kiitos.

Kisajärjestäjät palkkaa, huippujuoksijoilla "hovijänikset". Yleensä ko.matkan juoksijoita, mutta ei ihan terävimmästä kärjestä, taistelisivat kuitenkin hyvistä sijoituksista noissa kisoissa. Ihan normaali kilpailijoita ovat, ei mitään merkintöjä tilastoihin.

Mitäs hyviä kiinalaisia on Kampin lähellä, tai jotain muuta perus ruokamestoja, jotka eivät kuitenkaan ole hesejä ja mäkkejä?

Nämä tuli äkkisiltään mieleen kun olen itsekin aika paljon Kampin kulmilla hotelleissa asustellut.

Tang Dynasty Kamppi: kiinalais-thaimaalainen ravintola Salomoninkadulla

Buddha Fredrikinkadulla

Pikku Nepal Annankadulla, sen vieressä hyvä thaimaalainen Maithai

Fredalla myös pari muuta kiinalaista kun vähän pidemmälle astelee.

Pohjoisella rautatiekadulla on Arkadian kebab, joka ei kyllä häävi paikka ole.

Meikäläisellä on jokunen netistä ladattu pdf, joissa sivut on ihan perseellään eli ihmeellisissä rykelmissä osittain päällekkäin ja tyhjää aina välissä. Onko mahdollista saada ne jollain toiminnolla järjestettyä automaattisesti siististi peräkkäin?

Back
Ylös Bottom