Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Lähetän kirjeen Britteihin, riittääkö yksi tavallinen postimerkki?

Olen aina ennen vaan vienyt ulkomaan kirjeet postitädille ja käskenyt postimerkittää, mutta nyt en jaksaisi käydä sitä kautta.

Mä lähetin ihan vähän aikaa sit Lontooseen kirjeen tavan ykkösluokan postimerkillä. Kyllä sen pitäis perille mennä. En kyllä saanut varmuutta, että menikö mun kirje perille.

Oon raksalla töissä, enkä saa firman puolelta ateriakorvausta. Olen oikeutettu verottomaan ateriakorvaukseen kelalta, mut en löydä mistän ohjeita miten homma toimii.

Jos jollain on kokemusta ni voisko heittää suht tarkat ohjeet, ja jos netissä pystyy ni aina parempi.

Odotan huuto.netistä ostamaani tuotetta, joka lähetettiin eilen aamulla. Postin seurannan mukaan paketti oli tänään aamulla seitsemältä lajiteltu Helsingissä, mutta se ei vieläkään seurannan mukaan ole saapunut postiini (20km Helsingistä). Onko tuo seuranta pomminvarma, vai voiko paketti olla postissani, mutta se ei vain jostain syystä näy seurannassa?

Kävin sitten kysymässä konttorissa, ei ollut paketti tullut. Jännää sinänsä, että Rovaniemeltä Helsinkiin paketti tulee reilussa 12 tunnissa, mutta Helsingistä 20km pohjoiseen menee toista vuorokautta. Noh, kait näitä poikkeuksia aina välillä tulee.

mulla on ajokortissa väliluokan A merkintä max 25kW, mutta iän ja kokemuksen puolesta saisin ajaa täysitehoista, pitääkö mun hankkia uus ajokortti tuon takia? Ei huvittaisi maksaa uudesta ajokortista vain tuon pienen jutun takia? Minkälaiset rapsut tuosta tulee jos ajaa "väärällä kortilla"?

Kai tän voi tännekin laittaa, eli: Kun klikkaan jonkun postaamaa kuvaa nii se ohjaa mut jollekin
poke saitille? Esim. just äsken tuolta drawball threadista klikkasin viestin numero 21 kuvaa ja päädyin poke sivulle?? mitä vit??

mulla on ajokortissa väliluokan A merkintä max 25kW, mutta iän ja kokemuksen puolesta saisin ajaa täysitehoista, pitääkö mun hankkia uus ajokortti tuon takia? Ei huvittaisi maksaa uudesta ajokortista vain tuon pienen jutun takia? Minkälaiset rapsut tuosta tulee jos ajaa "väärällä kortilla"?

Ei tarvii hankkii uutta ton takia

Ei tarvii hankkii uutta ton takia

ake.fi sivulta sanoi:
A-LUOKAN AJO-OIKEUTTA KOSKEVAT ERITYISET RAJOITUKSET

·18-vuotiaana henkilö voi saada A-luokan ajokortin, joka oikeuttaa moottoripyörän kuljettamiseen, jonka teho on enintään 25 kW eikä moottoripyörän tehon suhde omamassaan ylitä 0.16 kW/kg. A-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille

Toi kai on virallinen kanta, mutta riippuu korttia katsovan poliisin "älystä", autokouluopettajani ainakin sanoi et kaikki poliisit ei osaa laskea :D

Itse en ole kyllä hankkinut, on suomessa monia kenellä ei ole tota virallista viimoista A-lukemaa kortissa juuri sen turhan maksun takia, ulkomaille lähtiessä kyllä ottaisin ton ison A:n korttiin..

Mitä winamp plugineja porukat käyttävät lyriikoiden _lukemiseen_?
Sanojen pitäisi siis pongahtaa automaattisesti näytölle, winampikkunaan,
googleen löydän lyriikoita etsimään ohjaamattakin, jota jotkut hyvin köykäiset pluginit tekevät

Kävin sitten kysymässä konttorissa, ei ollut paketti tullut. Jännää sinänsä, että Rovaniemeltä Helsinkiin paketti tulee reilussa 12 tunnissa, mutta Helsingistä 20km pohjoiseen menee toista vuorokautta. Noh, kait näitä poikkeuksia aina välillä tulee.

Ei siinä sen ihmeempää jännää ole kuin että ihmiset niitä paketteja lajittelevat, viskovat ja koodaavat. Näinollen paketin saapuminen voi kestää melkein minkä aikaa hyvänsä, ellei ole maksanut erikseen nopeammasta toimituksesta.

Sama koskee kotiinkin tulevan postin jakelua. Jos eivät saa ketään tuuraamaan, on kamala kiire tai joku perseilee niin eivät toteudu kyllä mitkään toimitusajat lehdillä, kirjeillä tai paketinhakuilmoituksillakaan.

Mitä pitää tehä ku oon nyt ollu työkkärissä, mutta äsken soitettiin että pääseekö huomenna töihin, pitääkö ilmoittaa johonkin vai riipustella siihen lappuun mihinkä merkataan joka päivän tekemiset?

Taas taidot ruosteessa:

Miten Excelissä saa muokattua solujen sisältöä siten, että kun mulla on esim. 100 kohtaa jossa lukee FISH ja haluan niissä kaikissa lukevan KALA, niin mitä pitää tehrä, jotta saan muutokset voimaan ilman että muutan jokaisen sadan solun sisältöä yksitellen (FISH->KALA)?

Taas taidot ruosteessa:

Miten Excelissä saa muokattua solujen sisältöä siten, että kun mulla on esim. 100 kohtaa jossa lukee FISH ja haluan niissä kaikissa lukevan KALA, niin mitä pitää tehrä, jotta saan muutokset voimaan ilman että muutan jokaisen sadan solun sisältöä yksitellen (FISH->KALA)?

Valitset ylhäältä edit-valikosta replace ja replace all-komennolla saat muutettua kaikki kun ensin kirjoitat tyhjiin kenttään minkä sanan haluat muuttaa ja miksi.

Oon raksalla töissä, enkä saa firman puolelta ateriakorvausta. Olen oikeutettu verottomaan ateriakorvaukseen kelalta, mut en löydä mistän ohjeita miten homma toimii.

Jos jollain on kokemusta ni voisko heittää suht tarkat ohjeet, ja jos netissä pystyy ni aina parempi.

bump

Kysytääs vielä hieman sama kysymys, mikä mulla oli 19v. Eli sain intistä E-kortin, joten piti hakea poliisilta uus kortti. Yllätykseni siinä olikin jo merkitty iso-A, vaikkei ikää ollut vielä 20v (ajoin siis piikki kortin 16v). Oisko tullu kortitta ajosta sakot, jos oisin ajanu yli 25kw pyörällä?

Back
Ylös Bottom