Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos haluaa puhaltaa alkometriin, että tietäisi onko ajokunnossa niin mistä pitäisi tiedustella mahdollisuutta siihen? Tarkoitan, että onko asiallista soittaa 112:een ja kysyä missä olisi lähin poliisipartio ja voisiko se tulla käymään jos ei ole kiirellistä menoa?
Käy paikallisella poliisilaitoksella puhaltamassa. Tai soita laitokselle ja kysy jos lähin partio vois tulla puhalluttamaan, ei pitäs olla mitään ongelmia. Poliisillahan on joku oma numero, älä nyt 112:een soita :)

gemesy sanoi:
Jos haluaa puhaltaa alkometriin, että tietäisi onko ajokunnossa niin mistä pitäisi tiedustella mahdollisuutta siihen? Tarkoitan, että onko asiallista soittaa 112:een ja kysyä missä olisi lähin poliisipartio ja voisiko se tulla käymään jos ei ole kiirellistä menoa?

Kaverit kävivät joskus pari vuotta sitten poliisiasemalla puhaltelemassa kun aamulla ei ollut ihan oma kunto ollut selvillä. En tiedä kuuluuko tämä poliisiaseman yleisiin palveluihin, mutta siellä ainakin onnistui kertaalleen. Jos asema on lähellä niin kandee käydä kurkkaamassa.

Kävin itse emännän kanssa puhaltamassa just sunnuntaina laitoksella. Ainakin tolla asemalla niillä on siinä tiskillä aina ollu mittari, jossa voi käydä puhaltelemassa varmuuden vuoksi. Samoin joskus Jönssissä pysäytin partion puhallusta varten (siis mä puhalsin, ei ne). Aina on onnistunut kun oon pyytänyt.

Ainut kerta mikä hiukan herätti keskustelua, oli kun olin 16 vuotiaana eräässä moottoripyörien kokoontumisajoissa jonossa puhaltamassa muiden ukkojen kanssa.. :D Kaikki motoristit tietää tän sunnuntaiaamun vapaaehtoisen ohjelmanumeron.. ;)

Sain lehdenjaosta töitä ja huomenna pitäs ottaa kaksi asiaa mukaan: Verokortti ja... niin mikäköhän se toinen oli. Veikkauksia mitä se mahdollisesti voisi olla? :D

Sain lehdenjaosta töitä ja huomenna pitäs ottaa kaksi asiaa mukaan: Verokortti ja... niin mikäköhän se toinen oli. Veikkauksia mitä se mahdollisesti voisi olla? :D
Tilinumero palkanmaksua varten. Ja varmuudeksi henkilöllisyystodistus...

Ei poliisilla oo mitään omaa numeroa nykyseltään. Jos soitat 10022, niin se yhdistyy hätäkeskukseen.
elä ny jumalauta 112 soita! saati sit 10022. etsi vaikka etukäteen netistä poliisi.fi oman alueen poliisiaseman päivystyspuhelinnumero vaikkapa...

Jos ottaa roinalla roimasti lihaa, lopettaa kuurittelun (ja vaikka treenaamisenkin), niin onko jälkeenpäin helpompi natuna kasvatella pattia lihasmuistin, venyneitten lihaskalvojen yms. johdosta? En ole suunnittelemassa, jos joku huolestui.

Toisekseen katoin uuden Cöynänin ekan jakson aikoinaan ja ihmettelin, että minkä suojatyöpaikan se on Richterin Andylle järjestäny? Aikoinaan sivupotku lähteny koittamaan onneaan Tv/leffamaailmaan ja tullu häntä koipien välissä epätoivosena nyt takas seisomaan hölmön näkösenä lavasteisiin ja heittämään pari mitäänsanomatonta kommenttia per show?

Ajoin kameraan 60 alueella 70-75, näytti välähtävän, oli äitin auto käytössä, miten menee sakkojen jako? Itsehän en tienaa mitään (0e)... Tuleeko äiskälle sakko, jonka (sakon, ei äidin) kanssa minun pitää käydä kyttiksellä? Paljonkas olisi sakkoja n. tiedossa?

Ajoin kameraan 60 alueella 70-75, näytti välähtävän, oli äitin auto käytössä, miten menee sakkojen jako? Itsehän en tienaa mitään (0e)... Tuleeko äiskälle sakko, jonka (sakon, ei äidin) kanssa minun pitää käydä kyttiksellä? Paljonkas olisi sakkoja n. tiedossa?
Sieltä tulee sun mutsille sakon kanssa semmonen lomake, jolla sä voit tunnustaa tehneesi tuon rikkeen. En osaa sanoa sakon määrästä mitään.

Sinulle se minimi, eli 115€.

Poliisin sakkolaskuri on outo:
Jos tuohon laittaa ettö ylinopeus 25km/h, rajoitus enintään 60km/h, se antaa päiväsakkoja 14pvä & 84 ööröä.

Kun taas laittaa että ylinopeus 16-20km/h, rajoitus enintään 60km/h, se antaa rikesakon 115euroa.

Ja siellä alhaalla lukee vielä näin:
Ylinopeussakon minimisumma on kuitenkin 115 euroa.

Missä tapauksessa tulee noi päiväsakot, vai onko tuolla erroria?

Back
Ylös Bottom