Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistäs sais jonkun kätevän pianon alottelijalle? Digitaalinen maybe. Halpa, alle 500e? Löytyykö näitä? Mistä opuksia, että miten sitä pianoa edes tulis alottaa soittamaan?

annetaanko teknillisten yliopistojen pääsykokeissa joku missä on kaavat ja vakioita? Ens viikol olis kokeet ja aika vähän tullu treenattuu eikä kaikkia kaavoja saati vakioita muista.

annetaanko teknillisten yliopistojen pääsykokeissa joku missä on kaavat ja vakioita? Ens viikol olis kokeet ja aika vähän tullu treenattuu eikä kaikkia kaavoja saati vakioita muista.
Kyllä se kaavakokoelma annetaan. Ei siinä ainakaan matematiikassa ole läheskään kaikkia kaavoja etenkään todennäköisyyslaskennasta, mutta ne on sitten vain muistettava ulkoa tai johdettava itse.

Mistäs sais jonkun kätevän pianon alottelijalle? Digitaalinen maybe. Halpa, alle 500e? Löytyykö näitä? Mistä opuksia, että miten sitä pianoa edes tulis alottaa soittamaan?

Miten olis vuokrapiano?

Ainakin joskus reilu 15 vuotta takaperin kun ite soittelin niin muistaakseni fazerin musiikkikerholla oli tommosia vuokrapianoja.
Oli ihan hyvä vaihtoehto kun ei tiennyt kauanko on motivaatiota.

EDIT:
Jaa ei näytä olevan kokko musiikkikerhoa enää :)
Mutta paksella googletuksella ainakin tommonen paikka http://www.pianopiiri.fi/index.cfm?sid=348 vuokraa niitä.
Ja onhan niitä paikkoja varmaan pitkin suomea. alk. 30e/kk näky olevan tuolla.
Joksushan noissa on semmonenkin vaihtoehto, että sen voi sitten aikanaan lunastaa itelleen jäljellä olevalla osalla jos näyttää,että harrastus jatkuu.

Kyllä se kaavakokoelma annetaan. Ei siinä ainakaan matematiikassa ole läheskään kaikkia kaavoja etenkään todennäköisyyslaskennasta, mutta ne on sitten vain muistettava ulkoa tai johdettava itse.
Mitä helvettiä? Onko niitäkin jo helpotettu noin?

Mitä helvettiä? Onko niitäkin jo helpotettu noin?
http://www.dia.fi/materiaalia.html
Onhan niitä. Tosin en sitten tiedä, onko tuo helpottamista vai ei, koska aika sairastahan noita fysiikan kaavoja on ulkoa muistaa.

Sitten omaan kysymykseeni koskien TOASia eli kun pitäis joku murju hommata vuoden päästä syksyksi, kun aloitan silloin opiskelut TTY:llä. Netistä saa tungettua tuon hakemuksen vetämään, mutta siis miten siinä kannattaisi toimia, koska hakemus on voimassa vain 6kk? Kannattaisko mun nyt jo pistää kämppä hakuun vai miten? Mites sitten jos haluan kämpän vasta vuoden päästä syksyksi niin alkaako ne tuputtamaan mulle murjuja jo kohta ku oon intissä vai saanko sitten tolla pitkällä hakuajalla jonkun etulyöntiaseman, että kämppä on vuoden päästä aivan varmasti?

http://www.dia.fi/materiaalia.html
Onhan niitä. Tosin en sitten tiedä, onko tuo helpottamista vai ei, koska aika sairastahan noita fysiikan kaavoja on ulkoa muistaa.
Eihän niitä ole kuin muutama mitkä on pakko muistaa - loput johdetaan. :) Jotkut Biot-Savartit voi olla hankalia, jos niitä ei ole pyörittänyt, mutta kyllä nyt tuollaiset perusliikeyhtälöt, vastusten ja konkkien ekvivalenttikytkennät ja sähköstatiikan yhtälöt pitäisi olla jo peruskoulusta mielessä jos teknilliseen hakee.

pezku^ sanoi:
Netistä saa tungettua tuon hakemuksen vetämään, mutta siis miten siinä kannattaisi toimia, koska hakemus on voimassa vain 6kk? Kannattaisko mun nyt jo pistää kämppä hakuun vai miten? Mites sitten jos haluan kämpän vasta vuoden päästä syksyksi niin alkaako ne tuputtamaan mulle murjuja jo kohta ku oon intissä vai saanko sitten tolla pitkällä hakuajalla jonkun etulyöntiaseman, että kämppä on vuoden päästä aivan varmasti?

Laita todellakin nyt jo hakemus sisään. Hakemuksen voi "jäädyttää" tai toinen vaihtoehto on kikkailla haulla. Tähän on parikin tapaa. Valitse haku semmoiseen kohteeseen johon on todella iso jonotusnumero ja vaihdat myöhemmin toiseen webbisivuilla tai haet johonkin tiettyyn taloon ja tietynkokoiseen asuntoon, jota ei siellä talossa ole. Kämppää ei koskaan sinulle tarjota, mutta saat pienen jonotusnumeron kohdetta tai asuntokokoa vaihtaessa, sillä jonotusnumero määräytyy aina sen mukaan milloin hakemus on jätetty, EI milloin sitä on muutettu.

Edit: Lisänä kun se hakemus on vain 6kk voimassa. Pitää sun joskus kirjautua sinne nettiin tunnuksilla sisään ja hakemus uusiutuu automaagisesti siellä. Siellä myös näkyy kuinka pitkään hakemus on voimassa eli milloin sun pitää taas kirjautua sisään ettei hakemus vanhene.

Laita todellakin nyt jo hakemus sisään. Hakemuksen voi "jäädyttää" tai toinen vaihtoehto on kikkailla haulla. Tähän on parikin tapaa. Valitse haku semmoiseen kohteeseen johon on todella iso jonotusnumero ja vaihdat myöhemmin toiseen webbisivuilla tai haet johonkin tiettyyn taloon ja tietynkokoiseen asuntoon, jota ei siellä talossa ole. Kämppää ei koskaan sinulle tarjota, mutta saat pienen jonotusnumeron kohdetta tai asuntokokoa vaihtaessa, sillä jonotusnumero määräytyy aina sen mukaan milloin hakemus on jätetty, EI milloin sitä on muutettu.

Edit: Lisänä kun se hakemus on vain 6kk voimassa. Pitää sun joskus kirjautua sinne nettiin tunnuksilla sisään ja hakemus uusiutuu automaagisesti siellä. Siellä myös näkyy kuinka pitkään hakemus on voimassa eli milloin sun pitää taas kirjautua sisään ettei hakemus vanhene.
Suuri kiitos tiedosta.

Lähetin tuonne sähköpostiviestiä ja joku ei-niin-asiakaspalveluhenkinen tyyppi sieltä vastas, että mä en voi hakea mitään ennen kuin saan koulusta vahvistuksen jostain opiskelupaikasta. WTF? Mikäs vittu siinä on ku mun nimi lukee paperivalinnassa päässeiden listalla ja mulle tuli postissa lappu siitä, että mut on hyväksytty TTY:lle konetekniikkaan papereilla, niin eikö ne nyt sit käy? Eli onko nyt näin, että mä venaan heinäkuun puoliväliin jotain lappua koulusta ennen kuin voin hakea kämppää?

Mikä radio-ohjelma tai imitaattori mahto olla kyseessä kun kuulin tossa around 3 vuotta sitten pätkän missä mies ja nainen, ilmeisesti juontajat, repeili taustalla kun toinen kaveri kertoi jonkun julkkiksen äänellä settiä stadista, yks lause meni ainakin näin että 'minähän omistan puolet katajannokasta'

Paljon tarvii maalia around normaalin kokosen huoneen maalaamiseen?
riippuu aika paljon pinnasta. ja muuttuuko väri paljon. jos tummasta vaaleaksi niin saattaa tarviat aika monta kerrosta. 2.7l lähtisin liikkeelle riippuu tietenkin onko esim kaapin yms. ovia tai ikkunoita kuinka paljon.
esim tikkurilan maalin riittoisuus
Riittoisuus: imevät pinnat 7-9 m²/l, imemättömät pinnat 10-12 m²/l

Millanen ruuvimeisseli sarja kannattaa ostaa? Vanhasta meni meisseli paskaksi kun väänsi.

e: Tarkoitan siis näitä magneettipäisiä, johon voi vaihtaa pään.

Back
Ylös Bottom