Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako mistään enää niitä 80-luvulla baareissa suosittuja oluttuoppeja joissa oli kahva ja sellainen röpelöinen/muhkurainen se pinta? Taisivat olla vetoisuudeltaan 0,33 litraa???

Täytyykö opintolainaan hakea kelalta takausta joka vuosi uudestaan?
Nostin opintolainaa pari vuotta sitten ja jotenkin sain sen käsityksen, että sillä samaisella takauspäätöksellä saisin nostaa lainaa opintojen loppuun saakka. Nyt olisi pientä rahan tarvetta ja ajattelin verkkopankista käydä hieman nostamassa lainaa tilille. Pankki kuitenkin ilmoitti, ettei mulla ole nostettavissa olevia opintolainoja. Eli täytyykö mun taas marssia kelaan ja täyttää ties mitä anelulipuketta. En edes muista kuinka kauan takauspäätöksen saamiseen meni ja rahan tarve olisi aika akuutti juuri nyt. Onneksi en sentään mennyt tuhlaamaan loppuja rahojani ennen kuin tarkistin lainan noston verkkopankista, sitten vasta olisinkin kusessa ollut.

^ lisäyksenä tuohon edelliseen vielä sen verran, että kävin kelan sivuilla kurkkimassa tietojani ja siellä luki mulla olevan takausta 31.5.2009 asti, mutta tietoja ei ole toimitettu pankille. Eli miten mä saan ne tiedot menemään pankille? Täytyykö hakea kelalta jotain lappusia vai mennä vaan pankkiin ja sanoa että takaus kyllä löytyy, hankkikaa ite?

Voiko fillarilla saaha ylinopeussakot jos sotket esim alamäkeen tietä missä 30km/h rajotus ni 50km/h ja poliisit nappaa tutkalle? :D

Voiko fillarilla saaha ylinopeussakot jos sotket esim alamäkeen tietä missä 30km/h rajotus ni 50km/h ja poliisit nappaa tutkalle? :D

Voi, tosin en oo varma onko ne ylinopeussakot vai sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Turussa yksvuos joku äijä polki pyörällään jossain keskustan tuntumassa sakot ylinopeudesta

Yhden kerran joku jossain lahella Ranskaa juoksi ainakin 100km vuorokaudessa, tai niin ainakin kuulin... Joopa joo. Olisiko jotain todisteitakin sattuneesta?

Yhden kerran joku jossain lahella Ranskaa juoksi ainakin 100km vuorokaudessa, tai niin ainakin kuulin... Joopa joo. Olisiko jotain todisteitakin sattuneesta?

Sanoppa yksikin hyvä syy, että miksei nopeusrajoitukset koskisi polkupyöräilijöitä?

Miksi tummaa suklaata mikrossa lämmitettäessä alkaa lautasella kipinöidä? Koskaan muulloin ei näin käy, ja suklaalla homma toistuu joka kerta.

Miksi tummaa suklaata mikrossa lämmitettäessä alkaa lautasella kipinöidä? Koskaan muulloin ei näin käy, ja suklaalla homma toistuu joka kerta.

Sulla on foliota sun suklaan päällä tai lämmität sen aina samassa kiiltävässä astiassa jossa on kulta yms reunukset ??
Ei nimittäin ihan terveeltä kuulosta. Ei meidän mikro ikinä tollasta ole tehnyt

Saako mistään enää niitä 80-luvulla baareissa suosittuja oluttuoppeja joissa oli kahva ja sellainen röpelöinen/muhkurainen se pinta? Taisivat olla vetoisuudeltaan 0,33 litraa???
Itse itseäni lainaten kerron että sain selville kyseisen tuoppimallin olevan Oiva Toikan (niiden lasilintujen tekijä) suunnittelema Krouvi nimeä kantava tuoppi.

Back
Ylös Bottom