Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuinka kauan ruoka-annoksella menee aikaa siitä, kun se laitetaan suuhun, siihen kun se tulee putken toisesta päästä ulos?
Mielenkiintoinen kysymys... Tämä riippuu tietenkin jokaisesta ihmisestä erikseen, mutta esim. syömällä pähkinöitä laitat sekuntikellon pyörimään ja joka paskakerralla katot näkyykö paskassa pähkinän palasia, kun näkyy niin pysäytät kellon ja katson monta tuntia meni...

E: Ja oma kysymys.
Eli jos nyt lopetan lukion, niin miten nämä opintotuet sitten..? Täytyykö mun maksaa kelalle kaikki tämän vuoden tuet takaisin, pelkästään tämän kuukauden vai tartteeko maksaa mitään?

tarvitsisin ammattikoulun/lukion todistuksista uudet kappaleet "hyvin säilöön laitettujen tilalle"... mistä ne voisi saada, soittamalla kouluille ja pyytämällä lähettämään kappaleet?

Lukiolla on tietty aika jonka niiden pitää säilyttää niitä todistuksia. Olikohan joku 4v. Tästä syytä Itse jouduin tilaamaan omat todistukset YTL:ltä suoraan tuossa muinoin. Onnistui sähköpostilla muistaakseni näppärästi.

Edit: Puhun siis tutkintotodistuksesta. Päästötodistuksen saa lukiolta kai tulostettua niin pitkään kuin koneet toimii..

Pitäskö olla huolissaan jos huomaa kirjoittaneensa koodin kommenttien sekaan näin ':)' ??

TIetääkö joku mistä saa tuon uuden Hanoi Rocks- kirjan signeeratun version ostettua? Adlibris myi kyseistä kirjaa vielä hetki sitten, mutta nyt oli loppunut se erä jo. Luulisi jonkin muunkin myyvän kuin vain he..:(

Tilanne on tämä. Huomasin baari-illan jälkeen, että mulla on taskussa 20 euron setelin toinen puoli. Siitä toisen puolen olinpaikasta mulla ei ole mitään havaintoa.

Joten kysyn, että saako pankista lunastaa uuden ehjän setelin tuolla setelin puolikkaalla? Mulla on se setelin puolisko, jossa on sarjanumero ja se hologrammiviiva vai mikä onkaan. Eli toi kyseinen seteli on tunnistettavissa juuri siksi kyseiseksi seteliksi.

Kuinka pitkän ajan jälkeen lävistämisestä perus korvalävistyksistä (1.6mm reiät ja korut) uskaltaa ottaa korun pois tunnin kestävien kamppailu-urheiluharjoitusten ajaksi? Tuleeko umpeutumis- vai tulehdusongelmia jos liian aikaisin irroittaa?

Reiät on lävistetty neljä päivää sitten. Voinko ottaa koruni vaikka heti pois ja antaa reikien umpeutua jos näen asian helpoimmaksi harrastusten takia?

Kuinka pitkän ajan jälkeen lävistämisestä perus korvalävistyksistä (1.6mm reiät ja korut) uskaltaa ottaa korun pois tunnin kestävien kamppailu-urheiluharjoitusten ajaksi? Tuleeko umpeutumis- vai tulehdusongelmia jos liian aikaisin irroittaa?

Reiät on lävistetty neljä päivää sitten. Voinko ottaa koruni vaikka heti pois ja antaa reikien umpeutua jos näen asian helpoimmaksi harrastusten takia?

En tiiä korvista, mutta mullameni 2 viikkoa vanha huulilävistys umpeen tunnissa. Tai lähes umpeen. Verta tuli aivan saatanasti kun laitoin voimalla takaisin läpi.

Korvat ei vissiin mee umpeen niin nopeasti, siitä on kuitekin 10 vuotta kun mulla oli korvien kanssa toi ongelma niin en muista :D

Tilanne on tämä. Huomasin baari-illan jälkeen, että mulla on taskussa 20 euron setelin toinen puoli. Siitä toisen puolen olinpaikasta mulla ei ole mitään havaintoa.

Joten kysyn, että saako pankista lunastaa uuden ehjän setelin tuolla setelin puolikkaalla? Mulla on se setelin puolisko, jossa on sarjanumero ja se hologrammiviiva vai mikä onkaan. Eli toi kyseinen seteli on tunnistettavissa juuri siksi kyseiseksi seteliksi.

Oliko se nyt niin että 2/3 setelistä pitää olla ehjänä että se kelpaa?
Jos seteli on tasan keskeltä poikki ja sillä saat uuden setelin tilalle niin käyn nostamassa kaikki fyffet 500e seteleinä ja rupean leikkelemään:D

Mä taas muistelisin niin, että ei ole väliä mistä kohtaa on revitty, mutta molemmat palaset pitää olla tallessa.
Joskus baarissa kiroilin halki revennyttä oisko ollu 10e setelii, ni baarimikko sano kans, et kyllähän toi kelpaa ku sulla on kerran molemmat puolet siinä.

Jos seteli on tasan keskeltä poikki ja sillä saat uuden setelin tilalle niin käyn nostamassa kaikki fyffet 500e seteleinä ja rupean leikkelemään:D

Niin ajattelin vaan sitä, että kun tosiaan on tuo sarjanumeropuoli mulla hallussa, niin seteli voidaan tavallaan tunnistaa juuri siksi yksilöksi, eikä mitään ongelmaa olisi. Ja pankilla luulisi olevan keinot tunnistaa seteli aidoksi ilman kaikkia setelin varmennuskohtia. Tietenkään molemmilla yksittäisillä puolilla ei voi saada uutta seteliä. Ajattelin vain, että tuolla sarjanumeropuolella voisi saada. Siinä tapauksessa se toinen puoli setelistä on tottakai pelkkä paperinpala.

No pitää kysästä ensi kerralla kun menen pankkiin.

Miksi wc:n lavuaariin ei saa kaataa putkimiestä tai vastaavaa liuosta? Onko kyse sen lavuaarin pinnoittumisen vaurioitumisesta NaOH:n vaikutuksesta vai onko ne putket jotenkin erilaiset?

mistäs vois löytää sellasia "inssitestejä"? siis sellasia missä on niitä kysymyssarjoja ja kuvasarjoja mitä kirjallisissakin kokeissa oli?

Back
Ylös Bottom