Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ok, thanks. Tullista ei oikeen osanneet sanoa mitään muuta tarkkaa ku että yli 25% juomassa ei saa olla yli 10mg hulluruohoa yms.
Niih, absinth tarkoittaa koiruohoa ja sitä ei saa suomessa myytävässä absintissa olla, joten tuskin saa tuoda maahankaan. Taitaa olla luokiteltu huumausaineeksi toi koiruoho. Sitä en kyllä tiedä miten paljon niissä sitä on, että meneekö yli. Todennäköisesti menee, koska sitä ei täällä myydä.

Entä jos on sheivaillu, jolloin homous on siirtynyt ajelijaan, niin seuraavalla kerralla vahaa, niin jääkö homouskin siihen vahaliuskaan? Vai tunkeutuuko homous DNA:han? Onko sit olemassa homovoidetta esim. suojakerroin 100 että voi turvallisesti sheivailla?
nusnus..kysymykseni oli että miks ne on karvattomia..okei? ei ollu tarkotus mitää homotopiccia alottaa :hyvä:

Niih, absinth tarkoittaa koiruohoa ja sitä ei saa suomessa myytävässä absintissa olla, joten tuskin saa tuoda maahankaan. Taitaa olla luokiteltu huumausaineeksi toi koiruoho. Sitä en kyllä tiedä miten paljon niissä sitä on, että meneekö yli. Todennäköisesti menee, koska sitä ei täällä myydä.
Kyllähän suomenkin alkossa on nykyisin myynnissä Absinthe Kübleria, joka on ihan "oikeaa" absinttia. Aikaisemmin oli myynnissä vain sitä imelää elintarvikevärilitkua, jota nykyään ei taideta enää myydä ollenkaan.

"Absintti on tunnettu sen suositusta asemasta Ranskassa, etenkin romantisoituneista kytköksistä pariisilaisiin 1800–1900-luvun vaihteen taiteilijoihin. Se kiellettiin maassa vuonna 1915. Yksi tunnetuimpia absinttimerkkejä oli Pernod Fils. Absintti kiellettiin noihin aikoihin suurimmassa osassa maailmaa, ei kuitenkaan mm. Espanjassa, Portugalissa, Englannissa eikä Ruotsissa. Kieltämisen syynä oli käsitys, että absintti olisi ollut tavallista alkoholijuomaa vaarallisempaa.

Absintin valmistuskielto on Euroopan unioniin kuuluvissa maissa nyttemmin kumottu, samaten Sveitsissä, jossa kielto poistettiin 1.3.2005."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Absintti

Mitään virkaa noilla koiruohopitoisuuksilla ei sinällään ole kuupan sekoittamisen kannalta. Juokaa maun vuoksi, jos juotte.

Taisi olla niin että Suomen Alkon myymä absintti on juuri sellaista jossa se ruohon raja-arvo silti alittuu ja oikeat absintit on sen suhteen huomattavasti väkevämpiä tuolla ulkomailla.

mitäs jos katsoisit vaikka bluefitnessin kotisivuilta verkkokaupasta.
Sieltä ei vaan näe jäsenhintoja, eikä ainakaan opiskelijahintaa :david:. Mutta vastaankin nyt itse kysymykseeni, eli BF:n kuukausimaksu opiskelijoille on 49€.

Taisi olla niin että Suomen Alkon myymä absintti on juuri sellaista jossa se ruohon raja-arvo silti alittuu ja oikeat absintit on sen suhteen huomattavasti väkevämpiä tuolla ulkomailla.
Oikein. EU-alueella koiruohon tujon-öljyn määrä (tujon-öljypitoisuus) saa olla enintään 10mg/litra (saksa poikkeus, siellä 30mg/litra). Tällä "absintilla", ja alkuperäisellä absintilla on nimellinen ja ehkä maullinen yhtäläisyys, nykyabsintin vaikutukseen en usko. Mut oli plaseboa tai ei, hyvä jos potkii joillain :)

e. Näköjään en löydä finlex-varmennusta noille mg-luvuille, eli ne olkoot nyt x EU:ssa ja saksassa y.
e2. Lääkelaitos tunnistaa absintin vaikuttavan aineen nimellä:
Absinthii herba
(Artemisia absinthium)
Koiruoho, Mali
Eli ei niinkään tujonina

nykyabsintin vaikutukseen en usko. Mut oli plaseboa tai ei, hyvä jos potkii joillain :)
No kai nyt 60-70 prosenttinen alkoholi potkii, oli siellä jotain yrttiä seassa tai ei. Tuo koiruoho ei kyllä varmasti vaikuta tipan vertaa noissa pitoisuuksissa.

Tuossa viime yönä pöllittiin kaverilta mönkijä, joten tulipa mieleen, että mikähän mahtaa olla tällä hetkellä joku hyvä jäljitin jonka voisi uuteen mönkijään sitten asennella, että löytyisi sitten helpommin jos seuraavan kerran pöllitään.

Mikä sen kuvakulman nimi oli kun nää pissikset ja varsinkin ylipainoiset sellaiset, ottavat itsestään joka paikkaan naamakuvaksi, yläviistosta? Joskus kuullu sille jonku "virallisen" nimen. :D

Mikä sen kuvakulman nimi oli kun nää pissikset ja varsinkin ylipainoiset sellaiset, ottavat itsestään joka paikkaan naamakuvaksi, yläviistosta? Joskus kuullu sille jonku "virallisen" nimen. :D

Mä en tiedä muuta kuin että kaikkia ilman itselaukaisijaa otettuja kuvia nimitetään "käsivaraksi". Eli käsivarallahan se kuva joudutaan ottamaan, ja loogista itseään kuvatessa on siirtää kameraa ylemmäs.

Pointti oli lihavilla näyttää laihemmilta ton kuvakulman takia. Muistaakseni se oli sen nimityksen perusteluki. Ja mitä oon nähny noita kuvia niin sitä ylempää, mitä läskimpi. :)

E: Missä on Ironchef, se tietää kaiken netissä olevista kuvista. :D

Pointti oli lihavilla näyttää laihemmilta ton kuvakulman takia. Muistaakseni se oli sen nimityksen perusteluki. Ja mitä oon nähny noita kuvia niin sitä ylempää, mitä läskimpi. :)

E: Missä on Ironchef, se tietää kaiken netissä olevista kuvista. :D

Tarkoitatko nyt tälläistä kuvaa joka on VAIN kasvoista ja otettu reilusti yläviistosta?

3f30076164260ccfc9c5a1f344de15eb_320x320.jpg

Älä dissaa tai tulee bannit ;) Olen itse tuossa esimerkkikuvassa.

Joo just tolleen ylhäältä. Et sä näytä läskiltä tossa. ;)
E: Hei mut sulla ei näy tissei ollenkaan tossa, se kuuluu osana niihin mun hakemiin kuviin. :)

Joo just tolleen ylhäältä. Et sä näytä läskiltä tossa. ;)

Aivan :lol2: En tuossa. Huom. TUOSSA ;)

Joku saisi kertoa kyllä mikä tuollaisen kuvan nimitys sitten on...? Mä tiedän vaan "käsivarat" jne, ja yleensä niissä tulee kuvaan myös se käsivarsi näkymään kun itse joutuu pitämään kamerasta kiinni.

Edit: Aijahas. Tissitki ois pitäny näkyä. Noh, semmosta esimerkkikuvaa en kyllä tänne linkitä. Yksi LIEVÄ yläviisto kyllä löytyisi mutta ei se oo noin voimakas.

Back
Ylös Bottom