Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voinko oppia soittamaan kitaraa itse? katsomalla kirjasta/dvd:ltä/netistä ohjeita tai jtn...

Tahtoisin sellaiseksi itseoppineeksi kitaravirtuoosiksi mahdollisimman pian.

Ja mistä aloitan??
Voi oppia, mutta ohjeita virtuoosiksi kehittymiselle en osaa antaa. Itse aloitin lukemalla netistä perusteita ja opettelemalla vitossoinnut. Ihan alussa keskityin siihen, miltä nauhalta tulee mikäkin sointu. Etsin jotain todella yksinkertaisia biisejä ja muutin tabulatuurien sointutekstit malliin "ylimmän kielen toinen nauha". Myöhemmin tämä kehittyy siihen, että tunnistaa ne ihan soinnuista.

Itsellä meni varmaan kuukauden päivät rauhallisesti harjoitellen, että vasemman ja oikean käden yhteispeli oli edes jollain lähtötasolla; että kielen soitto ja soinnun vaihto osuvat yhteen. Eli ihan alussa en unelmoinutkaan mistään yksittäisten kielten näppäilyistä, koska en olisi osunut katsomatta ja kun myös sointukäden sormia piti katsoa jatkuvasti.

Tämä siis sen oletuksen pohjalta, ettet ole kitaraan koskenut, vaikket määritellyt tarkemmin. :D

Voinko oppia soittamaan kitaraa itse? katsomalla kirjasta/dvd:ltä/netistä ohjeita tai jtn...

Tahtoisin sellaiseksi itseoppineeksi kitaravirtuoosiksi mahdollisimman pian.

Ja mistä aloitan??
Itse soittelin 2,5v juuri tolleen itseopiskellen netistä ja kavereiden neuvoilla. Nyt olen käynyt 1,5kk kitaratunneilla ja olen oppinut siellä enemmän kuin tuossa 2,5 vuodessa.

Vastataksesi kysymykseesi: Voi sitä oppia soittamaan ja hyvinkin, mutta sanotaanko että itse kun opiskelet 10v niin oot samalla tasolla kun parin vuoden hyvässä opetuksessa.

Mun netti (DNA mokkula) toimii vain noin 1/10 nopeudella siitä mitä sen pitäisi. Joskus ei toimi lainkaan tai laittaa itsekseen poikki... Mitä sille voi tehdä? Tai siis, saanko noilla perusteilla purettua sopimuksen tms. vai voivatko ne vaan käskeä mun muuttaa jonnekin missä on DNA asemasysteemit lähempänä ja netti toimii paremmin? (tosin täällä pitäisi kyllä toimia, asun joku 5-6km ydinkeskustasta) Mun mokkulasopimus on kai sellanen 24kk sopimus.

Kun sinulle myytiin tuo mokkula sopimus niin kysyttiinkö sinulta kotiosoite ja tarkistettiinko kuuluvuuskartalta toimivuus? (kuuluvuuskartta löytyy täältä: http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Kuuluvuus/Sivut/kuuluvuussuomessa.aspx). Eli jos osoitteesi on kuuluvuuskartan 3G alueella niin suosittelen marssimaan mokkula mukana lähimpään dna-myyntipisteeseen.

Kuinkahan kauan kestää, että kasvojen iho tottuu uuteen pesuaineeseen? Kauan käyttämäni tuote loppui, joten olen käyttänyt nyt toista tuotetta viikon ajan. Välillä on kasvoihin tullut pieniä näppylöitä (joita ei siis ennen uuden tuotteen käyttöä ole tullut).

Milloin tilanne normalisoituu?

Kuinkahan kauan kestää, että kasvojen iho tottuu uuteen pesuaineeseen? Kauan käyttämäni tuote loppui, joten olen käyttänyt nyt toista tuotetta viikon ajan. Välillä on kasvoihin tullut pieniä näppylöitä (joita ei siis ennen uuden tuotteen käyttöä ole tullut).

Milloin tilanne normalisoituu?

Mä en kyllä ainakaan jatkais ton aineen käyttöä. Vähän sama tilanne mulla oli erään merkin poskipunan kanssa, posket täynnä pientä näppyä, eivätkä lähteneet, ennen kuin lopetin kyseisen tuotteen käytön.
Saatat olla vaikka allerginen jollekin tietylle ainesosalle.

Voinko hakea niin Amk-yhteishaussa kuin myös alemman asteen haussa?

Jos sulla on pohjakoulutus hakea amk-haussa, niin toki voit hakea molempiin.
Voit hakee kumpaankin, vaikket ois ala-astetta käyny. Mahdollisuudet sisään on kuitenkin niukat ilman pohjavaatimuksia ;)

Onko Poliisille asettu mitään aikarajaa missä ajassa kameravalvonnasta pitää saada sakko annettua eli kuinka kauan sitä pitää odottaa onko tulossa vai ei?

Onko Poliisille asettu mitään aikarajaa missä ajassa kameravalvonnasta pitää saada sakko annettua eli kuinka kauan sitä pitää odottaa onko tulossa vai ei?

Se vaihtelee, mutta yleensä saat sen viikon - kahden sisällä.

Mitä maksaa treenaaminen Sörnäisten Blue Fitnessissä? Mimmoinen on sali? Ja tietäisiköhän joku vielä, saako sieltä opiskelija-alennusta?

Olin tossa 2 viikkoa kipeenä, sarjapainot tippunu 3 toistolla ja ei jaksa yhtä monta sarjaa kuin ennen. Palautuuko tulokset nopeesti vai joudunko treenaamaan saman ajan kuin ennen, jotta pääsisin takaisin tuloksiin?

Olin tossa 2 viikkoa kipeenä, sarjapainot tippunu 3 toistolla ja ei jaksa yhtä monta sarjaa kuin ennen. Palautuuko tulokset nopeesti vai joudunko treenaamaan saman ajan kuin ennen, jotta pääsisin takaisin tuloksiin?
Eiköhän ne ole jo kahden viikon päästä samassa, veikkaan mää.

Eiköhän ne ole jo kahden viikon päästä samassa, veikkaan mää.
Jep, ite huomannut että muutaman kuukauden tauostakin pääsee kohtuu nopeasti takaisin ok-kuntoon jos on vähänkään pidempään tullut reenattua.

Sanotaan että mustavalkoiset valokuvat säilyvät värillisiä paremmin, mutta miten käy seepiasävyisten kuvien? Kannattaako (oikeasti)tärkeät kuvat teettää kuitenkin mustavalkoisina?

Back
Ylös Bottom