Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Palstalla itämatkailijoita? Liikematka-vuosiviisumilla ekaa kertaa venäjälle aamulla, mitähän maahantulokorttiin pitää täyttää maahantulon syyksi, business vai tourism. Kun viisumi on business-viisumi (turistiviisumeita ei vuodenmittaisina ole)

Itse epäilen että siihin tulee sama kuin viisumissa eli business, mutta voiko joku varmentaa?

Mulla on korkea leposyke ja matala verenpaine..mistä se voisi johtua?

Mistä johtuu, että komposti haisee joskus nestemäiseltä lääkkeeltä (tai se siitä hajusta tulee mieleen). Ei yhtään mädältä, vaan semmoiselta vähän mentholilta.

Ei kannata pitää. Akun kestoaika alenee huomattavasti, jos pidät jatkuvasti piuhan päässä.

Entä jos ottaisi akun vallan pois ja käyttäisi pelkästään piuhan päässä? Vai toimiiko edes niin? Kun ei paljoa kuitenkaan tule liikuteltua konetta niin jos tuolla vaik pystyis pidentään sen akun elinikää...

...voiko joku varmentaa?
Ei sillä ole mitään väliä mitä siihen migreenikorttiin/deklaratsiaan kirjotat. Tietysti jos olet menossa työmatkalle, samahan siihen on laittaa työ. Itse jätän aina tyhjäksi, eivät ole koskaan kysyneet.
...Entä jos ottaisi akun vallan pois ja käyttäisi pelkästään piuhan päässä?
Jos toimii ilman akkua, lataa se täyteen ja ota irti. Siten säästät sitä akkua.

Jep, tänään neuvo fellow rättijärvi-turisti noiden kanssa. Pitää siis tästäeden tyhjäksi. Tänään niillä oli migreenikortit loppu, ei hankaluuksia päästä takaisin. Paluumatkalla sain sitten sellaisen migration-lapun jopa. Helvetin pitkät jonot, puol 11 lähdin, just tulin takasin, rättijärvellä kävin....

e: Acer Aspire, millanen mulla on, toimii vallan mainiosti ilman akkua. Tosin ois pitänyt tajuta tää 2 vuotta sitten:(

Entä jos ottaisi akun vallan pois ja käyttäisi pelkästään piuhan päässä? Vai toimiiko edes niin? Kun ei paljoa kuitenkaan tule liikuteltua konetta niin jos tuolla vaik pystyis pidentään sen akun elinikää...

Ei toimi :) Suosittelen ostamaan kaks akkua, toinen sellanen "matka-akku" mitä käytät kun ei pysty johtoa pitämään ja toinen akku sellanen, mitä käytät kotona kun piuha on kiinni.

Nyt tarvittais sähkärin apua. Opiskelen ite sähkäriks viimeistä vuotta ja nyt on lopputyön teko kesken. Yksi työn osa on sähköpatterien asennus "kesämökin" keittiöön, eteiseen ja olkkariin. Keittiössä on 2kpl 750W patteria, eteisessä 1kpl 500W ja olkkarissa 2kpl 750W. Yhteistehoksi muodostuu siis 3500W joten 16A sulake riittäisi jos laittaisi kaikki saman sulakkeen alle. Onko siis hyvä idea laittaa kaikki saman sulakkeen alle, vai kannattaako jakaa esim. 2 sulakkeen kesken.
Toinen asia joka askaruttaa, on että joka huoneesta tulee yksi MMJ3x2,5 johto sähkökeskukseen. Jos kytken kaikki saman sulakkeen alle kannattaako esim. kattoon laittaa jakorasia jonne kaikki kolme johtoa menee. Sieltä sitten yhden johdon kanssa keskukseen. Kaikki kolme johtoa ei nimittäin taida mahtua kytkettäväksi sulakepesään, joka on vanhanmallinen "proppusulake".
Toivottavasti saitte edes jotain selvää mitä yritin kirjoittaa, ja olen todella kiitollinen kaikista neuvoista.

Ehdottomasti 2 sulakkeen kesken.

Ja kannattaa.

Ei toimi :) Suosittelen ostamaan kaks akkua, toinen sellanen "matka-akku" mitä käytät kun ei pysty johtoa pitämään ja toinen akku sellanen, mitä käytät kotona kun piuha on kiinni.

Miksei toimi? Ei ehkä kaikki läppärit, mutta jotkut ainakin. Kaverin Asuksen kone puksuttaa hyvin ilman akkua...

Kyllä mun kaikki läppärit on toiminut verkkovirralla ilman akkua ja akun olenkin laittanut paikalleen vain, jos olen liikkeellä.

Mun Aceri toimii ilman akkua, jos on seinässä kiinni.

Jos on dieetillä, niin viinaahan (esim. kossu, koskenkorva) voi dokata ihan huoletta, kun eihän siinä ole kaloreita?
Onko viskissä/konjakissa kaloreita?

Jos toimii ilman akkua, lataa se täyteen ja ota irti. Siten säästät sitä akkua.

40% varaus ja viileään on oikea säilytystapa, minimoi akun kulumisen. Huoneenlämpötilassa täyteen ladatusta lähtee ~20% kapasiteetista vuodessa.

Asia on niin että itsellä oli 8megan Soneran laajakaistayhteys, kaupunkialueella ja kuukausimaksu noin 38 euroa. Äidilläni taasen 1megan laajakaistayhteys, Soneran, pienemmällä paikkakunnalla, kuukausimaksu noin 37 euroa. Eli mihin nämä hinnat loppujen lopuksi perustuvat?

Äidilläni oli aikaisemmin hitain 512 yhteys, mutta se lopetettiin ja hinta nousi 10 euroa tuohon 37 euroon, hieman ihmetyttää kun nopeuksista luovutaan ja yläpäähän tulee uusia mutta hinnat eivät putoa.

Back
Ylös Bottom