Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pikkutakkiini tuli kuljetuksen aikana ryppyjä, voinko silittää ne pois silitysraudalla?
voit
edit:pesulapusta pitäisi löytyä merkintä voiko silittää yleensä aika pienellä lämmöllä.
toinen vaihtoehto ehkä jopa parempi on etsiä pesula. pesettää ja silittää samalla eikä maksa paljoa.
toki pesulat pelkästään silittää jos ei muuta halua maksaa pari euroa.

Helpoin ratkaisu on vain höyryttää rypyt pois. Jos silitysrautasi kykenee höyryttämään pystyasennossa, laita takki henkariin, pidä toisella kädellä sitä ilmasssa ja höyrytä sisä- ja ulkopuolelta takkia niin, että rypyt lähtevät. Itse älä prässää äläkä silitä takkia, varsinkin, jos siinä on liimatut sisäosat (suurimmassa osassa alle tuhannen euron pukuja niin on). Saat pahimmassa tapauksessa liimat irtoamaan osittain ja nyppyläisen rintamuksen takkiisi.

Mitä piti firefoxissa säätää että sai imageshackin yms kuvat toimimaan?
Muistaakseni täällä oli joku thredi aiheesta, mutta ei nyt onnistu löytämään :arvi:

Mitä piti firefoxissa säätää että sai imageshackin yms kuvat toimimaan?
Muistaakseni täällä oli joku thredi aiheesta, mutta ei nyt onnistu löytämään :arvi:
Tämän ohjeen perusteella sain itse toimimaan:
Kopioin osan yhdestä threadista johon tämän jo kirjoitin joskus:

Eli kirjoittakaa osoiteriville about:config, ja etsikää aukeavasta valikosta kohta network.http.sendRefererHeader, ja asettakaa se nollaan. Jos ei toimi, niin koittakaa pyyhkiä sen jälkeen välimuisti.

Toi saattaa aiheuttaa ongelmia sellaisilla sivuilla, jotka vaatii tietää miltä sivulta olet kyseiselle sivulle tullut. Eli jos käytte sellaisilla sivuilla, niin ton asetuksen joutuu asettamaan välillä takaisin.

Homma toimiikin paremmin niin, että asettaa arvon ykköseen. Tällöin kaikki kuvat näkyy, mutta silti pääsee kaikille sivuille. Olen tosin löytänyt muutaman linkin joka ei toimi jos asetus on ykkösessä. Tällöin linkin perään joutuu kirjoittamaan osoiterivillä kysymysmerkin, ja taas toimii. Suurin osa kuvista on tähän asti toiminut. Se nollaan asettaminen on ns. varma tapa saada kaikki toimimaan, mutta haittapuolena on toi edellisessä kappaleessa mainittu juttu.

Kertokaa mulle, minkä ihmeen takia (hieman vanhemmat) naiset ostavat yhdellä olkapäällä (siis samalla olkapäällä, jonka puolella laukku roikkuu) kannettavia pieniä "käsiveskoja"?

Varsinkin kaupoissa meinaa palaa käämit, kun se laukku ei näytä koskaan pysyvän siinä olkapäällä, ostosten pakkaaminen hidastuu kun sitä olkapäältä pudonnutta laukkua täytyy korjata ja tämä tuottaa yleensä sellaisen norsunvittu-ilmeen yleensä kyseisen naishenkilön naamalle. ITSEHÄN olet sen typerän laukun hommannut! Mutta miksi??? Nuo laukut harvemmin ovat millään tavalla "hienoja" tai naisellisia, vaan näyttävät yleensä täysin mummomaisilta.

Mistä saan autoon uudet rekisterikilven kiinnikkeet (muoviset), kun napsahtivat poikki tänään? Saako niitä vain katsastusasemilta? :wtf:

Minkä takia aamulla kun käy suihkussa, suihkun jälkeen palelee niin perkeleesti, mutta jos myöhemmin päivällä vaikka salin jälkeen käy, on fiilis ihan normaali?

Onko mun kämppä vaan jotenkin aina ihan jäässä aamuisin? Vai johtuuko se jotenkin siitä, että kroppa ei ole vielä kunnolla "hereillä", ja veri kiertää jotenkin huonosti?

Minkä takia aamulla kun käy suihkussa, suihkun jälkeen palelee niin perkeleesti, mutta jos myöhemmin päivällä vaikka salin jälkeen käy, on fiilis ihan normaali?

Onko mun kämppä vaan jotenkin aina ihan jäässä aamuisin? Vai johtuuko se jotenkin siitä, että kroppa ei ole vielä kunnolla "hereillä", ja veri kiertää jotenkin huonosti?
Jälkimmäinen syy. Olen tehnyt saman havainnon ja lisäksi kämpästä löytyy lämpömittari, joten tiedän että kämppäni lämpötila on melko vakio, eli paleleminen aamulla johtuu itsestäni eikä ympäristöstä.

Treenin jälkeenhän verenkierto pysyy voimakkaana vielä pitkään. Jos pakkasella kävelee treeneihin, tarvitsee enemmän vaatetta kuin treenin jälkeen takaisin kävellessä.

Tähänhän perustuu sekin ajatus että rasvaa palaa vielä pitkään treenin jälkeenkin, eikä vain treenin aikana. Esim. tämä trendikäs HIIT-treenailu perustuu kokonaan tähän, eli tehokkaalla intervallitreenailulla saadaan 10 minuutissakin nostettua aineenvaihdunta tunneiksi normaalia korkeammalle ja rasvaa palaa yhtä paljon kuin jos olisi vetänyt tunnin mittaisen normilenkin perinteiseen tapaan.

Vistan työpöydältä on kadonnu roskakoripikakuvake, mitenhän saisin sen takasi? :)

edit: ongelma ratkaistu, kävin toisen käyttäjän työpöydältä kopiomassa omalleni ;)

Mistä voi johtua pistävä kipu ohimolla pienin väliajoin? Päätä ei särje, mutta muutaman minuutin välein vasemmalla ohimolla tuntuu päänsärkymainen pistos. Tätä on jatkunut jo muutaman päivän putkeen, eikä särkylääkkeistä ole apua. Tai no parin buranan jälkeen tuo pistojen väli piteni, muttei kuitenkaan kokonaan lakannut.

Ja sit toinen kyssäri: Haiseeko linnunpaska joltain? Vai onko sen mahdollinen haju sulautunut osaksi ulkoilmaa ja näinollen sen haju ei erotu meidän nenissämme?

Mitään erityistä syytä päänsärylle on aika vaikee antaa, etenkin jos se on noin paikallinen. Liiittyykö siihen muita oireita kun tuo päänsärky, sillä päänsärky on oire, ei sairaus. Luultavasti se on vain jokin paikallinen piene verisuoni joka syystä tai toisesta supistuu ja tästä sitten seuraa päänsärky kun veri puristuu siitä läpi

Back
Ylös Bottom