Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

ripper81: kiitos. Asia oli suurinpiirtein niin kuin arvelinkin.

Eiköhän se käytäntö ole koulun käytäntö, jota ehkä nimitetään varustamon käytännöksi. Eipähän nuo ole koskaan tavaroita tutkineet, enkä koskaan ole nähnyt/kuullut että olisi takavarikoitu tavaroita/estetty laivaan pääsyä mukana olleen viinan takia. Veressä olevan alkoholin takia taas vähänväliä jää porukkaa satamaan.

Eiköhän se käytäntö ole koulun käytäntö, jota ehkä nimitetään varustamon käytännöksi. Eipähän nuo ole koskaan tavaroita tutkineet, enkä koskaan ole nähnyt/kuullut että olisi takavarikoitu tavaroita/estetty laivaan pääsyä mukana olleen viinan takia. Veressä olevan alkoholin takia taas vähänväliä jää porukkaa satamaan.
Juu, voipi olla näin. Viime aikoina kun olen ruotsin laivoilla käynyt, niin ensi töikseni buffetin jälkeen vaan tax-freestä viinaa ja hyttiin niitä litkimään. Ei ne tuohonkaan mitenkään puutu, vaikka monesti on laivakytät kyllä selvästi nähnyt, että tax-free viinoja juodaan hytissä.

Jos minulla on hyvä tuoteidea muttei rahaa lähteä toteuttamaan sitä sille asteelle että sen voisi patentoida, niin voiko idean myydä jollekin ja miten? Käsittääkseni pitää olla jotain konkreettista että sen voi suojata omiin nimiin.

Kauanko jännesiirrosta (pikkurilliin) toipuminen kestää? Lastahan siihen ainakin tulee pariksi viikoksi, haittaako putkimiehen opintoja paljoakin?

Jos minulla on hyvä tuoteidea muttei rahaa lähteä toteuttamaan sitä sille asteelle että sen voisi patentoida, niin voiko idean myydä jollekin ja miten? Käsittääkseni pitää olla jotain konkreettista että sen voi suojata omiin nimiin.
Voit koittaa kaupata sitä jollekin alan yritykselle. Muista kuitenkin, että kun ideasi on tullut julki, siihen ei enää myönnetä patenttia. Patenttihakemuksen voi jättää Patentti- ja rekisterihallitukseen. PRH:n sivut

Kauanko jännesiirrosta (pikkurilliin) toipuminen kestää? Lastahan siihen ainakin tulee pariksi viikoksi, haittaako putkimiehen opintoja paljoakin?

Helposti pari kuukautta. Jos hakeuduit sinne lääkäriin, niin kannattaa tiedustella siltä ne jatko kuviot, se kun tietää mitä tehdään, miten tehdään ja mitä se kestää..

Käytännössä vireillä oleva patenttihakemus on se konkreettinen asia, jonka kanssa ideaa lähdetään myymään. Esimerkiksi keksintösäätiöltä voisi saada rahoitusta patentointiin.

Ainakin muistiinpanot, miel paperilla ja koneella. Päivämääräthän tallentuu koneella automaattisesti, eli tällä pystytään osoittaa että tuotekehittely tapahtui JO ennen sopimuksen tekemistä.

Suosittelen sun lakimiestä laatimaan salassapitosopimuksen, jossa on reilu uhkasakko, esim. 50 t€.

Ja mitään ei kannata paljastaa ennen kun nimet on paperissa. Joskus tosi ääliö yksinkertainen idea on kultaakin arvokkaampi.. ;)

Back
Ylös Bottom