Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko kukaan suositella jotain palvelua joka noutaisi vanhan elektronikan pois kotoa. Olisi nimittäin kuvaputkellinen 32" tv ja kannetuani uuden taulu tvn sisään en millään jaksaisi itse lähteä roudaamaan vanhaa ulos ovesta.

Löytyykös netistä jostain sitä super -jäätelön mainosta, jossa se bodari kuvailee sitä jäätelön muotoo?

Miten hävittää vialliset raketit? Ottaako ne kauppaan takasin? Ei oikein viittisi roskikseenkaan välttämättä heittää.

Miten hävittää vialliset raketit? Ottaako ne kauppaan takasin? Ei oikein viittisi roskikseenkaan välttämättä heittää.

Ne voi viedä pelastuslaitokselle tai poliisille, jotka sitten hävittävät ne asianmukaisella tavalla.

Ok. Kun sais sitten vielä joskus aikaseksi viedä sinne asti, tällä hetkellä raketti majailee keittiön pöydällä.

Eikäkö kato purat sen pommin. Enste vaa kastelet sen ja sit palottelet ja eiku roskii. Turha siin o kato viranomasii vaivata.

No joo niinhän tuo mieheke muka meinas että purkaa sen, mutta mua hieman epäilyttää että mitä siitä tulee. Mua epäilyttää raketit yleensäkin, siksi en niitä ostakaan. :)

Voiko kukaan suositella jotain palvelua joka noutaisi vanhan elektronikan pois kotoa. Olisi nimittäin kuvaputkellinen 32" tv ja kannetuani uuden taulu tvn sisään en millään jaksaisi itse lähteä roudaamaan vanhaa ulos ovesta.
Pistät parille palstalle ilmotuksen, että annetaan tv ja vaan nouto. Ei pitäis kauaa mennä niin joku hakee pois.

No joo niinhän tuo mieheke muka meinas että purkaa sen, mutta mua hieman epäilyttää että mitä siitä tulee. Mua epäilyttää raketit yleensäkin, siksi en niitä ostakaan. :)
No ei siitä mitään tule. Penskana noita purettiin ihan kuivinakin, yhdistettiin ja tehtiin isompia pommeja. Jos tuon vielä kastelee nin tuskin mitään ongelmaa aiheutuu. Jos hirveästi jännittää niin menkää jonnekin hiekkamontulle ja räjäyttäkää sinne, saatte vielä vähän iloakin irti.

Onko kuuroilla paremmat reaktiot?

Riippuu siitä, että mikä määritellään hyväksi reaktioksi. Jos sekä kuulevalle että kuurolle kerrotaan molemmille heillä olevan parantumaton maksasyöpä, ja sitten eritellään reagointiin kuuluva aines ja lopuksi asetetaan se paremmuusjärjestykseen, saattaa kuurolla hyvinkin olla parempi reaktio. Toisaalta jos sekä kuuleva että kuuro tiputtavat leivän matolle voipuoli alaspäin, saattaa kuuro raivostua tästä paljon enemmän kuin kuuleva. Ehkä kuuleva reagoi tässä tapauksessa paremmin. Jälleen reaktion paremmuus joudutaan tulkitsemaan subjektiivisesti, sillä kenelläkään ei liene auktoriteettia asettaa suhtautumistapoja paremmuusjärjestykseen.

Reaktioiden paremmuuden mittaamista vaikeuttaa luonnollisesti sekin, että asioihin voi reagoida eri tilanteissa/aikana/mielentiloissa (jne. jne.) eri tavoilla.

Kaiken kaikkiaan sanoisin kuitenkin kuuroilla olevan paremmat reaktiot, koska he eivät kuule kaikkea sitä uskomatonta sontaa mitä esimerkiksi televisiossa ihmiset suustaan päästävät, ja näin ollen eivät voi siihen reagoida.

Matematiikan tehtävä: Kampaamoyrittäjä lisää tukanleikkuun hintaan 22 %:n arvolisäveron. Kuinka paljon asiakkaan maksamasta 27 euron hinnasta on arvolisäveroa?

Vastaus on 4,87 euroa.

Kysymys kuuluukin, että miksi pyöistys menee tuolla tavalla. Eikö se pitäisi epätarkimman lähtöarvon perusteella pyöristää eli kahden numeron tarkkuudella, jolloin vastaus olisi 4,9 euroa

Siis eihän noissa lähtöarvoissa ole mitään epätarkkuutta. Vero on 22% ja hinta on 27 euroa. Tasan. Vastaus annetaan suurimmalla mahdollisella eli yhden sentin tarkkuudella (sitä pienempää rahayksikköä ei meillä ole).

Back
Ylös Bottom