Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Otetaan tilanne esimerkkitilanne ja kuvitellaan sitä nyt vakuutusyhtiön kannalta:

Henkilö "a" ajaa kolarin ja hänellä on turvavyöt.
Henkilö "b" ajaa kolarin ja hänellä EI ole turvavöitä

Saako henkilö b pienemmät korvaukset? Voiko vakuutusyhtiö evätä korvaukset kokonaan jos ei ole turvavöitä?
Meinaatko nyt henkilöön kohdistuneita vahinkoja vai ajoneuvoon kohdistuneita vahinkoja?

Ihan mutulla heitän, että henkilövahinkojen osalta korvaukset voisivat pienentyä aika oleellisesti, koska lakia on rikottu, kun turvavyötä ei ole käytetty ja täten vahingot ovat olleet suuremmat.

Ajoneuvon vahinkojen korvauksiin ei tuon uskoisi ainakaan vaikuttavan. Ite oon muutaman kerran mällänny auton ja toisella kerralla sanoinkin poliisille ettei mulla mitään turvavyötä ollut eikä se niitä kiinnostanut eivätkä ne sitä mihinkään kirjanneet. En kyllä sitten vakuutusyhtiön kantaa asiaan tiedä, mutta kai ne posliinit sen olis kirjannu jos sillä olis ollu vaikutusta johonkin..:)

e. Oon tosi hidas..

Ja käsittääkseni alle 50e:n ostoksista ei tarvi maksaa tullia (tavallisten tavaroiden kanssa ainakaan). Mut ite ku tilasin jonkun softan joskus, niin se tuli tullin kanssakin halvemmaksi kuin jos olisin ostanut sen euroopasta. About 110 dollarin ostos.
Menee käsittääkseni niin, että jos perittävä arvonlisä- tai tuontivero on alle 10€, niin silloin ei joudu maksamaan. Eli n. 45€:n ostokset.

E-villen sivuilla on hyvät selitykset noista. He ovat laittaneet kaikkien tuotteiden hinnaksi alle 45€, niin ei joudu maksamaan tullia.

Nyt tarvii kiireesti apua!!!

Kääntäkää lause Ruotsiksi: Sulkapallomestari (..vain haaveissaan)

Eipä noita tullejakaan aina tule.Just tuli eilen taskulamppu Ameriikoista, ja eipä tullia tarvinnut maksaa vaikka hintaa oli 138 donaa. Tuurista kii :)

Menee käsittääkseni niin, että jos perittävä arvonlisä- tai tuontivero on alle 10€, niin silloin ei joudu maksamaan. Eli n. 45€:n ostokset.

Tuo raja vaihtelee ostettujen tuotteiden mukaan. Kirjoja esimerkiksi voi tilata huomattavasti isommalla summalla ilman tulleja, koska niiden alv on vain 8 %. Vaatteissa ja useimmissa muissa tilattavissa tuotteissahan se on 22%. Myös tulliprosentit toki vaihtelevat eri tuotteilla.

Eipä noita tullejakaan aina tule.Just tuli eilen taskulamppu Ameriikoista, ja eipä tullia tarvinnut maksaa vaikka hintaa oli 138 donaa. Tuurista kii :)

Sulla tosiaan kävi hyvä tuuri, noin kalliista taskulampusta olis tarvinnut maksaa jo aika paljon tullia ja arvonlisäveroa...

Badmintonmästare (...bara i sina drömmar)

Oon sitten tosi huono kääntämään, mutta suunnilleen noin

Hienoa kiitos! :thumbs: (t-paitaa painattamaan :D )

Hienoa kiitos! :thumbs: (t-paitaa painattamaan :D )

Tarkista nyt vielä jostain että tuo on täysin oikein, kielioppi ei oo nimittäin mun vahvin ala. Sen voi myös kääntää näin:

Mästare på badminton (...bara i sina drömmar)
Mästare på badminton (...bara i mina drömmar) jos tarkoitat itseäsi
Badmintonmästare (...bara i mina drömmar) sama ^^^

Nahkanen hyppynaru vetää ittesä solmuun. Tavallisesti hyppiessä ei ongelmaa toki, mutta kun vetää ristiin tai sivulle eli päästää pätkät vierekkäin, niin ollaan kierteellä 10-20 cm matkalla ja naru jää jalkoihin tai niskaan.

Mikä neuvoksi? Jotain käsittelyä narulle, joka jäykistää? Erilaista säilytystä? Uus naru, toisesta materiaalista?

Räpläsin ruokavaakaa jotenki ni nyt ilmottaa paunoina. Mite säädän takasi grammoihi :D ja vaaka on Camry-merkkinen

Räpläsin ruokavaakaa jotenki ni nyt ilmottaa paunoina. Mite säädän takasi grammoihi :D ja vaaka on Camry-merkkinen
Eiköhä se palaa ennalleen näpräilemällä näppäimiä ihan miten sattuun ja katsomalla mitä tapahtuu. Jos ohjeet löytyy, niin niistä vois myös olla apua. :)

Paljonko oli lappeenrannan teknillisen yliopiston syksyn haun koepisteiden karsinta raja? En niitten sivuilta löytänyt sitä millään.

Mistä sää hyviä espresso pannuja ja mistä saa espresso pannuja hyvään hintaan? Ja onko laaduissa suuria eroja?

Itsellä on "mutteripannu" muistaakseni maksoin 40 euroa, jostain pikkuliikkeestä stadista. Sitä ennen oli samanlainen Ikeasta ostettu(15 euroa) Ihan hyvin toimi sekin.

Hoidin hienosti tilanteen.. :D

Eli ostin TÄNÄÄN Acerin miniläppärin Anttilasta. Paketti avattu kone käynnistetty jne. Nyt kuitenkin pitäs saada vehje palautettua. Tuotteellahan on 14pv palautusoikeus mutta ei varmaan koske avattuja paketteja? Elina mitä mä teen? :( Vuoden takuu toki olis joten saboitoimaanko ryhdyn :evil:

Hoidin hienosti tilanteen.. :D

Eli ostin TÄNÄÄN Acerin miniläppärin Anttilasta. Paketti avattu kone käynnistetty jne. Nyt kuitenkin pitäs saada vehje palautettua. Tuotteellahan on 14pv palautusoikeus mutta ei varmaan koske avattuja paketteja? Elina mitä mä teen? :( Vuoden takuu toki olis joten saboitoimaanko ryhdyn :evil:
Niin oliko siinä vehkeessä jotain vikaa, vai huviksesiko haluat sen palauttaa?

Kyllä sinä sen tuon 14pv puitteissa voit palauttaa, kunhan vehje on uutta vastaava.

Niin oliko siinä vehkeessä jotain vikaa, vai huviksesiko haluat sen palauttaa?

Kyllä sinä sen tuon 14pv puitteissa voit palauttaa, kunhan vehje on uutta vastaava.

Lähinnä huvikseen.. tuli pientä säätämistä. Eli vehje kunnossa. Hyvä juttu, mites tosiaan noi paketit ja muut kun eivät ole uutta vastaavia?

Back
Ylös Bottom