Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eli paljonkos tulli ja alv tuossa 170 euron ostoksessa on?

Eli paljonkos tulli ja alv tuossa 170 euron ostoksessa on?

Vaatteista menee tullia noin 12% ja ALV on 22%. Muistaakseni ne laskee siten, että ensin summaan 170 euroa laitetaan 12% ja sitten päälle se ALV 22%.

Taitaa tulla hintaa noin 230-235 euroa. Viisaampi kertokoon tarkemmin.

miten kauan säilyy avattu viski. minulla on ollu jim beam pullo avattuna reippaat 4 vuotta, korkki kiinni toki. vieläkö kärsii juoda?

miten kauan säilyy avattu viski. minulla on ollu jim beam pullo avattuna reippaat 4 vuotta, korkki kiinni toki. vieläkö kärsii juoda?

maistamallahan se selviää :D

jos pullollisen jälkeen on aamulla huono olo, niin ei olisi kärsiny juoda ;)

edit: http://www.nautiskelijat.net/wp/?p=70 tuolla jotain oikeata juttua asiasta vähäsen...
"Avattu viskipullo säilyy puoli vuotta tai jopa vuosia hyvänä, ja jotkut viskit saattavat jopa parantua eli kehittyä pullo avattuna."

Kumpi on pahempaa, treenata krapulassa vai lähteä saman tien treenin jälkeen viihteelle? :D
Treenata krapulassa. Jos tuota pitää oikeasti miettiä, niin ehkäpä ne krapulat sitten ovat vielä niin pientä luokkaa, että henki ei sentään lähde.

En kuitenkaan lähtisi kokeilemaan.

Ainoa sallittu urheilu krapulassa on kävellä sohvalta jääkaapille, ja takaisin.

Nimim. Nuorena pelannut yhden 4-div ottelun krapulassa. Ei koskaan enää. Ehkä se pumppu nuorena kestää, mutta ei enää tällä iällä, kun alkaa 30 olla lähempänä kuin 20.

Miksi edes treenata krapulassa? Kehitystä tuskin tulee... Nyt pitäis varmaan määritellä krapulakin. Itse en sano sitä vetämätöntä oloa ja pientä pakotusta päässä ja lihaksissa vielä krapulaksi. Sitten on vasta krapula kun ei meinaa ylös sängystä päästä, on vitunmoinen nälkä mutta ei pysty syömään ja krapulaan kuuluu aina oksennus, joko olon helpottamiseksi tai sitten se tulee ihan itsestäänkin. Krapulassa ei tulisi mieleenkään lähteä treenaamaan, kun on täysi työ pysytellä hengissä.

Mistä pk-seudulta löytyisi kauppa joka myy 3.5mm stereo naaras-naaras -adapteria?

En tiedä olenko jotenkin sokea, mutta ei näyttänyt YE:n sivuilta löytyvän

edit: tai tietty jos joku osaa sanoa mistä löytyisi tälläinen
xbox-360-060.jpg

Vaatteista menee tullia noin 12% ja ALV on 22%. Muistaakseni ne laskee siten, että ensin summaan 170 euroa laitetaan 12% ja sitten päälle se ALV 22%.

Taitaa tulla hintaa noin 230-235 euroa. Viisaampi kertokoon tarkemmin.

Kerron nyt itse sitten.. eli reilu 20 euroa tuli lisää maksettavaa tullissa ja ostosumma taisi olla 161€.

Kerron nyt itse sitten.. eli reilu 20 euroa tuli lisää maksettavaa tullissa ja ostosumma taisi olla 161€.

Ja käsittääkseni alle 50e:n ostoksista ei tarvi maksaa tullia (tavallisten tavaroiden kanssa ainakaan). Mut ite ku tilasin jonkun softan joskus, niin se tuli tullin kanssakin halvemmaksi kuin jos olisin ostanut sen euroopasta. About 110 dollarin ostos.

Otetaan tilanne esimerkkitilanne ja kuvitellaan sitä nyt vakuutusyhtiön kannalta:

Henkilö "a" ajaa kolarin ja hänellä on turvavyöt.
Henkilö "b" ajaa kolarin ja hänellä EI ole turvavöitä

Saako henkilö b pienemmät korvaukset? Voiko vakuutusyhtiö evätä korvaukset kokonaan jos ei ole turvavöitä?

Saako henkilö b pienemmät korvaukset? Voiko vakuutusyhtiö evätä korvaukset kokonaan jos ei ole turvavöitä?
Voi evätä, fillarilla/mopolla ilman kypärää kaatuva ei ole asianmukaisesti varustautunut -> oma vika
Jos autolla ajat turvavöittä ja se aiheuttaa lisävahinkoa, vakuutusyhtiö todennäköisesti evännee korvauksesi.

Periaattessa jos kuvittelee omalta kohdalta, Maksaisitko jotain jollekin, jos olis porsaanreikä jonka kautta pääsisit pälkähästä (vrt. jättiraekuuron aiheuttamat vahingot ja If)

Back
Ylös Bottom