Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mutta wikipediastahan voi tarkistaa niitä lähteitä ja katsoa sieltä jos ei luota itse wpediaan :) jos siis lähteet löytyy..

Minkä jälkeen siis kaivetaan lähde esille, omaksutaan tieto ja kirjoitetaan asia itse tai siteerataan lähdeviite mainittuna, ei plagioida toisten tekstiä. Edes yleistä tietoa esittävää asiaa ei saa kopioida sanasta sanaan muualta ja esittää omana asianaan (ei Raskolnikovin "hauskoja" esimerkkejä tilanteista, joissa viittaaminen olisi vammaista tai muuten epäsopivaa kiitos, pointti varmaan selvisi).

edit. lisäksi viite alkuperäiseen tekstiin on aina parempi kuin viite tekstiin, jossa viitataan toiseen tekstiin.

Minkä laatusia vaatteita Wagner myy? Löysin sieltä ihan perkeleen hienon villakangastakin, mutta kun tuosta laadusta en tosiaan ole ihan varma. Hintaa taisi olla vajaa 200 euroa.

Kuka se sekopää saarnaaja-jäbä oli, siit on youtubes videoit, huutaa sil hullul äännellänsä jotai jumalan sanaa?

Veli Saarikalle?
veli1.jpg

Ai se joka huutaa mä meen läpi tjsp?

Ei sillä että tietäisin kuka kyseessä on jos se tuo on :D

Mistä näen, että mitkä lentoyhtiöt lentävät Suomesta Lontoon Stanstedille? Siis nimenomaan Stanstedille, Heathrow tai Gatwick eivät käy. Ja Ryanairin tsekkasin jo.

Tossa Nokia N73 matkapuhelimessa vilkkuu etupuolella tollanen salamavalo yötä päivää, miksi? Joku puhelimen pulssi? Pitää öisin aina piilottaa puhelin johonkin ettei häiritse nukkumista..

Tähän ei vissiin ollut vielä vastattu (paitsi jos kysymys on esitetty uudelleen oikeassa osiossa Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerhossa).

Se on ns. "breathing led", joka kertoo, että luuri on kyllä päällä, vaikka näyttö onkin sammuksissa. N78:ssa sen saa pois (sori tulee enkuksi) Tools > Settings > Personalisation -> Navi wheel > Breathing on/off.

-k

E: pitää tässä välissä ottaa sen verran takaisin, että N73 on sen verran vanhempi rakkine, etten olekaan enää yhtään varma, onko siellä samanlaista asetusta kuin 78:ssa. Sehän ei taida edes sammuttaa sitä näyttöä kokonaan.

Oli polkupyörästä hävinnyt vähän osia yön aikana. Ketjut oli katkaistu, taka-akseli oli rikottu ja vaijerit katkottu ja ainakin takavaihtaja oli varastettu. Onko mahdollisuuksia saada vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia ja maksaako edes vaivan ilmoittaa?

Tähänkään ei ollut oikeasti vastattu. Jos sulla on kotivakuutus, niin siitä saat korvaukset. Omavastuu pitää maksaa ja pyörän pitää olla ollut lukossa (on molemmat avaimet esittää, tosin kun pyörää ei ole varastettu niin ehkä tätä ei tarvitse). Lisäksi saattavat vaatia, että rikosilmoitus poliisille on tehty.

-k

Tietääkö kukaan mitä Kim Schmitz elikkäs mr. kimble elikkäs kimbiren valtias puuhaa nykään? Tuli tuossa mieleen kun toljotin jimiltä tota gumball3000 juttua, siinähän heppu ainakin ennen on tainnut olla mukana.

Huonomuistisille: Heppu on saksalainen hakkeri/nörtti/mikäikinä joka kävi välissä linnassakin näytillä jne. Sittemmin löi jollain ideallaan rahoiksi ja mopo lähti hieman keulimaan... Viimeaikoina ei hepusta ole kuulunut ja kimble.org sivustokin on tyhjää täynnä.

edit. KVW:http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Schmitz

Miksi ihmiset kulkevat muutaman sadan metrin matkoja bussilla? Miten joku jaksaa odottaa bussia ja kulkea sitten yhden pysäkinvälin sillä? Ja minäkö laiska..:rolleyes:

Onko se plagiointia jos otan wikipediasta tekstiä esseeseeni, voinhan väittää että itse kirjoitin sen kohdan wikipediaan?
Vielä tästä, vaikka tähän jo vastaus tulikin. Taidat itsekin tietää, että plagiointiahan se on, kun kerran sanot voivasi väittää, että olet kirjoittanut kohdan wikipediaan - eli et siis oikeasti ole. Totta kai se on plagiointia, jos väität toisen tuottamaa tekstiä omaksesi. Jos meinaat, että jäätkö kiinni /meneekö selityksesi (että kirjoitit tuon itse wikipediaan) läpi, niin sitä voi vain arvailla. Minun mielestäni ei kannata, kun melkein yhtä helppoa on joko kertoa omin sanoin se wikipediasta opittu, tai katsoa sieltä lähteet ja siteerata niitä (jos ovat saatavilla) asianmukaisin viittein. Samalla saattaa jopa oppia jotakin.

Miten pahat sanktiot seuraa jos yrittää Virossa lahjoa paikallista poliisia?

Miksi ihmiset kulkevat muutaman sadan metrin matkoja bussilla? Miten joku jaksaa odottaa bussia ja kulkea sitten yhden pysäkinvälin sillä? Ja minäkö laiska..:rolleyes:

Olen miettinyt tätä samaa. Kaikilla ei voi olla lonkkavika/kipeä jalka/muu kyvyttömyys kävellä. Itse tulen kyllä joskus kaupasta kaksi pysäkinväliä, jos on niin painavat kassit että vituttaa se kävely tai uskomattoman paska ilma, mutta myös em. tapauksissa jos bussia pitäisi odottaa 10 min kävelen ennemmin (sen verran kestää kotiin, eli kassienkin kanssa on nopeammin perillä kuin jos odottaa bussia).

Helsingin paras rafla?

Sinänsä paha kysymys, kun parhaus riippuu aika pitkälti siitä mistä tykkää ja mistä on valmis maksamaan. Yleensähän Michelin tähdillä noita parhaita ravintoloita on heitetty ja tällä hetkellä Helsingissä on neljä Michelin-tähden raflaa; Chez Dominique, Demo, Carma ja Postres. Näistä Chez Dominiquella on kaksi tähteä ja täten on arvostelijoiden mielestä paras ravintola.

Back
Ylös Bottom