Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos muuttaa tammikuun alussa kämppään, minne pitäisi jonkinnäköinen sähkösopimus tehdä, niin mitenkä ajoissa tuota sopimusta kannattaa rueta värkkäämään? Riippuuko paljonkin yhtiöstä?
Oli polkupyörästä hävinnyt vähän osia yön aikana. Ketjut oli katkaistu, taka-akseli oli rikottu ja vaijerit katkottu ja ainakin takavaihtaja oli varastettu. Onko mahdollisuuksia saada vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia ja maksaako edes vaivan ilmoittaa?
Pyörä ulkona?
Otan osaa.
Hmm, etköhän :DJos näen tuon pässin toistavan temppunsa vielä toistamiseen, niin voinko ottaa kyseisen henkilön kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta? Minähän en voi tietää, että hän on vain siirtämässä pyörääni muualle, eikä esim. varastamassa sitä.
Onkohan tästä maasta hävinnyt maalaisjärki kokonaan? Joskus vuosia sitten jotkut lapset laitto mun mopokypärään kastematoja. Oliskohan mun pitänyt soittaa poliisille eläinsuojelurikoksesta vai omaisuuden tahallisesta turmelemisesta vai kenties molemmista?Tuosta pyöräasiasta tuli mieleeni, kun joku naapurini ilmeisesti oli siirtänyt yhdestä pyörätelineestä kaikki polkupyörät toiseen telineeseen. Syytä en tiedä, mutta käsittääkseni yhdelläkään talon asukkaalla ei ole oikeutta siirtää minun, tai kenenkään muunkaan polkupyörää pois pyörätelineestä, joka niiden säilyttämiseen on tarkoitettu.
Jos näen tuon pässin toistavan temppunsa vielä toistamiseen, niin voinko ottaa kyseisen henkilön kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta? Minähän en voi tietää, että hän on vain siirtämässä pyörääni muualle, eikä esim. varastamassa sitä.
Tuosta pyöräasiasta tuli mieleeni, kun joku naapurini ilmeisesti oli siirtänyt yhdestä pyörätelineestä kaikki polkupyörät toiseen telineeseen. Syytä en tiedä, mutta käsittääkseni yhdelläkään talon asukkaalla ei ole oikeutta siirtää minun, tai kenenkään muunkaan polkupyörää pois pyörätelineestä, joka niiden säilyttämiseen on tarkoitettu.
Mitkään muksut nyt tuskin siirtelevät polkupyöriä paikasta toiseen. Heitäppä veikkaus, mitä olin ensimmäisenä tekemässä, kun huomaan polkupyöräni hävinneen telineestä? Aivan, soitan poliisille varkaudesta. Siinä puhelin kädessä talon nurkan taakse kävellessäni huomasin pyöräni olevan toisessa telineessä talon toisella seinustalla ja toivottelin hyvät päivänjatkot poliisille.Onkohan tästä maasta hävinnyt maalaisjärki kokonaan? Joskus vuosia sitten jotkut lapset laitto mun mopokypärään kastematoja. Oliskohan mun pitänyt soittaa poliisille eläinsuojelurikoksesta vai omaisuuden tahallisesta turmelemisesta vai kenties molemmista?
Meidän taloyhtiössämme noista asioista ilmoitetaan etukäteen ilmoitustaululle muutamaa viikkoa aikaisemmin.Kyllä kerrostaloissa saa toisten pyöriä siirrellä esim. pihan siivoamisen takia. Tai jos se toinen pyöräteline pitää vaikka maalata tai sitä pitää siirtää tms.
Nyt repes aivan totaalisesti. :lol2: Jos teidän talossa siivotaan pihaa, niin siitä ilmoitetaan monta viikkoa aikaisemmin, että kaikki asianomaiset voivat esittää vastalauseensa asiaan ja täten piha voidaan jättää siivoamatta. Byrokratiaa.Meidän taloyhtiössämme noista asioista ilmoitetaan etukäteen ilmoitustaululle muutamaa viikkoa aikaisemmin.
Ei meillä nyt pihasiivouksista ole ilmoitettu, mutta on ilmoitettu varaston maalauksesta, tuuletusparvekkeiden maalauksesta, kellariremontista, pyörävaraston "kevätsiivouksesta" jossa hävitettiin kaikki vanhat pyörät, joille ei löytynyt omistajaa yms. asioista, jotka koskettavat asukasta.Nyt repes aivan totaalisesti. :lol2: Jos teidän talossa siivotaan pihaa, niin siitä ilmoitetaan monta viikkoa aikaisemmin, että kaikki asianomaiset voivat esittää vastalauseensa asiaan ja täten piha voidaan jättää siivoamatta. Byrokratiaa.
Jos se nyt sinun mieltäsi rauhoittaa, niin voin kertoa, että en ajatellut soittaa poliisille pyörääni siirtävästä naapurista. Tarkoitus oli kuitenkin esittää se yhtenä vaihtoehtona naapurille, jos tämä tulee vastalle minun pyöräni kanssa. Parempana vaihtoehtona olisi ollut ilmoittaa minulle pyöräni olevan tiellä, tai yksinkertaisesti palauttaa se paikoilleen siirtämisen jälkeen.Systeriltä pöllittiin joskus talvella pyörä poliisiaseman pihasta ja siitä tehtiin rikosilmoitus. Poliisit sano, että katsellaan jos näkyy (=eipä tainnut näkyä). Ei niitä poliiseja oikeasti hirveästi kiinnosta, onko joku pappa siirtänyt sun fillarias anomatta siihen taloyhtiön hallitukselta lupaa. Jos se fillari kuitenki löyty toisesta pyörätelineestä, niin mun mielestä homma on ihan okei. Omistaja tuskin tuossa rytäkässä vielä kerkesi vaihtumaan, joten asia olisi aivan eri, jos se fillari löytyiskin vaikka jonkun autotallista tai perseen alta aamuruuhkassa.
Aika pienestä osaat päätellä toisen luonteenpiirteet, mutta tällä kertaa päättelit väärin. Kunnioitan kyllä paljon toisten omaisuutta ja pyrin suojelemaan sitä esim. parkkipaikoilla katsomalla tarkasti, että auton ovi ei kolahda toisen auton kylkeen, oli se auto sitten vanha Lada tai uusi Maybach. Niitäkin nimittäin löytyy paljon, jotka eivät välitä pätkääkään viereisestä autosta, vaan suoraan kolhaisevat siihen. Ehkä se tosin johtuu siitä, että ajan itsekin sellaisella autolla, etten haluaisi siihen lonttoja. Esimerkki ei tosin tietenkään ole mikään kaikenkattava, mutta voisin sanoa, etten edes vaivaudu kertomaan enempää luonteenpiirteistäni, jos täällä muutaman tekstirivin perusteella leimataan toisten omaisuutta kunnioittamattomaksi.Sinulla ei taida kovin suurta kunnioitusta olla toisten omaisuutta kohtaan, jos mielestäsi toisten omaisuutta voi siirrellä paikasta toiseen ilmoittamatta tavaran omistajalle asiasta mitään.
Tulee mieleen yksi mulkku naapuri, joka nakkasi sohvatyynyni hissistä ulos(=pihalle, asvaltille), kun olin tyhjentämässä muuttokuormaa hissistä kämppääni.
Alunperin tarkoitukseni oli vain kysyä, voinko ottaa pyörääni siirtävän tyypin kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta. Tuon muun taustatarinan kirjoitin siihen sen vuoksi, että kukaan nyt ei alkaisi ihmetellä, miksi kysyn tälläistä.Ehkä tartuin hölmöyksissäni vain alunpitäen provoon, mutta kieltämättä hiukan pisti arveluttamaan, kun pyörien siirtämisestä meinataan soittaa kytät.
Omalta osaltani jätän tämän keskustelun tähän, jotta muutkin saavat tilaa kysymyksilleen tässä topicissa.
Onko se plagiointia jos otan wikipediasta tekstiä esseeseeni, voinhan väittää että itse kirjoitin sen kohdan wikipediaan?