Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos muuttaa tammikuun alussa kämppään, minne pitäisi jonkinnäköinen sähkösopimus tehdä, niin mitenkä ajoissa tuota sopimusta kannattaa rueta värkkäämään? Riippuuko paljonkin yhtiöstä?

Oli polkupyörästä hävinnyt vähän osia yön aikana. Ketjut oli katkaistu, taka-akseli oli rikottu ja vaijerit katkottu ja ainakin takavaihtaja oli varastettu. Onko mahdollisuuksia saada vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia ja maksaako edes vaivan ilmoittaa?

Jos muuttaa tammikuun alussa kämppään, minne pitäisi jonkinnäköinen sähkösopimus tehdä, niin mitenkä ajoissa tuota sopimusta kannattaa rueta värkkäämään? Riippuuko paljonkin yhtiöstä?

Kerrostaloasukkina mä oon aina vaan soittanut sähköyhtiöön, että sähköt päälle pvm kiitos tai että laskuri naksuttamaan mun nimiini pvm. Ei (käyttö)sähkössä taida paljon sopimista olla.

Oli polkupyörästä hävinnyt vähän osia yön aikana. Ketjut oli katkaistu, taka-akseli oli rikottu ja vaijerit katkottu ja ainakin takavaihtaja oli varastettu. Onko mahdollisuuksia saada vakuutusyhtiöltä minkäänlaisia korvauksia ja maksaako edes vaivan ilmoittaa?

Pyörä ulkona?

Tuosta pyöräasiasta tuli mieleeni, kun joku naapurini ilmeisesti oli siirtänyt yhdestä pyörätelineestä kaikki polkupyörät toiseen telineeseen. Syytä en tiedä, mutta käsittääkseni yhdelläkään talon asukkaalla ei ole oikeutta siirtää minun, tai kenenkään muunkaan polkupyörää pois pyörätelineestä, joka niiden säilyttämiseen on tarkoitettu.

Jos näen tuon pässin toistavan temppunsa vielä toistamiseen, niin voinko ottaa kyseisen henkilön kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta? Minähän en voi tietää, että hän on vain siirtämässä pyörääni muualle, eikä esim. varastamassa sitä.

Jos näen tuon pässin toistavan temppunsa vielä toistamiseen, niin voinko ottaa kyseisen henkilön kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta? Minähän en voi tietää, että hän on vain siirtämässä pyörääni muualle, eikä esim. varastamassa sitä.
Hmm, etköhän :D
"Ei toki, enhän minä näitä varastamassa oo, hehheh.. siirrän vaan tuohon hiacen perään nämä tästä kuleksimasta"

Tuosta pyöräasiasta tuli mieleeni, kun joku naapurini ilmeisesti oli siirtänyt yhdestä pyörätelineestä kaikki polkupyörät toiseen telineeseen. Syytä en tiedä, mutta käsittääkseni yhdelläkään talon asukkaalla ei ole oikeutta siirtää minun, tai kenenkään muunkaan polkupyörää pois pyörätelineestä, joka niiden säilyttämiseen on tarkoitettu.

Onkohan tästä maasta hävinnyt maalaisjärki kokonaan? Joskus vuosia sitten jotkut lapset laitto mun mopokypärään kastematoja. Oliskohan mun pitänyt soittaa poliisille eläinsuojelurikoksesta vai omaisuuden tahallisesta turmelemisesta vai kenties molemmista?

Kyllä kerrostaloissa saa toisten pyöriä siirrellä esim. pihan siivoamisen takia. Tai jos se toinen pyöräteline pitää vaikka maalata tai sitä pitää siirtää tms.

Onkohan tästä maasta hävinnyt maalaisjärki kokonaan? Joskus vuosia sitten jotkut lapset laitto mun mopokypärään kastematoja. Oliskohan mun pitänyt soittaa poliisille eläinsuojelurikoksesta vai omaisuuden tahallisesta turmelemisesta vai kenties molemmista?
Mitkään muksut nyt tuskin siirtelevät polkupyöriä paikasta toiseen. Heitäppä veikkaus, mitä olin ensimmäisenä tekemässä, kun huomaan polkupyöräni hävinneen telineestä? Aivan, soitan poliisille varkaudesta. Siinä puhelin kädessä talon nurkan taakse kävellessäni huomasin pyöräni olevan toisessa telineessä talon toisella seinustalla ja toivottelin hyvät päivänjatkot poliisille.

Jos polkupyörät ovat jonkun tiellä, niin loogista olisi laittaa ilmoitustaululle lappu, että pyörät ovat jonkun tiellä. Jos niitä tosiaan piti äkillisesti siirtää muualle jonkin tieltä, niin ne pitäisi siirtää takaisinkin. Eikös?

Lapsilla joiden pyöriä oli siirrelty, oli asiaan oma ratkaisunsa. Pyörään kiinnitetty pahvilappu, jossa luki "älä perkele koske".
Kyllä kerrostaloissa saa toisten pyöriä siirrellä esim. pihan siivoamisen takia. Tai jos se toinen pyöräteline pitää vaikka maalata tai sitä pitää siirtää tms.
Meidän taloyhtiössämme noista asioista ilmoitetaan etukäteen ilmoitustaululle muutamaa viikkoa aikaisemmin.

Viimeksi muokattu:
Meidän taloyhtiössämme noista asioista ilmoitetaan etukäteen ilmoitustaululle muutamaa viikkoa aikaisemmin.
Nyt repes aivan totaalisesti. :lol2: Jos teidän talossa siivotaan pihaa, niin siitä ilmoitetaan monta viikkoa aikaisemmin, että kaikki asianomaiset voivat esittää vastalauseensa asiaan ja täten piha voidaan jättää siivoamatta. Byrokratiaa.

Systeriltä pöllittiin joskus talvella pyörä poliisiaseman pihasta ja siitä tehtiin rikosilmoitus. Poliisit sano, että katsellaan jos näkyy (=eipä tainnut näkyä). Ei niitä poliiseja oikeasti hirveästi kiinnosta, onko joku pappa siirtänyt sun fillarias anomatta siihen taloyhtiön hallitukselta lupaa. Jos se fillari kuitenki löyty toisesta pyörätelineestä, niin mun mielestä homma on ihan okei. Omistaja tuskin tuossa rytäkässä vielä kerkesi vaihtumaan, joten asia olisi aivan eri, jos se fillari löytyiskin vaikka jonkun autotallista tai perseen alta aamuruuhkassa.

Nyt repes aivan totaalisesti. :lol2: Jos teidän talossa siivotaan pihaa, niin siitä ilmoitetaan monta viikkoa aikaisemmin, että kaikki asianomaiset voivat esittää vastalauseensa asiaan ja täten piha voidaan jättää siivoamatta. Byrokratiaa.
Ei meillä nyt pihasiivouksista ole ilmoitettu, mutta on ilmoitettu varaston maalauksesta, tuuletusparvekkeiden maalauksesta, kellariremontista, pyörävaraston "kevätsiivouksesta" jossa hävitettiin kaikki vanhat pyörät, joille ei löytynyt omistajaa yms. asioista, jotka koskettavat asukasta.
Systeriltä pöllittiin joskus talvella pyörä poliisiaseman pihasta ja siitä tehtiin rikosilmoitus. Poliisit sano, että katsellaan jos näkyy (=eipä tainnut näkyä). Ei niitä poliiseja oikeasti hirveästi kiinnosta, onko joku pappa siirtänyt sun fillarias anomatta siihen taloyhtiön hallitukselta lupaa. Jos se fillari kuitenki löyty toisesta pyörätelineestä, niin mun mielestä homma on ihan okei. Omistaja tuskin tuossa rytäkässä vielä kerkesi vaihtumaan, joten asia olisi aivan eri, jos se fillari löytyiskin vaikka jonkun autotallista tai perseen alta aamuruuhkassa.
Jos se nyt sinun mieltäsi rauhoittaa, niin voin kertoa, että en ajatellut soittaa poliisille pyörääni siirtävästä naapurista. Tarkoitus oli kuitenkin esittää se yhtenä vaihtoehtona naapurille, jos tämä tulee vastalle minun pyöräni kanssa. Parempana vaihtoehtona olisi ollut ilmoittaa minulle pyöräni olevan tiellä, tai yksinkertaisesti palauttaa se paikoilleen siirtämisen jälkeen.

Sinulla ei taida kovin suurta kunnioitusta olla toisten omaisuutta kohtaan, jos mielestäsi toisten omaisuutta voi siirrellä paikasta toiseen ilmoittamatta tavaran omistajalle asiasta mitään.

Tulee mieleen yksi mulkku naapuri, joka nakkasi sohvatyynyni hissistä ulos(=pihalle, asvaltille), kun olin tyhjentämässä muuttokuormaa hissistä kämppääni.

Sinulla ei taida kovin suurta kunnioitusta olla toisten omaisuutta kohtaan, jos mielestäsi toisten omaisuutta voi siirrellä paikasta toiseen ilmoittamatta tavaran omistajalle asiasta mitään.

Tulee mieleen yksi mulkku naapuri, joka nakkasi sohvatyynyni hissistä ulos(=pihalle, asvaltille), kun olin tyhjentämässä muuttokuormaa hissistä kämppääni.
Aika pienestä osaat päätellä toisen luonteenpiirteet, mutta tällä kertaa päättelit väärin. Kunnioitan kyllä paljon toisten omaisuutta ja pyrin suojelemaan sitä esim. parkkipaikoilla katsomalla tarkasti, että auton ovi ei kolahda toisen auton kylkeen, oli se auto sitten vanha Lada tai uusi Maybach. Niitäkin nimittäin löytyy paljon, jotka eivät välitä pätkääkään viereisestä autosta, vaan suoraan kolhaisevat siihen. Ehkä se tosin johtuu siitä, että ajan itsekin sellaisella autolla, etten haluaisi siihen lonttoja. Esimerkki ei tosin tietenkään ole mikään kaikenkattava, mutta voisin sanoa, etten edes vaivaudu kertomaan enempää luonteenpiirteistäni, jos täällä muutaman tekstirivin perusteella leimataan toisten omaisuutta kunnioittamattomaksi.

Mieltäni rauhoittaa sanoinkuvailemattomasti, kun saan tietää, ettet soita poliiseja sen salamyhkäisen pyöriensiirtelijän perään. Ehkä tartuin hölmöyksissäni vain alunpitäen provoon, mutta kieltämättä hiukan pisti arveluttamaan, kun pyörien siirtämisestä meinataan soittaa kytät.

Omalta osaltani jätän tämän keskustelun tähän, jotta muutkin saavat tilaa kysymyksilleen tässä topicissa.

Ehkä tartuin hölmöyksissäni vain alunpitäen provoon, mutta kieltämättä hiukan pisti arveluttamaan, kun pyörien siirtämisestä meinataan soittaa kytät.

Omalta osaltani jätän tämän keskustelun tähän, jotta muutkin saavat tilaa kysymyksilleen tässä topicissa.
Alunperin tarkoitukseni oli vain kysyä, voinko ottaa pyörääni siirtävän tyypin kiinni ja soittaa poliisille varkaudesta. Tuon muun taustatarinan kirjoitin siihen sen vuoksi, että kukaan nyt ei alkaisi ihmetellä, miksi kysyn tälläistä.

Käsittääkseni tälle oli joku hieno nimityskin, mutta en saanut sitä päähäni. Siis jos esim. näet henkilön murtautuvan kaupan ikkunasta sisään, niin käsittääkseni jonkin pykälän mukaan tavallisella kansalaisellakin on oikeus ottaa hänet kiinni, jos on todennäköistä, että kyseinen heppu muuten pääsisi karkuun ennen poliisin saapumista. Käsittääkseni tälle oli joku hieno nimityskin, mutta en saanut sitä päähäni.

Mitään moraalista hyväksyntää 100000 pakkotoistolaiselta ei ollut siis tarkoitus toimilleni hakea.

Sinä olisit yksinkertaisesti voinut vastata tuohon kysymykseen, niin muille olisi jäänyt huomattavasti enemmän tilaa niille omille kysymyksilleen. ;)

Viimeksi muokattu:
Onko se plagiointia jos otan wikipediasta tekstiä esseeseeni, voinhan väittää että itse kirjoitin sen kohdan wikipediaan?

Onhan tuo ja toisekseen wikipedia ei ole lähteenä kelvollinen jos vähääkään mennään akateemiselle puolelle. Tästä on muistaakseni täälläkin väännetty.

Back
Ylös Bottom