Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eikös tässä ole ajatusvirhe? :)

O!

Palaveri on 9.00 UTC niinkuin kirjoitit ja sanot vielä oikein, että Suomi on talvisin UTC+2 mutta viimeinen yhteenlasku sitten jää puolitiehen (9+2=11) :) Eli palaverin pitäisi olla 11.00-12.00 Suomen aikaa.

Just näin. klo x UTC+1 on tietenkin klo x+1 UTC+2. Mitä lienen loppuosassa miettinyt, vaiko sitä niin...

-k

Onko perinteinen ikkunaliimapaperi sellaista, jonka liimapinta pitää kostuttaa (kuten postimerkin)? Onko sama asia laittaa sellaista liimapaperia jota myydään mm. taidetarvikeliikkeissä, jolla esim. akvarellistit kiinnittävät paperin alustaan? Missä kaikkialla noita myydään? Googlen tulos oli aika heikko. En tilaa netistä vaan haluan hakea sen itse suoraan liikkeestä mieluiten heti maanantaina, Turun suunnalta mielellään. (Hirsitalon ikkunoita olen eristämässä..)

Onko Siwat ja Salet tänään auki?

Päivittäistavarakauppojen aukioloajat juhlapyhinä. Eli ei pitäisi olla yleisesti auki.

Tärkeimmät poikkeukset

Rajoitukset eivät koske kioskikauppaa (enintään 100 m2), huoltoasema- ja autokauppaa eikä haja-asutusalueiden kauppoja (asemakaavalla vahvistetun kaupungin, kuntakeskuksen tai muun siihen rinnastettavan tiiviin asutuksen ulkopuolella sijaitsevat ns. kyläkaupat).

Myyntipinta-alaltaan enintään 400 m2 päivittäistavaramyymälät saavat olla auki sunnuntaisin lukuun ottamatta liikeaikalaissa mainittuja juhlapäiviä*.
*)Kirkkolain 4 luvun 3 §:n mukaan kirkollisia juhlapäiviä ovat joulupäivä, toinen joulupäivä, uudenvuodenpäivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäispäivä, toinen pääsiäispäivä, helatorstai, helluntai, juhannuspäivä ja pyhäinpäivä.

Toisaalta tuo enintään 400m2 -sääntö hämää kyllä vähän.. :D Eli en minä tiiä itekkään.

Edit: Ai niin, onhan tämä lista: Siwan aukioloajat, mistä löytyy myös ihan kauppakohtaiset poikkeukset. Ja tässä Salen aukiolot vkolla 45

Etkä varmaan arvaa mitä taikasanoja kokeilin googleen.

Saako tankkauspistoolin liipaisinta lukittua asentoon jolloin ei tarvitsisi koko ajan painaa liipaisinta pohjassa? Liipaisimen ja kahvan välissä on jotain liikkuvia härpäkkeitä, mutta en ole päässyt ikinä perille sen toimintatavasta.

Onko perinteinen ikkunaliimapaperi sellaista, jonka liimapinta pitää kostuttaa (kuten postimerkin)? Onko sama asia laittaa sellaista liimapaperia jota myydään mm. taidetarvikeliikkeissä, jolla esim. akvarellistit kiinnittävät paperin alustaan? Missä kaikkialla noita myydään? Googlen tulos oli aika heikko. En tilaa netistä vaan haluan hakea sen itse suoraan liikkeestä mieluiten heti maanantaina, Turun suunnalta mielellään. (Hirsitalon ikkunoita olen eristämässä..)

Mulle tuli mieleen Rakennusapteekki, en tiiä ootko kuullut paikasta. Sieltä ainakin osaisivat vastata sun kysymyksiin, vaikka Billnäsiin onkin jonkin verran matkaa.

En tiiä oisko tämä sopivaa oheislukemistoa sulle...

Saako tankkauspistoolin liipaisinta lukittua asentoon jolloin ei tarvitsisi koko ajan painaa liipaisinta pohjassa? Liipaisimen ja kahvan välissä on jotain liikkuvia härpäkkeitä, mutta en ole päässyt ikinä perille sen toimintatavasta.
Ennen sai. Mutta nykyään, jostain kumman syystä, kaikilta asemilta näyttää poistettu niistä pistooleista siitä lukitussysteemistä se akseli mihin se lipare lukitaan. Siinä pistoolissa on sellainen jousella toimiva koukku joka vedetaan taaksepäin ja lukittaisiin sellaiseen akseliin mutta enää niitä akseleita ei ole. Jos katsot pistoolin kahvaosaa pikkurillin takaa niin näet, että jäljellä on vielä ne reiät joista sen akselin pitäisi kulkea. Vähän hankala selittää mutta ensi kerralla kun tankkaat niin katso mihin sen lukon pitäisi ottaa kiinni ja nyt kun tiedät, että siitä puuttuu sellainen n. 1 cm mittainen akseli (siis sellainen tulitikun paksuinen) niin varmaan ymmärrät systeemin toiminnan.

Itse kiilaan tankin korkin kahvan väliin niin ei tarvitse pitää itse liipasinta pohjassa ja voi mennä vaikka autoon venailemaan, että tankki on täynnä.

Kiitos Assis! Joskus kirjakaupassa selailinkin tuota talotohtorikirjaa. Masku on jo paljon lähempänä meikäläistä, ja sieltä Tamminaulasta saa perinteistä ikkunaliimapaperia. Tuolla voisi käydä muutenkin, ties mitä löytöjä osuu silmään.:kuola: (Nimimerkillä "Romunkerääjä":D)

Facebookin kuvia ei ilmeisesti pääse katselemaan ilman rekisteröitymistä, mutta pitääkös tuonnekin rekatessa laittaa kuva/kuvia profiiliin vai riittääkö pelkkä rekkaus? Kuvia en jaksais tuonne pistää niin sillä kyselen typeriä...

Voiko blenderin kannun pestä pesukoneessa? Kannu on siis muovia. Mites terän kanssa?

millon veronpalautukset maksetaan?

Onko olemassa jotain yleispätevää testiä, millä saa selville onko ihmisessä fyysisesti jotain vikana? Syöpää tai ihan mitä vaan muuta sairautta.

Ja siis yhtä testiä, jonka jälkeen voi sitten alkaa tutkia tarkemmin että missä se vika on.

Onko olemassa jotain yleispätevää testiä, millä saa selville onko ihmisessä fyysisesti jotain vikana? Syöpää tai ihan mitä vaan muuta sairautta.

Ja siis yhtä testiä, jonka jälkeen voi sitten alkaa tutkia tarkemmin että missä se vika on.

eiköhän verikokeesta voida tutkia vaikka mitä?

Back
Ylös Bottom