Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Millä nimellä se seurantakoodi on? DHL käyttää yleensä AWB tai Air Way Bill numberia. Tuolta on aina löytynyt lähetykset: http://www.dhl.fi/publish/fi/fi.high.html Pitäisi ilmestyä sinne välittömästi kun paketti on otettu kuljetukseen.

edit: onhan tossa tosiaan noi muutkin kun AWB http://www.dhl.fi/publish/fi/fi/eshipping/track.high.html
Millään noista ei löydy yhtään mitään tietoja. Seurantakoodiksi ilmoitetaan vain Tracking ID, joten se ei taida auttaa. Täytynee asiakaspalvelusta tiedustella, kun muuten ei löydy.

Mikä lappu pitäisi oveen laittaa, ettei tulisi edes postin mainoksia, puhelinluetteloita ja muita? Voisi tehdä pienen ekoteon.

Mun äiti on laittanut siihen lapun, jossa se erittelee, ettei halua mainoksia, ilmaisjakeluja eikä pizzamainoksia :D

Postin on pakko jakaa perille kaikki, missä on sun osoite, vaikka et haluaisikaan.

Laminaatin päälle tipahti terävä esine ja nyt siinä on hieman nuppineulaa isompi kolo, niin millä sen vois paikata hieman näkymättömämäksi? Itse ajattelin sopivan värisellä tussilla vetäistä. Kuullut olen että jotain korjauslakkaa olisi pienille koloille, mutta äkkiseltään en googelilla löytänyt.

edit. jotain spräytä löyty, mutta en halua koko kämppää sumuttaa.

Laminaatin päälle tipahti terävä esine ja nyt siinä on hieman nuppineulaa isompi kolo, niin millä sen vois paikata hieman näkymättömämäksi? Itse ajattelin sopivan värisellä tussilla vetäistä. Kuullut olen että jotain korjauslakkaa olisi pienille koloille, mutta äkkiseltään en googelilla löytänyt.

edit. jotain spräytä löyty, mutta en halua koko kämppää sumuttaa.
Jotain vahaa tai pakkelia tmsp. juuri tuohon tarkoitukseen, vai oliko sittenkin puun kolojen täyttämiseen, myydään rautakaupoissa maaliosastoilla.

Mistä löytyisi vielä niitä takavuosien etelänlomien tuliaispaitoja missä oli kaikki mahdolliset merkit Nike, Adidas, Puma, Lacoste, Boss jne. Olisiko kenelläkään myytävänä?

Saako henkilökorttiin tulevan kuvan kuvata itse, jos kaikki vaaditut kriteerit täyttyvät?

Mulla on mailiosoite näkyvillä netissä tyyliin kikkeli(at)kokkeli.fi. Mailiin tulee helvetisti roskapostia eli todennäköisesti joku roskapostibotti on osannu tuon (at) merkin vaihtaa oikeaksi @ merkiksi ja lähettelee sinne oikeaan osoitteeseen mainoksia.

Auttaako enää yhtään jos tuon mailiosoitteen poistaisi netistä, eli ei enää esim googlehaulla löytyisi? Vai onko osoitteeni jo niin pitkällä roskapostikoneiston sisäisessä jaossa ettei mikään vähennä roskapostin tuloa?

miksi kellojen siirtämisestä kesä ja talviaikaan ei voida jo luopua? äärettömän lapsellista touhua IMO

Lisä kysymys.

Kun sattuu la-su yötuuri niin joutuuko sen ylimääräisen tunnin touhuamaan ilmatteeks vai lukeeko jossain työaikalaki jutussa että siitä pitää maksaa palkka? Yleinen käytäntö ainakin kavereiden työpaikoilla ollut että ilmatteeksi tehdään, taisi yhdessä firmassa saada jopa palkkaa.

Lisä kysymys.

Kun sattuu la-su yötuuri niin joutuuko sen ylimääräisen tunnin touhuamaan ilmatteeks vai lukeeko jossain työaikalaki jutussa että siitä pitää maksaa palkka? Yleinen käytäntö ainakin kavereiden työpaikoilla ollut että ilmatteeksi tehdään, taisi yhdessä firmassa saada jopa palkkaa.
Kyllä mä ainakin oon palkallisena ton ylimääräisen tunnin. Kuulostaa omituiselta jos ilmaiseksi töitä pitäis tehdä. En kylläkään tiedä miten tuo noin yleisesti sitten menee..

energian säästäminen.

Taitaapa olla aika vahvaa paskapuhetta. Radiossa aihetta käsittelivät ja on kuulema tultu siihen johtopäätökseen,että säästöt on jotain mitättömän/olemattoman väliltä.
Terveydellisesti moisesta pelleilystä on vaan haittaa.

On tainnut tulla vaan vakiintunut käytäntö..

Lisä kysymys.

No hohhoh, eiköhän se ole itsestäänselvyys, että palkka tuoltakin tunnilta maksetaan? Ei ihan lakien mukaan taida mennä, jos ilman palkkaa töitä joutuu tekemään.

Back
Ylös Bottom