Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Köh, perjantaina tuli oksennettu vessaan ihan kunnolla ja vasta seuraavana päivänä jaksoin kömpiä putsaamaan jälkeni.

Nyt olen pessyt vessan kahdesti lattiasta kattoon (Andy/Ajax). Olen kaatanut koko purkillisen puhdistusainetta (Niagara) viemäriin ja monta kattilallista kuumaa vettä päälle.
Tästä huolimatta vessassa haisee yhä kauhealle. Onko mitään muuta enää tehtävissä kuin asunnon vaihto?

Pese sekä pönttö että lattia kloorilla. Maksaa ehkä 1e/l ja lähtee taatusti sekä hajut että bakteerit pois.

Köh, perjantaina tuli oksennettu vessaan ihan kunnolla ja vasta seuraavana päivänä jaksoin kömpiä putsaamaan jälkeni.

Nyt olen pessyt vessan kahdesti lattiasta kattoon (Andy/Ajax). Olen kaatanut koko purkillisen puhdistusainetta (Niagara) viemäriin ja monta kattilallista kuumaa vettä päälle.
Tästä huolimatta vessassa haisee yhä kauhealle. Onko mitään muuta enää tehtävissä kuin asunnon vaihto?

Tätä käyttävät esim. hautaustoimistot, kun vainaja on ollut vähän pidempään kämpässä. Suihkuttelevat sitä asunnon oven reunoille jne... Toimii ainakin mun kokemuksen perusteella ja maksaa kait 6 euroa.

Auto Fresh - Ilmanraikaste

Autoglym Autofresh on sisäilman raikastaja. Se on laimennettu valmiiksi käytettäväksi sisätiloissa. Ei tahraa ja peittää epämiellyttävät tuoksut, jotka johtuvat kosteudesta, kotieläimistä, tupakasta ja liikennepäästöistä. Sumuta mattoihin, vuorauskankaisiin ja vastaaviin pintoihin niin usein kuin tarpeellista sisustan raikastamiseksi.

http://www.autokem.fi/tuotteet_autofresh.php

mitä sivuvaikutuksia siitä sitte voi tulla?

No närästys lievemmästä päästä. Mahalaukun puhkeaminen on taas sieltä vakavammasta päästä. Suurimmalle osalle haitat kohdistuu pötsiin, munuaisetkaan ei tykkää pitkällä aika välillä. Plus hidastaa lihasten kasvamista.

mitä sivuvaikutuksia siitä sitte voi tulla?

Mulla menee ainakin vatsa vähän sekasin jos paljon vedän buranaa.

Muistelen yhtä Kuukausiliitteen juttua, joka käsitteli kokonaisen amerikkalaisen jäkisjoukkueen (junioreita) tuomista Suomeen jonnekin pikkukaupunkiin. Muistelisin, että juttu ilmestyi kevään tai kesän aikana. Juttu sinänsä ei ole oleellinen, mutta haluaisin tietää mikä pikkukaupungin ja joukkueen nimi oli. Kuulostaa hämärältä kysymykseltä, mutta uskon, että tähän osaavat vastata hyvin suomalaista jääkiekkoa tuntevat henkilöt sekä Kuukkarinsa tarkkaan lukevat.

Joukkuee nimeä en muista, mutta kaupunki on todennäköisesti Varkaus.

mikähän nyt netissä kusee (voisko olla modeemin asennus päin persettä? sitä tossa pari sivua aikaisemmin mietin jo mut Uwishilla on kyllä samanlailla ja sillä toimii... :jahas:)

tuntuu koko ajan pätkivän yhteyttä. välillä toimii ihan hyvin ja tänään ei taas mitenkään?

Ok tuo auttoi paljon. Mitenkäs muuten jos tilaan tavaraa eu:n ulkopuolelta, ja jos tavara olisi jäänyt tulliin olisiko se tapahtunut heti helsingissä,vai voinko vielä joutua maksamaan alv:t kun tavara on lähetetty tulemaan asuinpaikkaani lähempään tulliin?

Tavara toimitetaan aina lähimpään tulliin (jos katsovat aiheelliseksi), josta joudut noutamaan tavaran ja maksamaan mahdollisen tullin + alvin. USPS yms. puljut pystyvät mahdollisesti hoitamaan tullauksen puolestasi lisähintaan.

Todella tyhmä kysymys: Mulla olisi rasiassa vanhaa ruokaöljyä aika paljon (jäänyt rasvakeittimestä). Nyt se on jo jonkin aikaa (yli puoli vuotta) virunut jääkaapissa, koska en ole käyttänyt rasvakeitintäni. Nyt ajattelin sitä käyttää mutta uusin samalla rasvan ihkauuteen. Mitenkäs mä hävitän tuon vanhan? Saanko heittää sen viemäriin? Rasvaa on reilu litra.

Todella tyhmä kysymys: Mulla olisi rasiassa vanhaa ruokaöljyä aika paljon (jäänyt rasvakeittimestä). Nyt se on jo jonkin aikaa (yli puoli vuotta) virunut jääkaapissa, koska en ole käyttänyt rasvakeitintäni. Nyt ajattelin sitä käyttää mutta uusin samalla rasvan ihkauuteen. Mitenkäs mä hävitän tuon vanhan? Saanko heittää sen viemäriin? Rasvaa on reilu litra.
Viemäriin ei saa heittää. Muuta en osaa sanoa.

Itte heittäisin varmaan roskiin. :D

Se rasva on varmaan "jämähtänyt", eli mitäs jos sen heittäis roskiin?

Se ei ole "jämähtänyt". Se on miltei samanlaista koostumukseltaan kuin öljyt pullossakin. Siinä on sekaisin muistaakseni friteerausöljyä ja rypsiä. Kai sen sitten viskon ihan roskikseen.

Viemäriin ei saa heittää. Muuta en osaa sanoa.

Itte heittäisin varmaan roskiin. :D

"Tiskialtaaseen kaadettu rasva etenee pitkälle viemäriin ja jäähtyessään kovettuu putkiston sisäpinnalle. Vanhassa talossa 5 cm teräsputken keskellä voi olla 5 mm reikä.."

Rasva kovettuu putkien sisäpinnoille ja aiheuttaa siten todella vaikeahkot tukkeutumat. Paras keino purkaa rasvatukokset on kaatamalla todella kuumaa vettä (> +80 astetta) viemäriin useita kertoja, jolloin kiehuva vesi tekee rasvan uudestaan juoksumaiseksi (ainakin hetkeksi).
Jos rasvaa on "pakko" kataa viemäriin, ois sen parempi kaataa vessaan. Vessan putket ovat nykyään useinmiten suorassa yhteydessä 100 mm viemäriputkistoihin, eivätkä siitä syystä ole yhtä "herkkiä" rasvatukkeutumille.
Mutta paras kun unohtaa kaatamisen sinne kokonaan, näin ei synny ongelmia..

Jos vieressä on komposti niin kai sen sinnekin saisi laittaa.

Kompostointiin erityisen hyvin sopivia aineksia ovat: Yleensä kaikki eloperäinen puutarha- ja keittiöjäte: leikattu ruoho (mikäli sitä ei ole juuri käsitelty kemikaalein), kuolleet lehdet, oksat ja niiden kappaleet, rikkaruohot (vältä siemeniä!), kukat, pensaiden leikkausjätteet, kaikki hedelmät, vihannekset ja hiutaleet, munankuoret, leipomotuotteet, teepussit, kahvinpurut, lanta, heinä ja oljet, jopa leikatut hiukset ja kynnet!

Vältettäviä: Monivuotisten rikkaruohojen juuret, kissojen ja koirien ulosteet, sairaat kasvit, kaikki liha, rasvat ja öljyt, luut, erittäin rasvaiset ruoat kuten salaatinkastikkeet, paperiroska, suuret määrät tuhkaa ja kaikki myrkylliset aineet kuten kotitalouden puhdistusaineet.

"Tiskialtaaseen kaadettu rasva etenee pitkälle viemäriin ja jäähtyessään kovettuu putkiston sisäpinnalle. Vanhassa talossa 5 cm teräsputken keskellä voi olla 5 mm reikä.."

Rasva kovettuu putkien sisäpinnoille ja aiheuttaa siten todella vaikeahkot tukkeutumat. Paras keino purkaa rasvatukokset on kaatamalla todella kuumaa vettä (> +80 astetta) viemäriin useita kertoja, jolloin kiehuva vesi tekee rasvan uudestaan juoksumaiseksi (ainakin hetkeksi).
Jos rasvaa on "pakko" kataa viemäriin, ois sen parempi kaataa vessaan. Vessan putket ovat nykyään useinmiten suorassa yhteydessä 100 mm viemäriputkistoihin, eivätkä siitä syystä ole yhtä "herkkiä" rasvatukkeutumille.
Mutta paras kun unohtaa kaatamisen sinne kokonaan, näin ei synny ongelmia..

Minne tollasen satsin oikein heittää sitten vaikka kerrostalossa kun ei pysty pihalle heittämään. Antaa kovettua ja raapii sitten poissa ja heittää roskiin..?

Mun läppäri ilmeisesti kirjautuu pois windowsista kun kannen sulkee, mistä tämän saa pois? Vai meneekö se johonki lepotilaan? Ainakin asetuksista löytyi kohta jossa sai valita mitä kannen sulkeminen aiheuttaa. Valitsin että "älä tee mitään", mutta silti kun jätän koneen yöksi päälle siirtämään dataa veljelle niin aamulla siirrot on mennyt poikki ja ilmeisesti kone on itse kirjautunut pois winistä. Onko tuossa joku aika kuinka kauan menee tuohon "automaattiseen uloskirjautumiseen" ja mistä sen saa pois?

Back
Ylös Bottom